تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/07 - 11:39
کد خبر: 239357

سریال‌های تلویزیون در تابستان 96

بعد از اتمام ماه مبارک رمضان،‌ چهار سریال تلویزیونی در نوبت پخش تابستانی سیما قرار گرفتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان،‌ چهار سریال تلویزیونی در نوبت پخش تابستانی سیما قرار گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،‌ با پایان ماه مبارک رمضان‌ سریال‌های جدید تلویزیون به زودی آغاز می‌شوند. سریال‌های پنچری، ایستاده در غبار، یحیی و پرستاران از جمله این مجموعه‌های تلویزیونی هستند.

شبکه یک
ایستاده در غبار: مجموعه تلویزیونی ایستاده در غبار برگرفته از نسخه سینمایی این اثر است که  در شش قسمت 30 دقیقه ای تهیه شده است و از جمعه نهم تیر ساعت 22:15 پخش می شود.

این سریال روایتگر زندگی جاوید الاثر سردار حاج احمد متوسلیان است که شش مقطع دوران کودکی، مبارزات پیش از انقلاب، ورود به سپاه، آغاز جنگ تحمیلی و تمرکز در منطقه کردستان، فتح خرمشهر و حضور در کشور لبنان و ربایش او توسط رژیم صهیونیستی را شامل می شود.

از زمانی که سینمایی ایستاده در غبار کلید خورد، فیلمنامه به گونه ای به نگارش درآمد که قابلیت تدوین دو نسخه سریالی و سینمایی از آن پیش بینی شده بود. نسخه سریالی این اثر ماندگار 30 دقیقه از نسخه سینمایی آن بیشتر است که این افزایش تایم، مقطع حضور حاج احمد متوسلیان در منطقه کردستان و لبنان را به تفصیل روایت خواهد کرد. ایستاده در غبار به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد محصول سال 1394 است.

پرستاران: فصل دوم سریال پرستاران  به کارگردانی و نویسندگی علیرضا افخمی و تهیه کنندگی داود هاشمی با به پایان رسیدن سریال ایستاده در غبار از 16 تیر پخش خود را آغاز می‌کند. محمد فیلی بازیگر جدید این سریال در فصل جدید است که در نقش پدر سیاوش خیرابی به ایفای نقش می‌پردازد. این سریال که احتمالاً در 25 قسمت 40 دقیقه ای پخش خواهد شد.

یک ملودرام اجتماعی روز است و داستان‌های این سریال در بخش اورژانس یک بیمارستان اتفاق می‌افتد که دارای یک خط اصلی  داستانی با کاراکترهای ثابت است و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان هستند؛ ضمن این‌که در هر قسمت داستانی فرعی با کاراکترهای ویژه اتفاق می‌افتد و بعد پایان می‌گیرد.

در واقع این سریال با هدف آشنایی مردم با جامعه درمانی و پزشکی کشور به خصوص دشواری‌های حرفه پرستاری تولید شده است که در قالب داستان‌ هایی مبتنی بر مستندات واقعی، ضمن ایجاد سرگرمی، به افزایش آگاهی‌های عمومی درباره این قشر زحمت‌کش جامعه کمک می‌کند.

سریال پرستاران به صورت همزمان قصه زندگی حرفه ای و خانوادگی چند پرستار را روایت می کند؛ خانواده دو سوپروایزر با نام پاک نهاد و ساجدی که به ترتیب فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی ایفای آن را به عهده دارند و سه پرستار به نام های سمیرا با بازی الناز حبیبی / محبوبه با بازی فریبا نادری و سمیه با بازی لیندا کیانی.

شبکه دو
یحیی: این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد. «یحیی» در فضای دهه 60 هجری شمسی و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می‌شود. همچنین بخش عمده‌ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر بوده که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.

نسخه اولیه فیلمنامه‌ این مجموعه به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی‌زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است. تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری سال‌ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندان‌شان را به دوش کشیده‌اند، محور اصلی این سریال است. در خلاصه این سریال آمده است: نارگل زنی 25 ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی)  از جبهه‌های جنگ است ...

در این مجموعه بازیگرانی چون بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، مریم کاظمی، حسام محمودی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، کوروش سلیمانی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه سه
پنچری: سریال پنچری به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی مهران مهام در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای از شنبه 10 تیرماه پخش خواهد شد. در قصه این سریال طنز آمده است: پنچری داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می دهد که او برای رسیدن به خواسته اش همه اطرافیانش را به چالش می کشد و...

یوسف تیموری ، حمید لولایی، رضا داود نژاد، مهران غفوریان،‌ رضا نیکخواه، سولماز غنی، زهره فکور صبور،مائده طهماسبی، مریم سعادت، شهین تسلیمی، شهره سلطانی، بهشاد شریفیان،‌ فرزاد حاتمیان، نازگل فرنقی و حمید غلامی بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top