تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/03/11 - 02:53
کد خبر: 236977

یادگیری ماشینی برای ثبات کانون خانواده؛

پیش‌بینی مشاجرات خانوادگی به کمک هوش مصنوعی

چطور می‌توان جلوی یک مشاجره خانوادگی را گرفت؟ یک راهکار این است که وقوع آن را حدس بزنیم و از آن جلوگیری کنیم. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سعی می‌کنند با استفاده از الگوریتم‌های هوش‌ مصنوعی به این هدف برسند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چطور می‌توان جلوی یک مشاجره خانوادگی را گرفت؟ یک راهکار این است که وقوع آن را حدس بزنیم و از آن جلوگیری کنیم. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سعی می‌کنند با استفاده از الگوریتم‌های هوش‌ مصنوعی به این هدف برسند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ آن‌ها تلاش می‌کنند با بررسی الگوی گفتارها و علائم فیزیولوژیکی طرفین، وقوع مشاجرات خانوادگی را پیش‌بینی و از بروز آن جلوگیری کنند.

این برای نخستین بار است که هوش مصنوعی در خارج از فضای آزمایشگاه به محققان در این زمینه کمک می‌کند. در گذشته اغلب آزمایشاتی که در حوزه پایش مشاجرات صورت گرفته در محیط آزمایشگاهی انجام شده‌اند. اما این محققان با استفاده از گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی دیجیتال شرایطی فراهم کرده‌اند تا زوج‌ها را در محیط طبیعی زندگیشان و در کانون خانواده مورد بررسی قرار دهند. بررسی آن‌ها نشان داد ترکیب ابزارهای پوشیدنی و هوش مصنوعی مبتنی‌بر یادگیری ماشینی به تولید نرم‌افزارهای موبایلی منجر خواهد شد که در آینده نقش مشاوران خانوادگی را بازی خواهند کرد.

هرچند این محققان در حال حاضر تنها قادر به شناسایی مشاجرات در لحظه بروز هستند و هنوز موفق به پیش‌بینی آن‌ها نشده‌اند، اما امید دارند با یافتن راهی برای پیش‌بینی این مشاجرات، هریک از طرفین را تشویق کنند تا با فعالیت‌هایی نظیر ورزش یا عوض کردن موضوع بحث، از بروز آن جلوگیری کنند یا دفعات آن را کاهش دهند. در دنیای واقعی، پیش‌بینی یک مشاجره خانوادگی کار ساده‌ای نیست. استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به محققان اجازه می‌دهد با بررسی خودکار داده‌هایی نظیر تغییرات در ضربان قلب یا میزان هدایت الکتریکی پوست، این تنش‌ها را شناسایی کنند. تحقیقات در گذشته نشان داده است علائم مذکور نشانه‌هایی از احتمال بروز تنش در روابط خانوادگی هستند. حتی نوع گفتار هم می‌تواند نشانه‌ای از بروز این تنش‌ها باشد. به طور مثال تحقیقات نشان داده است زوجین در چنین موقعیت‌هایی بیش از هر زمان دیگر از ضمیر دوم شخص (تو)، کلمات منفی و کلماتی نظیر «همیشه» و «هرگز» در گفتار خود استفاده می‌کنند.

34 زوج شرکت‌کننده در این تحقیق در یک دوره طولانی از ابزارهای پوشیدنی نظیر مچ‌بند برای پایش میزان هدایت پوست، دمای بدن و فعالیت فیزیکی و حسگری برای اندازه‌گیری ضربان قلب استفاده کردند. علاوه بر این، از تلفن همراه برای ضبط مکالمات و از GPS آن برای ردیابی استفاده شد. آن‌ها باید خود بروز هر مشاجره را گزارش می‌کردند. ابزارهای پوشیدنی و گوشی‌های هوشمند به محققان کمک می‌کنند تا داده‌های دیگری نظیر میزان استفاده از تلفن، مدت استفاده از اینترنت و میزان نور دریافتی در روز (و تأثیر آن روی حالات فرد) را نیز جمع‌آوری کنند و در تحلیل‌های خود به کار ببرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top