تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/04/15 - 18:15
کد خبر: 240131

وزیر ورزش:

دولت «باب‌الحوائج» ‌است‌

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که در تمام ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی ظرفیت بالایی داریم، یکی از مشکلات عمده این بود که در ایام تحریم‌های قدرت‌های بزرگ امکان استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها کمتر وجود داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر ورزش و جوانان با بیان "ما باب الحوائج برای حل مشکلات مردم و برآوردن حاجات هستیم" گفت: ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر لحظاتی پیش در نشست شورای اداری استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی درحال برگزاری است، اظهار داشت: به همه دهیاران زحمتکش تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم به‌عنوان مدیران زحمت‌کش که نخستین سنگر و خاکریز اجرایی نظام را در ارتباط با مردم مدیریت کرده و درحال خدمت هستند‌، قدردان جایگاه خود باشند.

وی افزود: ما خدمتگزاران مردم موقعیتی داریم که اصطلاحاً باب‌الحوائج هستیم و می‌توانیم عنصری برای حل مشکلات مردم و برآوردن حاجات و رضایت مردم باشیم و این موقعیت باب‌الحوائجی را ما و مخصوصاً دهیاران باید قدر بدانیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد:‌ حدود اسفند 92 بود که رهبر معظم انقلاب با تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی نسخه بسیار کارسازی برای حل مشکلات اقتصادی کشور و برون‌رفتن از مشکلات و استفاده از همه ظرفیت‌ها تبیین فرمودند که دستور کار دولت در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: این نسخه پیشنهادی، نسخه تأکیدی و نسخه اقتصاد مقاومتی بندهای مختلفی داشت ولی اگر بخواهیم شاه‌بیت آن را بگوییم در دو جمله این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی، نوسانات داخلی و خارجی و مشکلات داخلی و خارجی اقتصادی کشور استفاده کنیم و ضریب بهره‌وری خود از منابع مختلف را بالا ببریم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری راهکارهایی هم تبیین فرمودند که کم و بیش در جریان اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها که از سوی ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور و هم ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ها به‌ریاست استانداران قرار دارید که این استان هم از استان‌های فعال در این حوزه بوده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که در تمام ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی ظرفیت بالایی داریم، یکی از مشکلات عمده این بود که در ایام تحریم‌های قدرت‌های بزرگ امکان استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها کمتر وجود داشت.

وی ادامه داد: تغییر سریع نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا جزو مواردی بود که کمر اقتصاد کشور را خم کرده بود، همه مسئولین کشور در ابتدای کار دولت یازدهم تلاش کردند تا نسخه ابلاغی مقام معظم رهبری را در پیش بگیرند و مشکلات را حل کنند، این درحالی بود که در دوران تحریم ما، تحریم‌ها و تهدیدهای سیاسی و تهدید نظامی نیز وجود داشت.

سلطانی‌فر عنوان کرد: در سال 94 بعد از توافق 1+5 در زمینه حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها همراه رئیس جمهور سفری به فرانسه داشتم که این اولین جلسه هیئت عالی‌رتبه ایران به فرانسه زمان اولاند بود که رئیس جمهور فرانسه خطاب به رئیس جمهور ایران اعلام کرد "ما 1+5 درمورد اصل حمله نظامی به ایران اتفاق نظر داشتیم ولی درمورد زمان حمله اختلاف نظر داشتیم وقتی به اینجا رسیدیم با توجه به دولت پیش‌آمده باید دوباره گفت‌و‌گو کرد".

وی بیان کرد: در مناظرات سی‌ماهه موفقیتی بزرگ داشتیم که یکی از نظر حفظ حقوق هسته‌ای بود و دیگری از نظر لغو تحریم‌هایی بود که به آن دست پیدا کردیم و سبب خروج از رکود گردید و زمینه رشد اقتصادی را فراهم آورد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با این عزم و اراده در دو سه سال آینده، با کمک مدیران و مسئولان قطعاً به دستاوردهای مطلوب و خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در بدو ورود به سالن، نمایشگاهی وجود داشت که دستاوردها و محصولات روستایی به نمایش گذاشته شده بود، که قطعاً اگر به روستاها توجه کنیم شرایط روستاها بسیار بهتر خواهد بود و اگر شرایط و امنیت فراهم شود و این اراده‌ها باشد همان‌طور که همه می‌خواهیم اتفاقات خوبی در بخش اقتصاد به وقوع خواهد پیوست.

سلطانی‌فر ادامه داد: با این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود خواهیم توانست مشکلات را در چندسال آینده حل و فصل کنیم، این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر آنکه همدلی و هماهنگی بین مردم و مسئولین در قوای مختلف تحقق پیدا کند و این روابط و همدلی تحکیم‌شده و پایدار باقی بماند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: خوشبختانه امروز در استان مرکزی بودم که به‌تعبیری استان خود بنده بوده است که در 71 تا 75 استاندار این استان بوده‌ام که خاطرات خوشی در این استان داشته‌ام.

وی افزود: همواره تعاملات استانی در این استان گسترش یافته و پایدار مانده است و من از نزدیک اتفاقات استانی را رصد می‌کنم و این هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان در استان موجب دلگرمی است و پیشرفت و توسعه در سایه این همدلی پیش‌بینی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موضوع ورزش گفت: نکته دوم حرف‌های من بحث ورزش است، در قرن بیستم به‌خصوص در دوره‌ای که ما شاهد دوقطبی شدن جهان یعنی بلوک شرق و غرب، بلوک غرب به‌رهبری آمریکا و اروپایی‌ها و شرق به‌رهبری اتحاد جماهیر شوروی سابق  که امروز به 15کشور تقسیم شده بوده‌ایم، اینها در همه عرصه‌ها با یکدیگر در رقابت بوده‌اند که یکی از مهمترین رقابت‌های آنها رقابت‌های ورزشی بوده است تا بتوانند توانمندی، فرهنگ، رویکرد و ایدئولوژی خود را به رخ طرف مقابل کشیده و صادر کنند.

وی افزود: ما در این حین که شاهد رقابت بین این دو ابرقدرت بوده‌ایم در حوزه ورزشی هم شاهد این رقابت بین دو قدرت بوده‌ایم.

سلطانی‌فر ادامه داد: المپیک‌هایی که شما دنبال می‌کنید، در نیمه دوم قرن بیستم یا آمریکایی‌ها اول بودند یا شوروی مقام نخست را داشتند، بعدها که شوروی از هم پاشید مثلاً در المپیک 1980 مسکو که یک سال پس از اشغال افغانستان توسط شوروی اتفاق افتاد، آمریکایی‌ها در اعتراض به این حرکت سیاسی شوروی در مسابقات المپیک شرکت نکردند که در آن دوره شوروی مقام نخست را کسب کرد و آلمان شرقی رتبه دوم را به دست آورد، در مقابل، روس‌ها اقدام به مقابله به مثل کردند و در دوره بعدی نیز تیم شوروی در مسابقات شرکت نکرد.

وی عنوان کرد: هر کشوری که مانند کوبا به بلوک شرق می‌پیوست بلافاصله توسط کارشناسان ورزشی مورد حمایت قرار می‌گرفتند، این به‌شکلی بود که کارشناس، مربی برای حمایت از این کشورها و تیم‌هایشان برای رشد در رشته‌های ورزشی اعزام می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: این درحالیست که چنین رقابت‌های سنگینی را از آن دوران تاکنون در دنیا شاهد هستیم و در صحنه بین المللی ورزشی که عالی‌ترین آن مسابقات المپیک و بعد از آن مسابقات بازی‌های قاره‌ای است علاوه بر آنکه صحنه رقابت ورزشی، موضوع برادری، دوستی را مطرح می‌کنند اما پشت‌پرده رقابت‌هایی بین نظام‌هایشان جاری است که این، رقابت بین نظام‌ها و سیستم‌ها است و هرکشوری بتواند در این صحنه‌های ورزشی بدرخشد توانمندی کل نظام و سیستم خود را به رخ دنیا می‌کشد.

وی افزود: موفقیت‌های ورزشی صعود به جام جهانی، کسب مدال در رشته‌هایی مثل کشتی، وزنه‌برداری نشانگر رشد و پیشرفت نظام ما و حرکت رو به رشد ورزشی ماست، این موضوعی است که در همه کشورها دنبال می‌شود زیرا هرچه در رقابت‌های جهانی مدال بیشتری به دست آوریم و بتوانیم به‌روی سکوهای قهرمانی حضور یابیم مبین توانمندی نظام، سیستم و مجموعه مدیریتی کشور است.

سلطانی‌فر ادامه داد: بنابراین در بخش ورزش قهرمانی با این توضیحاتی که دادم یک جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم که بتوانیم در مسابقات بین المللی موقعیت بهتری کسب کنیم و موفق باشیم که باید به‌دنبال این ورزش قهرمانی بوده و به‌روی آن سرمایه گذاری کنیم زیرا هزینه‌های درمانی افسردگی و مشکلات روحی روانی را هم کم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موضوع ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی می‌تواند فراهم کننده و مشخص کننده زمینه برای بروز استعدادهایی بین اقشار مختلف مردم روستایی و مناطق مختلف باشد، بین جوانان روستایی و مناطق محروم استعدادهای زیادی وجود دارد که چون سازوکار خوبی نداریم نمی‌توان زمینه ظهور و بروز آنها را فراهم آوریم.

وی بیان کرد: طرحی را تحت عنوان خانه ورزش روستایی آغاز کرده‌ایم که طی تفاهمی با ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد، که از منابع موجود استفاده ببریم که ابتدا روستاهای پرجمعیت و بعد روستاها با جمعیت متوسط این طرح را اجرا می‌کنند که مثلاً یک اتاق در مسجد یا دهیاری می‌تواند جایی برای سازماندهی و ساماندهی ورزشکاران روستا باشد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم برای این طرح و اجرای آن در بوشهر انجام شده که البته در اراک نیز می‌توان با هماهنگی و پیگیری فرمانداری این شهر هم این کار را اجرایی کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بوشهر 250 زمین مینی‌فوتبال در روستاهای مختلف تأمین شده است که در آنها چمن مصنوعی و فنس‌کشی انجام شده و به‌سبب گرمای هوا برای بهره برداری در شب‌ها سیستم نور آن نیز مورد توجه قرار گرفته است که این پروژه می‌تواند برای هر روستا 100 تا 150 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در خوزستان در 140نقطه، در فارس 140نقطه در نظر گرفته شده و این درحالیست که این طرح در استان کردستان درحال آماده و اجراشدن است.

سلطانی‌فر اضافه کرد: این اقدامات که با محوریت مدیران اجرایی استان و پشتیبانی مسئولان می‌تواند انجام پذیرد در کوتاه‌مدت در ابعاد مختلف باعث سالم‌سازی جامعه می‌گردد و همچنین به کشف استعدادهای ورزشی منتج می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ورزش بانوان گفت: در بخش ورزش بانوان با تلاش زیادی که انجام شده شرایط حضور بانوان در ورزش‌های همگانی در همه رشته‌ها فراهم شده است که با تلاش ویژه می‌توانند در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند این درحالیست که باید زمینه‌ای فراهم شود هم در عرصه‌های ورزشی حضور یافته و هم از این فضاها استفاده کنند.

وی افزود: محدودیت‌هایی در این عرصه وجود دارد که البته بخشی از این محدودیت‌ها مثل بسکتبال که با شرایط مطلوب فراهم آمده و حضور بانوان در این مسابقات شاهد حل این مسئله هستیم و باید تلاش کنیم زیرا زنان جمعیت و بخش بزرگی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: خانم‌ها ثابت کردند با حضور مؤثر در رقابت‌های ریو و کسب مدال ظرفیت خوبی برای کسب عناوین قهرمانی دارند، در اردوی تیم ملی کاراته بانوان زیادی هستند که آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی را دارند با توجه به اینکه این رشته ورزشی برای نخستین بار در مسابقات 2020 راه‌اندازی شد امیدواریم علاوه بر تکواندو در کاراته هم مدال خوبی گرفته و خبرهای خوشی از این رشته ورزشی بشنویم.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top