تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/05/01 - 10:36
کد خبر: 241570

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی

مجازات ضعیف مانع رسوایی مفسدان

طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی است که مردم را نسبت به نتیجه آن مأیوس می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی است که مردم را نسبت به نتیجه آن مأیوس می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی درباره برخورد دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و علت تعلل با آنان چیست، گفت: «یکی از علت‌های تعلل در برخورد با مفسدان اقتصادی خلأ قانونی است که باید اصلاح شود».
وی درباره اصلاح قوانین مبارزه با مفسدان اقتصادی، عنوان کرد: «قوانین باید طوری مصوب شود که برای مفسدان اقتصادی کوچکترین راه فرار را باقی نگذارد و اجازه ندهد که صاحبان قدرت وارد معاملات کلان اقتصادی شوند که متأسفانه در این زمینه هنوز خلأ قانونی داریم».

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه قوه قضائیه تنها نهاد قدرتمندی است که می تواند با مفسدان اقتصادی برخورد جدی داشته باشد، ابراز کرد: «قوه قضائیه، باید دست دلالان اقتصادی را کوتاه کرده و در برخورد با مفسدان اقتصادی بدون نگاه به منافع سیاسی و حزبی ورود داشته باشد. اگر توجه قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی صرفاً اعمال قانون باشد موفق خواهد شد اما اگر در نگاه آن جناحی  باشد نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود گاهی در برخی موارد این نگاه هست».

وی ادامه داد: « اگر قوه قضائیه، برای برخورد قدرتمندانه با مفسدان اقتصادی عدالت و قانون مداری را درباره اشخاص یا جریانات خاص رعایت کند، به طور قطع موفقیت‌های زیادی را به دست خواهد آورد که در سال های اخیر رویکرد قوه قضا در این زمینه خوب بوده است و امیدواریم بهتر از این شود».

حجت الاسلام حسینی در ادامه تصریح کرد: «زمانی که مفسدان اقتصادی از ناحیه قانونی و قوه قضا احساس ناامنی داشته باشند شاید ارتکاب بسیاری از جرائم کمتر شود و انتظارات مردم برآورده گردد».
امام جمعه ملارد درخصوص شفاف سازی و سرعت عمل در برخورد با مفسدان اقتصادی، عنوان کرد: «ما پدر حروف الفبا را درآوردیم چرا قوه قضائیه اسامی مفسدان اقتصادی را با اختصاراتی مثل «ب – ز»  بیان می‌کند شفاف برای مردم توضیح دهند چرا با حروف الفبا بازی می کنند. از دیگر نقدهای وارد بر قوه قضائیه طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی است که مردم را نسبت به نتیجه آن مأیوس می‌کند در حالیکه باید پرونده های فساد اقتصادی سریع، جدی و قاطعانه بررسی شده و به نتیجه برسد».

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: «گاهی مجازات اشخاص آنقدر ضعیف است که شاید برخی عمداً وارد فساد اقتصادی  شوند، وقتی کسی ۱۰ میلیارد فساد کرده جریمه او یک میلیارد شود عاملی بر جری شدن مفسدان اقتصادی است».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top