تاریخ انتشار: جمعه 1396/04/16 - 12:25
کد خبر: 240162

حمایت ۵ میلیاردی از بازی‌سازان ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از تی جی سی خبر از حمایت ۵ میلیاردتومانی این وزارت خانه از بازی سازان ایرانی داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از تی جی سی خبر از حمایت ۵ میلیاردتومانی این وزارت خانه از بازی سازان ایرانی داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز جمعه ۱۶ تیرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجاری بازی های رایانه ای تهران (تی جی سی) در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به دستاوردهای صنعت بازی در ایران گفت: در سال گذشته با بنیاد بازی ها هماهنگی هایی داشتیم بنابر این شد که با توجه به کمبود بودجه در این حوزه با استفاده از مبلغ وام وجوه اداره شده در وزارت ارتباطات، حمایتی را از افراد مورد حمایت بنیاد بازی ها داشته باشیم. تا به امروز و از سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد تومان در قالب وام کم بهره به شرکت های معرفی شده از سوی بنیاد ملی بازی ها رایانه ای اعطا شده است.

وی در توضیح این فرآیند گفت: با توجه به اینکه ما در وزارت ارتباطات تخصص لازم برای این تخصیص ها را نداشتیم به بنیاد ملی بازی ها اعتماد کرده ایم و بازی سازانی که از سوی این نهاد به ما معرفی می شود، مورد حمایت قرار داده و خواهیم داد.

واعظی درباره دیگر رویکردهای حمایتی ممکن برای صنعت بازی ها گفت: اولویت ما در دولت تلاش برای حمایت از تولیدات داخلی و عرضه آنها در بازارهای بین المللی است. بر اساس همین سیاست ما باید جوانان با استعداد حوزه بازی ها را شناسایی کنیم و مورد حمایت قرار دهیم و فرصت عرضه تولیداتشان را در عرصه جهانی را فراهم بیاوریم. از نظر فنی هم تلاش کرده ایم فرصتی را فراهم بیاوریم و با هماهنگی دانشگاهی و مراکز پژوهشی بتوانیم امکانات لازم را در اختیار بازی سازان قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه بازی های رایانه ای گفت: موضوع آموزش در حوزه بازی های رایانه ای هم بسیار حایز اهمیت است و خوشبختانه برخی دانشگاه ها در این زمینه فعالیتهایی را آغاز کرده اند. در مجموع به نظر میرسد در داخل کشور متوجه اهمیت بازی های رایانه ای هستیم.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه نگاه ما در این حوزه تنها تولید بازی نیست افزود: دیگر نکته مهم در این حوزه مباحث اقتصادی است. باید شرایطی را به وجود بیاوریم که فعالیت در زمینه بازی های رایانه ای به صرفه باشد. از سوی دیگر باید سرعت اینترنت به اندازه ای بالا برود که مردم بتوانند به راحتی از تولیدات داخلی استفاده کنند. تعرفه باید به گونه ای پایین بیاید که نه فقط بازی سازی که استفاده از بازی ها هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

واعظی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره سازوکار نظارت بر بازی های خارجی عرضه شده در پلتفورم موبایل و سهم فیلترینگ در این حوزه، با توجه به تجربه حواشی فیلتر شدن بازی کلش آو کلنز در سال گذشته، گفت: شما شاهد بودید زمانی که آن اتفاق برای آن بازی رخ داد ما در مقام وزارت ارتباطات بیش از هر مرکز دیگری تلاش کردیم تا مشکل آن حل شود. ما اعتقادی به این نداریم که مردم ما بخواهند از طریق فیلترشکن سیاست های رسمی ما را دور بزنند. ما باید با مردم صادق باشیم.

وی افزود: مردم ما اگر ببینند یک بازی ارزان و باکیفیت با سرعت بالا در میان تولیدات داخلی وجود دارد، بعید است بروند با هزینه بیشتر بخواهند از بازی خارجی استفاده کنند. تا به امروز هم در یک سال و نیم گذشته آنچه از گزارش ها بر می آید این است که حجم استفاده مردم از محتوای داخلی با سرعت در حال افزایش است و این نشان میدهد نگرانی ای که مطرح شده بود با فعال شدن شبکه ملی اطلاعات از سوی دولت قرار است محدود شود، برطرف شده و مردم می دانند که شبکه ملی اطلاعات بیشتر مزیت دارد تا محدودیت.

واعظی درباره حمایت سخت افزاری از عرضه بین المللی بازی های داخلی هم گفت: امروز شرایط ما با خارج از کشور به گونه ای است که این بازی های ایرانی امکان عرضه بسیار با کیفیت در کشورهای دیگر را دارند. در همین نمایشگاه شما به غرفه بازی «شوفر» مراجعه کنید که در حال عرضه در بیش از ۷۰ کشور جهان است، خواهید دید که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. همین الگو را می توانیم برای سایر بازی های ایرانی هم اجرایی کنیم. عملا زمانی که بازار بین المللی برای بازی سازان ما فراهم می شود، هم از نظر ذائقه بین المللی و هم از نظر بازار جهانی باید به سمت نو آوری حرکت کنیم و این نکته بسیار مهمی است.

وزیر ارتباطات درباره برخی هجمه ها به رویداد تی جی سی در روزهای اخیر هم گفت: به نظر اگر کسی با این رویداد که همه استفاده آن را جوانان ما می برند و یک فعالیت بومی را در داخل کشور نهادینه می کند، مخالفت داشته باشد و بخواهد به هر قیمتی با آن مخالفت کنند این بی انصافی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top