تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/03/11 - 10:08
کد خبر: 237003

ممانعت از طلاق ۱۰ هزار نفر از همسر زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: سال گذشته کار شناسایی ۱۰ هزار همسر زندانی که به‌علت زندانی شدن سرپرست خانواده، خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده‌ها با برگزاری کلاس‌های مشاوره جلوگیری شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: سال گذشته کار شناسایی ۱۰ هزار همسر زندانی که به‌علت زندانی شدن سرپرست خانواده، خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده‌ها با برگزاری کلاس‌های مشاوره جلوگیری شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، اصغر جهانگیر در نوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان که برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد داریم زندانی اگر خطا کرده و باید مجازات شود اما باید خانواده وی را از زندانی جدا کنیم. زمانی که فردی به زندان می‌رود مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی برای خانواده وی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان زندانها گفت: سال گذشته کار شناسایی 10هزار همسر زندانی که به‌علت زندانی شدن سرپرست خانواده، خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده‌ها با برگزاری کلاس‌های مشاوره جلوگیری شد.

جهانگیر افزود: همچنین سال گذشته 2هزار و 5000 فرزند زندانی که در معرض اعتیاد بودند شناسایی شدند که با کمک نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد از سقوط آنها جلوگیری شد و همچنین بیش از 700 فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند تلاش شد که به مدارس بازگردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با تخصیص 122میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کردیم بخشی از مشکلات آنها حل شود و همچنین 825 خانواده زندانی که دارای مشکلات خاص مانند بیماری‌های خاص، فرار از منزل فرزندان و زندانی شدن هم‌زمان والدین بودند شناسایی شدند و به مشکلات آنها رسیدگی شد.

رئیس سازمان زندانها بیان داشت: از دیگر اقدامات سال گذشته این بود که 2022 انجمن حمایت از خانواده زندانیان تشکیل شد که در هفته 2مرتبه با خانواده زندانیان ملاقات دارند و با مشکلات خانواده‌ها از نزدیک آشنا می‌شوند و در تلاش برای حل آنها هستند و همچنین تشکیل مجمع حمایت از خانواده زندانیان از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد تا بحث خانواده زندانیان از خود زندانی جدا شود.

جهانگیر گفت: آمارها نشان می‌دهد 22 درصد زندانیان ملاقاتی ندارند. هرچند در ماه‌های اول، ملاقات‌های زندانیان زیاد است اما با طولانی شدن زمان زندان، ملاقات‌ها کم می‌شود. زمانی که حمایت خانواده‌ها کم می‌شود زمینه قتل و آسیب‌های اجتماعی زیاد می‌شود لذا حمایت از خانواده زندانیان زمینه ایجاد این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top