تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/14 - 14:21
کد خبر: 240017

جوانی که هم در فوتبال پدیده است هم اخلاق؛

اقدام «تمیزِ» فرهنگی-ورزشی یک سلبریتی +تصاویر

اقدام «تمیزِ» فرهنگی-ورزشی یک سلبریتی +تصاویر

در این گزارش نگاهی به سبک زندگی و اخلاق‌مداری محمد انصاری مدافع تیم فوتبال پرسپولیس تهران انداخته‌ایم و به معرفی برخی از اقدامات ورزشی- فرهنگی وی پرداخته‌ایم و تصاویری از آنها را به نمایش گذاشته‌ایم.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نظر می‌رسد سالیان سال است به این درجه از اخلاق‌مداری آن هم توسط عده قلیلی از ورزشکاران اکتفا کرده‌ایم و از جوانمردی‌ها و اقدامات فرهنگی گسترده ورزشکاران در سال‌های نه چندان دور خبری نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از این وقتی از اخلاق و اخلاق‌مداری ورزشکاران و علی‌الخصوص فوتبالیست‌ها صحبت می‌شد، صحبت از فوتبالیست یا ورزشکاری بود که معمولا کارت زرد و قرمز کمی دریافت کرده است، یا در منطقه‌ای سیل‌زده و منطقه محرومی حضور یافته و ضمن دلجویی از مصدومان و حادثه‌دیدگان، بصورت نمادین کمک مالی کرده است، یا مثلا در بین دونیمه یک بازی فوتبال در رختکن نماز یومیه خود را ادا کرده است و غیره.

برای نمونه، در سال 91 و یک روز پس از زلزله ورزقان و اهر کریم باقری، هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران، شروع به جمع آوری کمک‌های مردمی کرد. او سری به بازارهای تهران و تبریز زد و شماره حساب شخصی‌اش را معرفی کرد تا مردم عادی هم کمک کنند و انصافا مردم هم خوب کمک کردند. در نمونه‌ای دیگر علی دایی، مهاجم اسبق تیم ملی ایران، در زمینه‌هایی همچون ساخت مدرسه، اعطای کمک مالی برای آزادی زندانیان و... خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرده است.

حضور کریم باقری در بازار برای جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان

حضور علی دایی در جمع کودکان سرطانی

هرچند اهمیت این اقدامات، مهم و تاثیرات آن برد بسیاری دارد، اما به نظر می‌رسد سالیان سال است به این درجه از اخلاق‌مداری آن هم توسط عده قلیلی از ورزشکاران اکتفا کرده‌ایم و از جوانمردی‌ها و اقدامات فرهنگی گسترده ورزشکاران در سال‌های نه چندان دور خبری نیست. در این بین اما اخیرا یکی از فوتبالیست‌های مطرح پایتخت شروع به انجام برخی اقدامات فرهنگی - ورزشی کرده است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

*** پدیده‌ای جوان در فوتبال و البته اخلاق
برای خیلی از افراد تصور اینکه یک فوتبالیست در یکی از دو تیم مطرح پایتخت بازی کند و ناخودآگاه مورد حمایت میلیونی هواداران قرار گیرد و درگیر حواشی خاص تیم‌های سرخابی شود و در عین حال اخلاق‌مدار باشد و بتواند در چنین فضایی روحیه معنوی خود را حفظ کند بسیار دشوار باشد. محمد انصاری مدافع چپ‌پای تیم فوتبال پرسپولیس، که اتفاقا سابقه بازی و حتی قهرمانی در تیم رقیب را دارد، این روزها یکه‌تاز انجام فعالیت‌هایی است که بسیاری آن را در جو فوتبال کشورمان نشدنی می‌دانستند.

انصاری در حال حاضر یکی از بهترین و آماده‌ترین مدافعین فوتبال کشورمان است که پس از حضور کوتاهی در پرسپولیس، کی‌روش را متقاعد کرد تا وی را به تیم ملی دعوت کند. وی سال گذشته پیشنهاد بسیار باارزشی را از یکی از تیم‌های چینی دریافت کرد که البته آن را نپذیرفت. مدافع جوان پرسپولیس، به مساجد سرمی‌زند و با مردم و علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان مسجدی ارتباط برقرار می‌کند. صفحه اینستاگرامش به جای پر شدن از عکس‌های نمایشی و عکس‌های سلفی پر است از احادیث و معارف دینی.

صفحه اینستاگرام محمد انصاری

جالب است بدانید کاربران فضای مجازی و همبازیان محمد انصاری وی را با لقب «حاجی» خطاب می‌کنند و اخلاق‌مداری وی همیشه در بین کاربران فضای مجازی مورد تقدیر قرار گرفته و حتی هواداران استقلالی نیز، او را پرورش‌یافته مکتب استقلال می‌دانند و از اینکه این بازیکن روزی در تیم آنها بازی می‌کرده است ابراز خوشحالی می‌کنند.

بخشی از کامنت‌های کاربران در صفحه اینستاگرام محمد انصاری

بخشی از کامنت‌های کاربران در صفحه اینستاگرام محمد انصاری

حضور در مراسم افتتاحیه یک مجموعه ورزشی

حضور در مسجد و عکس یادگاری با کودکان

هر فردی که کمی اهل فوتبال نگاه کردن باشد و صفحه اینستاگرام محمد انصاری را دنبال کند می‌داند که او عاشق شهید ابراهیم هادی است و خودش می گوید سال 90 با خواندن کتاب «سلام بر ابراهیم»، با داش ابرام آشنا شده است و حالا آنقدر گرفتار مرام و معرف این شهید شده که دنبال تاسیس مدرسه فوتبالی افتاده که ورزش و اخلاق را در کنار هم داشته باشد. مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی با مدیریت محمد انصاری مدافع ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس عصر دیروز (سه‌شنبه سیزدهم تیرماه) در شهرک شهید محلاتی افتتاح شد. انصاری در این باره گفت: مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی این فرصت را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که علاوه بر ورزش قهرمانی، به ورزش پهلوانی نیز بپردازند و چه الگویی بهتر از شهید هادی. امیدوارم بتوانیم راه او را ادامه دهیم و در مسیرش قدم برداریم.

در وضعیتی که گاها اخبار ناخوشایندی از مدارس فوتبال به گوش می‌رسد و جامعه را دل‌آزرده می‌کند، افتتاح مدرسه فوتبال با نام یک شهید سرافراز توسط محمد انصاری که با هدف پیوند هرچه بیشتر فوتبال و اخلاق افتتاح شده است، به جرات یک اقدام «آتش به اختیار» است که لازم است دستگاه‌های فرهنگی از این اقدام حمایت کنند.

در حاشیه افتتاح مدرسه فوتبال شهید هادی

در حاشیه افتتاح مدرسه فوتبال شهید هادی

در حاشیه افتتاح مدرسه فوتبال شهید هادی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top