تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/27 - 12:53
کد خبر: 238360

مدیران دولتی در بین متخلفان انتخاباتی

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه برخی از مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی حضور داشتند، گفت: گزارش تخلفات و افراد متخلف به قوه قضائیه ارسال شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه برخی از مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی حضور داشتند، گفت: گزارش تخلفات و افراد متخلف به قوه قضائیه ارسال شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری به ارائه گزارشی از آخرین مصوبات شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، پس از بررسی در شورای نگهبان، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، لایحه هوای پاک نیز پس از بررسی در شورای نگهبان در سه مورد، مورد ایراد شورای نگهبان واقع شد و ایرادات برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کدخدایی همچنین یادآور شد: بند الحاقی تبصره 13 لایحه بودجه 96 نیز در شورای نگهبان بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، لایحه مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز نیز مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اعتماد که درباره روال رأی‌گیری در روز انتخابات ریاست‌جمهوری بود، توضیح داد: انتخابات طبق قانون باید در روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌شد، در همه ادوار و انتخابات گذشته، ما این مشکل را با وزارت کشور داشتیم که روند رأی‌گیری را بعد از ساعت 24 شب تمدید می‌کردند، ولی ما در شورای نگهبان اصرار می‌کردیم این اقدام غیرقانونی است و نباید اینگونه باشد، اما هر بار به بهانه هایی این اتفاق می‌افتاد، بالاخره یکبار برای همیشه این قانون باید اجرایی می‌شدد که بنده از رحمانی فضلی وزیر کشور در اینجا قدردانی می‌کنم که در انتخابات ریاست‌جمهوری 29 اردیبهشت روند رأی‌گیری را بعد از ساعت 24، دیگر تمدید نکردند.

کدخدایی یادآور شد: از نظر حقوقی و قانونی، انتخابات اگر تا یک دقیقه بامداد هم تمدید شود خلاف قانون است و ما هر بار این مناقشه را با وزارت کشور داشتیم، اما بالاخره این‌بار اجرا شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سؤال دیگر این خبرنگار درباره روند ثبت مشخصات سجلی و درخواست وزارت کشور از شورای نگهبان در این زمینه که گفته می‌شد از صبح درخواست داده بودند اما شب شورای نگهبان پاسخ داده است، توضیح داد: طبق قانون، مشخصات سجلی افراد برای رأی‌گیری باید ثبت شود که آیین‌نامه اجرایی این قانون را هم هیأت وزیران تصویب کرده است.

وی ادامه داد: حدود ساعت 20 روز جمعه 29 اردیبهشت بود که وزیر کشور از شورای نگهبان درخواست کردند با توجه به صف‌های طولانی رأی‌دهندگان فقط کد ملی افراد ثبت شود و مشخصات سجلی ثبت نشود تا روند رأی‌گیری سریع تر انجام شود؛ با اینکه در قانون تصویب شده باید مشخصات سجلی افراد ثبت شود، لذا برای ما مشکل بود، به همین دلیل باید هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شد و موضوع را بررسی می‌کرد و زمانی که ما به نتیجه رسیدیم، اندکی از ساعت 22 شب گذشته بود و تشخیص داده شد ثبت کد ملی می‌تواند برای رأی‌گیری مکفی از مشخصات سجلی باشد و بلافاصله نظرمان را به وزارت کشور اعلام کردیم، بنابراین فاصله درخواست وزارت کشور تا تصویب و اعلام نتیجه توسط شورای نگهبان 2 ساعت بود.

کدخدایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آخرین اقدامات شورای نگهبان در معرفی متخلفان انتخاباتی به دستگاه قضایی چه بوده است و آیا مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی بوده‌اند یا نه؟ اظهار داشت: طبق روال، ما گزارش‌هایی را در زمینه تخلفات انتخاباتی داشتیم که برای دوستانمان در قوه قضائیه ارسال کردیم و مدیران دولتی هم بین متخلفان انتخاباتی بودند که به قوه قضائیه معرفی شدند.

وی همچنین گفت: ما فقط موظفیم گزارش‌ها را به قوه قضائیه ارسال کنیم و صبح امروز از دوستانمان که در امر انتخابات مسئولیت‌هایی داشتند سؤال کردم که گفتند اکثر گزارش‌ها برای قوه قضائیه ارسال شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
کارت اعتبار فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد
کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top