تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/04/22 - 20:59
کد خبر: 240802

محمدعلی رحیمی‌نژاد

آتنا سوژه نیست

آتنا سوژه نیست

عده ای آن را مرتبط با اجرا نشدن سند 2030 می دانند؛ خوب اگر 2030 حلال مشکلات بود، چرا آمریکا، انگلیس و سنگاپور بیش از 15 سال قبل از یونسکو خارج و تعهداتی در برابر آن نپذیرفتند؟ حال کشورهایی که سند 2030 را پذیرفته اند، تجاوز به کودکان و قتل در آنها وجود ندارد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد علی رحیمی نژاد//  سارقی از خانه ای دزدی کرد و گریخت؛ چون اصحاب خانه گرد هم جمع شدند هر یک به دیگری اتهامی زد: یکی گفت اگر تو در را بسته بودی نمی آمد؛ دیگری گفت شما بخاطر نگرفتن قفل مقصری؛ و همین طور به بهانه های مختلف (زود خوابیدن، در دست بودن اجناس گران و ...) دیگری را متهم نمود؛ عاقلی از راه رسید و گفت: با همه این تقصیرات شما دزد تقصیری ندارد.

بیست روز پس از گم شدن آتنا و انتشار تصویر او در رسانه‌های اجتماعی، راز کشته شدن او فاش و قاتلش دستگیر شد. برخی رسانه‌های ایران نوشته‌اند که قاتل پنج روز پس از گم شدن آتنا به دست مأموران نیروی انتظامی شهرستان پارس‌آباد دستگیر شده بود اما مأموران بیست روز پس از قتل، یعنی بعد از اعتراف متهم به منزل او رفته و جسد مقتول را در یک بشکه رنگرزی پیدا کرده‌اند.

حکایت فوق بی شباهت به داستان آتنا که این روزها سوژه رسانه های داخل و خارج گردیده، نیست. تقصیراتی که انسان را به فکر وا می دارد. هرچند نباید گزاره ساختگی بودن بسیاری از عکس نوشت ها را فراموش کرد اما در صورت واقعی بودن دیدگاههای منتشره در فضای مجازی ارتباطشان چیست؟

عده ای آن را مرتبط با اجرا نشدن سند 2030 می دانند؛ خوب اگر 2030 حلال مشکلات بود، چرا آمریکا، انگلیس و سنگاپور بیش از 15 سال قبل از یونسکو خارج و تعهداتی در برابر آن نپذیرفتند؟ حال کشورهایی که سند 2030 را پذیرفته اند، تجاوز به کودکان و قتل در آنها وجود ندارد؟

برخی باز مساله حجاب و ... را پیش کشیدند که اگر بانوان محجبه باشند، این آسیب ها بوجود نمی آید. همان قرآن که حجاب را الزامی اعلام نموده است، ابتدا مردان را نگاه نکردن به نامحرم توصیه می کند و ... . برخی نیز بیکاری را عامل دانستند که اگر مجرم بیکار نبود، این اتفاق رخ نمی داد.

این جنایت ضد انسانی که در حق آتنا و خانواده اش شد، ظلم بزرگی بوده که هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد. اما باید هدف از این مواضع سیاسی افراد را دانست، متاسفانه در جهان امروز این اولین جنایت نبوده، امیدواریم که آخرین باشد.

از سوی دیگر تهاجمات مغرضانه به برخی سازمانها و افراد و در مقابل مواضع منفعلانه و تدافعی برخی دیگر، درد و گرهی از کشور و حل این مشکلات باز نمی کند. اگر در فضای مجازی شاهد خیرخواهی کاربران بودیم، امروز می دانستیم آتنا اصلانی سوژه‌ای نیست که بخواهیم افکار و مواضع خود را در پس آن ارائه داده تا با چاشنی احساسات دیگران را نیز همراه نماییم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top