تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/04/11 - 09:54
کد خبر: 239668

چرا کمیته پیگیری پرونده برادر رئیس‌جمهور گزارش نهایی ارائه نمی‌کند؟

چه می‌کنه فریدون!

پرونده تحصیلی حسین فریدون همچنان در کمیته پیگیری کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بی‌سرانجام مانده است. پرونده‌ای که قرار بود کمیته 3 نفره تشکیل شده در کمیسیون آموزش نتیجه بررسی آن را تا 18 اردیبهشت اعلام کند اما گویا بنا به برخی مصالح انتخاباتی، گزارش نهایی خود را تا قبل از انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری ارائه نکرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پرونده تحصیلی حسین فریدون همچنان در کمیته پیگیری کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بی‌سرانجام مانده است. پرونده‌ای که قرار بود کمیته 3 نفره تشکیل شده در کمیسیون آموزش نتیجه بررسی آن را تا 18 اردیبهشت اعلام کند اما گویا بنا به برخی مصالح انتخاباتی، گزارش نهایی خود را تا قبل از انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری ارائه نکرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از «وطن امروز»، البته با گذشت نزدیک به 2 ماه از موعد اعلام نتیجه پرونده تحصیلی حسین فریدون، این کمیته نه تنها گزارش بررسی‌های خود را ارائه نکرده بلکه با یک اختلاف و درگیری داخلی عجیب و مشکوک مواجه شده که نتیجه آن به حاشیه رفتن اصل ماجرا یعنی وضعیت تخلف در پرونده تحصیلی حسین فریدون است.

ماجرای پرونده تحصیلی حسین فریدون مربوط به وضعیت تحصیلی او در دوره دکترا ست. براساس برخی اسناد ارائه شده به کمیسیون آموزش، حسین فریدون برخلاف قانون و بدون داشتن امتیازات آموزشی (شرط معدل)، در دوره دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شده است.  پس از طرح موضوع تخلف تحصیلی حسین فریدون، کمیته‌ای در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد. محمد قمی، سیدمحمد جواد ابطحی و کارن خانلری 3 عضو کمیته پیگیری پرونده تحصیلی حسین فریدون هستند.

اما وضعیت این کمیته اکنون به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد اراده‌ای برای به حاشیه کشاندن آن وجود دارد. اکنون خانلری در جلسات کمیته شرکت نمی‌کند و قمی نیز که ظاهرا ریاست کمیته را برعهده گرفته بود، حالا پرونده را وارد حاشیه کرده و می‌گوید اساسا پرونده تخلف تحصیلی فریدون پروژه‌ای علیه حسن روحانی بوده است! قمی که ریاست کمیته رسیدگی به پرونده تحصیلی حسین فریدون را برعهده دارد و به عنوان داور در این پرونده اعلام نظر می‌کند؛

به «وطن امروز» گفت این پرونده را مخالفان روحانی راه انداخته‌اند تا با او مخالفت کنند! او همچنین گفت بدون توجه به نظر 2 عضو دیگر کمیته، خودش گزارشی را از نتیجه بررسی پرونده تحصیلی فریدون به عنوان گزارش کمیته، به کمیسیون ارائه خواهد کرد! در مقابل سیدجواد ابطحی می‌گوید براساس بررسی‌ها تخلف حسین فریدون محرز شده و پس از ارائه گزارش کمیته به کمیسیون، مجلس موضوع را به قوه‌قضائیه ارجاع خواهد داد. 

سیدجواد ابطحی دیروز با اشاره به روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور به تسنیم گفت: گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون در کمیته آموزش کمیسیون تدوین شده و پس از امضای رئیس کمیته، تقدیم هیات‌رئیسه کمیسیون و سپس هیات‌رئیسه مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر آقای قمی رئیس کمیته آموزش مجلس پیش‌نویس گزارش تدوین شده را امضا نکند، زاهدی رئیس‌ کمیسیون این گزارش را تایید  می‌کند، ادامه داد: قرار بود آقای قمی روز 18 خرداد مدارکی از روند تحصیل حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی به کمیته ارائه کند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گزارش تدوین شده پس از تقدیم به هیات‌رئیسه، در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، افزود: برخی تخلفات در این پرونده از جمله اینکه پذیرش حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی بدون آزمون بوده و شرط معدل رعایت نشده، محرز شده که پس از قرائت گزارش در صحن مجلس، تخلفات برای اعمال قانون به قوه‌قضائیه ارائه می‌شود.

قمی: مردم گرسنه هستند!

اما محمد قمی، رئیس کمیته بررسی وضعیت تحصیلی حسین فریدون در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره آخرین وضعیت این پرونده و زمان اعلام نتیجه آن گفت: گزارش باید این هفته جمع‌بندی و بعد به کمیسیون ارائه شود. وی درباره اظهارات ابطحی، عضو دیگر این کمیته درباره محرز شدن تخلف تحصیلی حسین فریدون گفت: 10 بار گفته‌ام که ابطحی چاخان می‌گوید. ما هنوز این پرونده را بررسی نکرده‌ایم و او از خودش می‌گوید.

رئیس کمیته بررسی پرونده وضعیت تحصیلی حسین فریدون در پاسخ به اینکه تا الان چند جلسه برگزار کرده‌اید، تصریح کرد: ما یکی، دو جلسه برگزار کردیم و دیگر جلسه برگزار نکرده‌ایم. من خودم یک گزارشی تهیه کرده‌ام و تازه می‌خواهم یکشنبه به کمیسیون ارائه دهم. قمی درباره اینکه اگر این پرونده در کمیته بررسی نشده است، چه چیزی را می‌خواهید ارائه دهید، گفت: وقتی اعضا نیامده‌اند که موضوع را بررسی کنیم، من نظر خودم را به دلیل اینکه مسؤول کمیته بودم تهیه کردم.

اگر قبول کردند این نظر را که قبول کردند و اگر قبول نکردند که باید بیایند و جلسه بگذاریم. وی در پاسخ به اینکه یعنی آقایان خانلری و ابطحی در کمیسیون شرکت نکردند، افزود: بله! آقای خانلری شرکت نکردند و آقای ابطحی هم می‌گوید یک چیزی بنویسیم. قمی درباره اینکه آیا نظرتان با امضای 2 عضو دیگر کمیته به کمیسیون تقدیم می‌شود، گفت: نه! من ابطحی را اصلا قبول ندارم. خانلری هم که اصلا در جلسه نبوده است. وی درباره اینکه آیا نظر شما به عنوان نظر کمیته تقدیم می‌شود، اظهار داشت: چه می‌دانم! رئیس کمیته بررسی پرونده وضعیت تحصیلی حسین فریدون در پاسخ به اینکه افکار عمومی به دلیل شائبه سوءاستفاده از جایگاه رئیس‌جمهور در این ماجرا، انتظار پیگیری و پاسخ سریع در این باره را دارد.

چرا نتیجه بررسی‌ها درباره اینکه سوءاستفاده‌ای در این پرونده شده یا خیر، اعلام نمی‌شود؟ گفت: ابطحی نسبت به این قضیه حساسیت دارد. مردم دنبال این قضیه نیستند. شکم مردم گرسنه است و دنبال نان و آب و برق هستند. این حرف‌ها را سیاسیونی که می‌خواهند با رئیس‌جمهور مخالفت کنند، می‌گویند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top