تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/16 - 18:30
کد خبر: 237414

واقعیت مجازی ۳ میلیون شغل جدید ایجاد می‌کند؛

کارفرمای بعدی شما در دنیای واقعیت مجازی زندگی می‌کند

کارفرمای بعدی شما در دنیای واقعیت مجازی زندگی می‌کند

روزگاری بود که از امریکا به‌عنوان سرزمین فرصت‌ها و رؤیاها یاد می‌شد و بسیاری آرزوی رسیدن به این سرزمین و خوشبخت‌ شدن را در سر داشتند. ولی از آنجا ‌که در دنیای مدرن امروز اتوماسیون و هوش مصنوعی جایگزین شغل‌های فعلی شده‌اند، این سؤال در ذهن خیلی‌ها مطرح شده است که آیا هنوز هم باید به سرزمین رؤیاها کوچ کرد یا فرصت‌ها محدود به حافظه جمعی شده‌اند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: روزگاری بود که از امریکا به‌عنوان سرزمین فرصت‌ها و رؤیاها یاد می‌شد و بسیاری آرزوی رسیدن به این سرزمین و خوشبخت‌ شدن را در سر داشتند. ولی از آنجا ‌که در دنیای مدرن امروز اتوماسیون و هوش مصنوعی جایگزین شغل‌های فعلی شده‌اند، این سؤال در ذهن خیلی‌ها مطرح شده است که آیا هنوز هم باید به سرزمین رؤیاها کوچ کرد یا فرصت‌ها محدود به حافظه جمعی شده‌اند؟

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جان نِوِردای جاکوبس کارآفرین مجازی و سایبر - سلبریتی این ‌گونه فکر نمی‌کند. وی به‌تازگی به ‌سمت رییس‌ جمهوری واقعیت مجازی(طی رای‌گیری در مرکز توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی Swedish VR) منصوب شده است و ادعا می‌کند این واقعیت مجازی است که در آینده سردمدار رشد شغلی و فرصت‌ها خواهد بود. از طرف دیگر، چون زندگی افراد به‌طور فزاینده در محیط آنلاین می‌گذرد و خیلی از کارها از این طریق انجام می‌شود، دنیای مجازی قادر است فرصت‌های اقتصادی بسیار بزرگ‌تری نسبت به دنیای واقعی فراهم کند.

ایجاد شغل‌های جدید در خط مقدم مجازی
جان نِوِردای جاکوبس مثل هر رییس جمهور دیگری با پلتفرمی خاص برای رشد فرصت‌های شغلی آمده است. برنامه وی یک پلتفرم سیاسی برای دنیای مجازی است که شامل استخدام گیمرها برای مبارزه با یک ارتش مجازی از سربازانی است که تحت فرمان هوش مصنوعی هستند. همچنین، این پلتفرم شامل استانداردهایی برای حداقل حقوق در دنیاهای مجازی، یک بازار بورس مجازی و خصوصی‌سازی سیستم‌‌های مجازی حمل ‌و نقل عمومی می‌شود.

او خوب می‌داند چگونه می‌توان فرصت‌های مجازی را به پول واقعی تبدیل کرد. وی در حقیقت گیمر، هنرپیشه، فیلم‌ساز و کارآفرینی است که هویت مجازی خود به‌نام NEVERDIE را به یکی از مشهورترین شخصیت‌های دنیای مجازی Entropia که توسط شرکت سوئدی MindArk توسعه یافته، تبدیل کرده است. او اولین نفر در تاریخ است که از سرمایه‌گذاری در بخش املاک مجازی موفق به کسب درآمد یک میلیون دلاری شد و با فروش یک ایستگاه فضایی مجازی به قیمت 635 هزار دلار بیشتر از نیم میلیون دلار سود کرد. نِوِردای معتقد است پلتفرمی که وی برای رشد شغل ارائه می‌دهد، می‌تواند بیشتر از 3 میلیون شغل در دنیای مجازی ایجاد کند. علاوه بر این، او می‌گوید اقتصادی که در دنیای مجازی جریان دارد، وارد دنیای واقعی خواهد شد. به‌نظرتان احمقانه می‌آید، این ‌طور نیست؟ اما بهتر است به یک مثال توجه کنید: ارزش کنونی اقتصادهای مجازی در سراسر جهان چیزی بیشتر از یک میلیارد دلار برآورد می‌شود. حال در نظر بگیرید که این رقم برابر با رشد ناخالص ملی کشورهایی مانند آروبا و گرینلند است.

فئودال‌های مجازی
فئودال‌هایی که در اواخر قرن نوزدهم میلادی زندگی می‌کردند، تنها فرصت اقتصادی موجود را در بسط و توسعه امریکا می‌دیدند. به ‌عقیده نِوِردای با انفجار دنیای مجازی فرصت‌های اقتصادی به ‌وجود می‌آید که شباهت زیادی به فرصت‌های موجود در قرن نوزدهم دارد. با اینکه انتقال از راه دور یا همان تله‌پورتیشن در حال حاضر بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه در دسترس گیمر‌ها است، ولی نِوِردای قصد خصوصی‌سازی این صنعت و تبدیل آن به پول را دارد. وی می‌گوید: «واقعیت مجازی می‌تواند نقش ناجی این دنیا را داشته باشد. وقتی به موفقیت‌‌هایی که طی یک دهه گذشته در عالم Entropia به‌دست آمده نگاه می‌کنیم، کاملاً واضح و مشخص است که می‌توان اقتصادی سبز و چند تریلیون دلاری از اجناس و اقلام مجازی ساخت و با استفاده از طراحی گیم‌ها، شغل‌های جدید فوق‌العاده‌ای ایجاد کرد که درنهایت با رشد، ازدیاد و طول عمر جمعیت که ناشی از پیشرفت‌های عظیم در زمینه روباتیک‌ها و AI است همگام می‌شود. در واقع، برای ساخت یک رؤیای امریکایی جدید باید دنیای جدیدی را کشف کنیم و واقعیت مجازی همان چیزی است که ما را نجات خواهد داد.»

به‌ گفته او، پولی که در دنیای مجازی خرج می‌شود به‌معنای فرصت‌هایی برای کسب درآمد توسط انسان‌های واقعی است. اما این فرصت‌ها تنها محدود به توسعه‌دهندگان گیم یا برنامه‌نویسان نمی‌شود. بلکه پیش روی تمام گیمر‌ها و سایر مشارکت‌کننده‌هایی است که به‌شدت به‌دنبال فرصت‌های کسب‌ و کاری هستند که داخل واقعیت مجازی وجود دارد.

ایده‌های جان جاکوبس فقط در حد حرف نیست. وی برای تأمین سرمایه اولیه 100 هزار دلاری که برای راه‌اندازی یک کلوب نیاز داشت، خانه‌اش را رهن داد. با این سرمایه کلوبی به‌نام Club Neverdie راه‌اندازی کرد که در واقع یک مقصد مجازی رؤیایی در دنیای Entropia بود و تا پیش از فروش، سود حاصل از آن چیزی بیشتر از 200 هزار دلار در سال بود.

جان نِوِردای جاکوبس: دونالد ترامپ دنیای مجازی
جان یک فرد جنجالی و حاشیه‌ساز در دنیای مجازی است، درست مانند دونالد ترامپ در دنیای واقعی که از یک تاجر کسب‌ و کار به ریاست جمهوری امریکا رسید. اما تفاوت این دو نفر در ایده‌های‌ آن‌ها است. جنجال‌های جان به عقاید وی درباره مهاجرت و ساخت دیوار در مرز امریکا و مکزیک مربوط نمی‌شود. معترضان و مخالفان وی می‌گویند خصوصی‌سازی سرویس‌های مجازی مانند انتقال از راه دور که تا پیش از این برای همه کاربران به‌صورت رایگان در دسترس بوده است، اصلاً امکان‌پذیر نیست. وی می‌خواهد از طریق فروش سهام حمل و نقل عمومی به‌نام IPO مجازی، مالکیت سیستم انتقال از راه دور را که تا پیش از این در اختیار توسعه‌دهندگان گیم بوده به گیمر‌ها انتقال دهد. سرمایه‌ای که از این طریق جمع می‌شود، صرف زیرساخت در سراسر دنیای مجازی می‌شود.

همه می‌دانند جان نِوِردای جاکوبس از حاشیه و جنجال فرار نمی‌کند و از آن بیمی ندارد. در اصل، این مسئله باعث می‌شود تا اطمینان بیشتری به ایده‌هایش پیدا کند. به‌ گفته وی: «من از اینکه با چنین چیز کثیفی سر و کار دارم خوشحالم. مطمئناً شنیدن صحبت‌های مخالفان کار ساده و راحتی نیست، ولی وقتی ایده شما باعث به‌ وجود آمدن اعتراض و مخالفت می‌شود، پس حتماً حقایق زیادی در رابطه با آن وجود دارد.»

از جمله هزینه‌هایی که در دنیای مجازی وجود دارد، توسعه سرویس‌هایی مانند سیستم انتقال از راه دور است. علاوه بر این، تقاضای زیادی هم برای استفاده از آن وجود دارد، پس می‌توان ارزشی به آن تخصیص داد. اگر به دنیای مجازی در این قالب نگاه کنیم، ایده‌های جان در رابطه با خصوصی‌سازی و فرصت‌های اقتصادی که ایجاد می‌کند، معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

منبع: آی‌ان‌سی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top