تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/26 - 16:49
کد خبر: 241120

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به آملی‌لاریجانی درباره شفاف‌سازی

عدم زمینه سازی مناسب توسط دستگاه قضا و توضیحات دیرهنگام گاها این مسئله را به ذهن عده ای متبادر میسازد که برخی اقدامات و برخورد ها در راستای تسویه حساب های سیاسی صورت گرفته و یا در برخی موارد به مظلوم نمایی و قهرمان سازی متهم منجر میشود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عدم زمینه سازی مناسب توسط دستگاه قضا و توضیحات دیرهنگام گاها این مسئله را به ذهن عده ای متبادر میسازد که برخی اقدامات و برخورد ها در راستای تسویه حساب های سیاسی صورت گرفته و یا در برخی موارد به مظلوم نمایی و قهرمان سازی متهم منجر میشود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشوردر نامه ای به آملی‌لاریجانی درباره شفاف سازی واکنش نشان داد. متن نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
ریاست محترم دستگاه قضا
ضمن عرض سلام و تحیت و آرزوی توفیق خدمتگزاری برای شما و مجموعه همکارانتان

اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی یکی از مهم ترین و ارزنده ترین سرمایه های میهن عزیزمان می باشد.سرمایه ای که هر تلاشی در راستای حفظ آن جهاد ارزنده ای خواهد بود. مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با رانت خواران و حرامخوارانی که به بیت المال مسلمین دست اندازی کرده و یا با ویژه خواری و تبانی، ثروتمندان را غنی تر و  محرومین و طبقه پایین و متوسط را در تنگنا قرار میدهند از مصادیق این جهاد ارزنده است که امید به برقراری عدالت را در دل مردم زنده نگاه میدارد.

اخیرا دو نفر از مسئولان و مدیران ارشد دولت فعلی و دولت  گذشته به دلیل اتهامات مختلف بازداشت شده اند که سابقا جنجال های بسیاری بر سر موارد اتهامات ایشان بر در سطح جامعه وجود داشت. برخورد قاطع قوه قضائیه با هر مفسد و مجرمی قابل تقدیر و ستایش است علی الخصوص شخصی که قوه محترم در راستای برخورد با او تهدید به اعلام جنگ شده است. بدون شک بازداشت این دو متهم تازه ابتدای راه خواهد بود و جنجال و هیاهو های مختلفی را به دنبال خواهد داشت. پیشتر نیز خاطرنشان کرده بودیم که  قوه قضائیه باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند که دانشجویان بسیجی برای دفاع از تصمیمات انقلابی و قاطعانه این نهاد از جان مایه می‌گذارند.

تمام قوای رسانه‌ ای  جریانات معاند نظام بر تخریب قوه قضائیه به عنوان نهادی که در برابر بسیاری از جرائم و مفسدین ایستادگی می‌کند متمرکز شده است و دقیقا به همین دلیل است که حساسیت و مطالبات دانشجویان انقلابی نسبت به این قوه بسیار موثر و مهم‌تر است. برای جمهوری اسلامی زشت است که قانون بدون انعطاف و خشکی محض و بعضا اشتباه در حق برخی مستضعفین و جریانات مردمی کارگری اجرا شود و در برابر برخی دانه درشت ها و آقازاده دچار رودربایستی شده و محافظه کاری کند. مطمئنا ملت شریف و عزیز ما نیز در راه برخورد قاطعانه با افرادی که گاها ریشه مفاسد و مظالم گوناگون هستند پشتیبان قوه قضائیه خواهند بود و این گونه اقدامات امید مردم نسبت به برخورد با مجرمین را بیشتر خواهد کرد.

اما در این مسیر نکته ای به نظرمان ضروری به نظر رسید که خدمتتان عرض میکنیم
.در جلسه فعالان دانشجویی با حضرتعالی که سال گذشته انجام گرفت نیز خدمتتان عارض شدیم که قوه محترم در حوزه اطلاع رسانی مداوم و شفافیت روند پیگیری در این گونه موارد به درستی عمل نمیکند که گاها باعث تقویت شایعات و انتشار اخبار نادرستی میشود که روند آگاهی بخشی به مردم را مخدوش می سازد که البته در جلسه مذکور ایراد یاد شده مورد تایید حضرتعالی نیز بود.

عدم زمینه سازی مناسب توسط دستگاه قضا و توضیحات دیرهنگام گاها این مسئله را به ذهن عده ای متبادر میسازد که برخی اقدامات و برخورد ها در راستای تسویه حساب های سیاسی صورت گرفته و یا در برخی موارد به مظلوم نمایی و قهرمان سازی متهم منجر میشود. البته حفظ رویکرد فراجناحی در بین مسئولین محترم و عدم ایراد مواضعی که شائبه رفتارهای جناحی را ایحاد میسازد از ملزوماتی است که به موازات موارد بالا باید به آن توجه داشت. توجه به جمیع موارد بالا می تواند اثرگذاری اقدامات دستگاه قضا را بالا برده و نقش پر رنگی در مسیر مبارزه با مفاسد ایفا کند.

در انتها مجددا بسیج دانشجویی ضمن تقدیر و سپاس از اقدامات قاطع قوه قضائیه، امیداور است که این نهاد همواره مسیر پرسرعت و شفاف تری را در اجرای عدالت در همه رده ها و سطوح طی کرده و ضامن بقای اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی باشد.انشالله دو پرونده اخیر نیز با قاطعیت  و به روشنی دنبال خواهد شد و به سر منزل مقصود خواهد رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top