تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/31 - 17:33
کد خبر: 238826

رئیس کل دادگستری استان فارس؛

۶ نفر از عوامل داعش در فارس به زندان محکوم شدند

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به رسیدگی به تخلفات مربوط به انتخابات گفت:در شعبات مختلف دادگستری استان فارس تعداد ۱۱۹پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که از تعداد ۲۸۹ نفر متخلف برای ۲۳ نفر حکم مجرمیت صادر شده و ۱۱نفر محکوم به جزای نقدی شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی القاصی‌مهر ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی در استان فارس اظهار داشت: براساس گزارشات استاندار فارس قبل از برگزاری انتخابات به صورت غیرعلنی حمایت خود را از یک کاندیدای اعلام کرده و به همین دلیل یک گزارش برای دادسرای تهران ارسال شده تا برای رسیدگی بیشتر این گزارش مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از تسنیم، وی گفت: در شعبات مختلف دادگستری استان فارس تعداد 119 پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که از تعداد 289 نفر متخلف برای 23 نفر حکم مجرمیت صادر شده و‌ 11 نفر محکوم به جزای نقدی شدند علاوه بر آن پرونده 31 مدیر در حال بررسی است تا در صورت تائید تخلف برای آنان حکم نهایی صادر شود.

6 نفر از عوامل داعش در فارس به زندان محکوم شدند
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به دستگیری متهمان عوامل داعش که در روز تاسوعا سال گذشته تلاش داشتند اقدامات  نافرجام خرابکارانه خود را انجام دهند گفت: با توجه به اینکه این افراد قبل از ارتکاب جرم دستگیر شدند و جرم آنان اتهام علیه امنیت ملی  به شمار می‌رود 10 تا 15 سال حبس صادر شده که در این رابطه 6 نفر دستگیر شده است.

القاصی‌مهر افزود: متهمان نصب پرچم داعش در شیراز با تلاش نیروی انتظامی دستگیر شدند و از آنجایی که تاکنون وابستگی آنان به گروه داعش ثابت نشده است، این پرونده در حال رسیدگی است.

استان فارس رتبه سوم تعداد زندانی را در کشور دارد

وی به تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: استان فارس  پس از  استان تهران و استان خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد زندانی است که برای کاهش این تعداد در اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری اقدامات زیادی انجام صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزایش تعداد قضات ناظر بر زندان‌ها را از اقدامات انجام شده در راستای کاهش جمعیت کیفری عنوان و تصریح کرد: با ملاقات قضات با تک تک زندانیان و بررسی موضوعات مربوط به مددجویان امکان صلح و سازش در پرونده‌ها و زمینه آزادی زندانیان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در پی برگزاری 17 جشن گلریزان در استان، مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت نقدی و تعهدی جمع‌آوری شده که 660 میلیون تومان آن نقدی است.

القاصی‌مهر افزود: دادگستری استان فارس در سال گذشته به بیش از  754 هزار فقره پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی  کرده است و علاوه بر مختومه شدن 749 هزار پرونده وارد شده به دستگاه قضایی به بیش از 5300 پرونده باقی مانده از سال‌های گذشته نیز رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اقدامات حوزه فناوری اطلاعات استان و اجرای طرح ابلاغ الکترونیک و پیوستن شوراهای حل اختلاف به شبکه ملی عدالت و همچنین توسعه و بهسازی زیر‌ساخت‌های الکترونیک استان را از برجسته‌ترین اقدامات دادگستری استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های الکترونیک در ارائه خدمات قضایی در استان فارس همچنان در دستور کار  قرار دارد و از اولویت‌های برنامه‌های امسال است.

وی  برگزاری موفق همایش‌های ملی و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور را از دیگر اقدامات خواند و افزود: در این همایش اقدامات مناسبی در دستور قرار گرفت و نتایج این همایش علمی در راستای هماهنگی و افزایش توجهات به این مقوله حساس به تمام دستگاه‌های مرتبط با  این حوزه ابلاغ شد.

القاصی‌مهر بیان کرد: سلامت دستگاه قضایی اصل و محور است زیرا بر این اعتقادیم که در این دستگاه یک تخلف و جرم نیز  زیاد است و  به همین دلیل باید دستگاه قضایی از سلامت کامل برخوردار باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top