تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/03 - 10:04
کد خبر: 241760

چرا جوانان از مسجد فرار می‌کنند

هیات امنا و روحانیون در جذب یا گریز جوانان از مساجد تاثیر زیادی دارند

خبرنامه دانشجویان ایران: هیات امنا و روحانیون در جذب یا گریز جوانان از مساجد تاثیر زیادی دارند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت الاسلام مهدی سلیمانی تبار، امام جمعه مشهد اردهال در گفت و گو با خبرنگار مساجد نیوز درباره علت کم شدن جمعیت مساجد و مسجدگریزی جوانان، گفت:

«براساس آیات قرآن مساجد الهی را مومنان آباد می کنند.حضور بانشاط مردم از آبادانی فیزیکی مسجد با ارزش تر است، در روایات پیش بینی شده است در آخرالزمان مساجد آباد اما از سکنه خالی می شود، امروز متأسفانه شاهد این مسأله هستیم که باید برای رفع آن تلاش کنیم».

حجت الاسلام سلیمانی تبار با بیان این که باید روحانیون، دولتمردان، مسئولان و مردم همه به مسجد توجه خاص داشته باشند، عنوان کرد: «مسئولان شورای شهر باید بودجه ویژه برای ساخت و ساز، تعمیرات و حتی حضور مردم در مساجد مورد نظر بگیرد، متأسفانه ما جان و دل را رها کرده و بیشتر به آب و گل مساجد اهمیت می‌دهیم».

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به اینکه بر اساس روایات هر کس مسجدی به اندازه یک لانه مرغ بسازد بهشت بر او واجب می شود، اظهار داشت: «با اینکه ساخت خانه خداوند ارزش زیادی دارد اما اهمیت هدایت افراد در مساجد بیشتر است در واقع مهمترین کارکرد مسجد باید جذب و هدایت انسان ها باشد. برای جذب همه اقشار جامعه در مسجد باید روحانیون مهذب، متخلق به اخلاق، تحصیلات کافی و روابط عمومی عالی داشته باشند که مباحثی عمیق و بامحتوا مطرح کنند».

حجت الاسلام سلیمانی تبار ادامه داد: «یکی از آسیب‌ها برای منبر برخی روحانیون مساجد قانع نشدن روحیه معنوی و معرفت‌طلبی مخاطبان است که سبب عدم جذب جوانان به مساجد می‌شود».

امام جمعه مشهد اردهال درباره مشکلات روحانیون مساجد، عنوان کرد: «زندگی بسیاری از ائمه جماعات به لحاظ مالی دچار مشکلات فراوان است که برای تأمین آن مجبور هستند در چندین مسجد فعالیت داشته باشند و همین امر فرصت لازم برای فعالیت‌های فرهنگی عمیق را از آنها سلب می‌کند. باید امور مساجد طرحی برای تأمین مالی امام جماعات مساجد داشته باشد که آنها بتوانند با فراغت بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی فاخر در مساجد بپردازند».

حجت الاسلام سلیمانی تبار با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد کارمندان خداوند و امام زمان(عج) هستند، ابراز کرد: «روحانیت برای دین الهی جانفشانی‌های زیادی داشته و دارد، اگر امروز برخی روحانیون در زمینه فعالیت های فرهنگی در مساجد نمی‌توانند فعال باشند به علت گرفتاری معیشتی آنان است که وقت کافی برای این موضوعات نگذاشته است».

امام جمعه مشهد اردهال با بیان اینکه باید خیرین دربخش فرهنگی به مساجد کمک کنند، عنوان کرد: برخی هیأت امنای مسجد درباره کیفیت اداره یا فعالیت های فرهنگی مساجد سلایق شخصی را اعمال کرده و سبب دوری مردم از مسجد می‌شوند بنابراین باید مردم درباره انتخاب آنان دقت کافی داشته باشند. باید هیأت امنای مساجد به لحاظ اخلاقی و مالی با سابقه خوب و بهترین امین‌ها در محل باشند طوری که همه آنها را قبول داشته باشند».

حجت الاسلام سلیمانی تبار در پایان خاطرنشان کرد: «مسجد می تواند پایگاه مهمی برای حفظ امنیت و شرافت مردم و جلوگیری از جرائم باشد به شرط اینکه حضور مردم در آن گسترده و فراوان باشد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top