تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/03 - 12:32
کد خبر: 241777

تلگرام محبوب پرحاشیه

تلگرام محبوب پرحاشیه

تلگرام از زمان ورود به ایران مسیر پرحاشیه‌ای را طی کرد و چندین بار تا آستانه فیلتر شدن پیش رفت، اما موفق شد رقبای خود در ایران یعنی وایبر و واتس آپ را شکست دهد و عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران را از آن خود کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تلگرام از زمان ورود به ایران مسیر پرحاشیه‌ای را طی کرد و چندین بار تا آستانه فیلتر شدن پیش رفت، اما موفق شد رقبای خود در ایران یعنی وایبر و واتس آپ را شکست دهد و عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زمانی وایبر، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران بود اما علل مختلفی موجب کاهش رقبت عمومی به این نرم افزار شد که از جمله آن ها می توان به محدود بودن ارسال فایل، دانلود اتوماتیک فایل های مختلف بدون اجازه کاربر، امنیت پایین، نمایش شماره افراد در گروه ها، عدم توانایی اعمال مدیریت بر گروه ها، انتقال عکس ها به گالری بدون اجازه کاربر اشاره کرد البته افشا شدن اسرائیلی بودن این نرم افزار هم در آماده سازی بستر جهت خروج کاربران از وایبر بی اثر نبود.

شبکه اجتماعی تلگرام با شعار حفظ حریم خصوصی کاربران که ظاهرا روسی بود پا به عرصه گذاشت و مشکلات سابق وایبر را نداشت همین عامل سبب افزایش روزافزون کاربران تلگرام شد به گونه ای که بسیاری از کاربران وایبر به تلگرام مهاجرت کردند.

تلگرام از زمان ورود به ایران مسیر پرحاشیه‌ای را طی کرد و چندین بار تا آستانه فیلتر شدن پیش رفت، اما موفق شد رقبای خود در ایران یعنی وایبر و واتس آپ را شکست دهد و عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران را از آن خود کند.

iusnews.ir

اما چه عواملی سبب موفقیت این چنینی تلگرام در این بازه ی زمانی کوتاه شده است؟

حجم پائیین برنامه
حجم برنامه نصب شده تلگرام در مقایسه با شبکه های اجتماعی دیگر نسبتا پایین است و همین عامل سبب شده که حجم گسترده ای از گوشی های موبایل از این اپلیکیشن پشتیبانی کنند.

سرعت‌بالا
سرعت انتقال پیام ها و فایل های مختلف در تلگرام بسیار بالاست و در سفرها و مکان هایی که امکان دسترسی به اینترنت با سرعت بالا وجود ندارد هم می توان روی تلگرام حساب باز کرد، که این ویژگی یکی از نقاط قوت تلگرام محسوب می شود.

iusnews.ir

ویزگی های جذاب شخصی کاربران
بدون شک باید ویژگی ایجاد سوپر گروه با ظرفیت 1000 کاربر و اظافه کردن ابزارهای اعمال مدیریت  برای گروه ها را باید یکی از بهترین تصمیم‌های مدیران تلگرام جهت به روزرسانی تلگرام دانست، همچنین قابلیت ساخت استیگرهای گوناگون مطابق میل شخصی افراد نیز از نقاط قوت تلگرام محسوب می شود.

اظافه کردن ویژگی های خاص جهت پوشش عمکرد شبکه های اجتماعی محبوب
تلگرام دیگر یک شبکه پیام رسانی ساده نیست و توانسته با توجه به فیلتر بودن توئیتر با ارائه کانل های مختلف تلگرام را به یکی از برترین ابزار های تبلیغاتی و اطلاع رسانی تبدیل کند، در حال حاضر بسیاری از شرکت های تجاری و خبرگزاری و یا سازمان ها از کانل های تلگرام به عنوان تریبونی رایگان که حجم بسیار وسیعی از مخاطبان را در بر می گیرد استفاده می کنند.

روبات‌ها
ربات که چند وقتی است که به تلگرام اظافه شده رفته رفته درحال پیشرفت است، ربات تلگرام مشابه ربات در دنیای حقیقی عمل می کند به گونه ای که مطابق به برنامه ریزی سازنده آن عمل می کند، ممکن است مطالب و فایل های مورد نظر شما را جست و جو کرده و به شما ارائه کند، متون مختلف را به زبان دلخواه شما ترجمه کند و...

تنوع پلتفرم‌ها
یکی از نقاط منفی برخی شبکه های اجتماعی استفاده از تعدادی محدودی از پلتفرم هاست اما تلگرام علاوه بر اندروید و iOS از سیستم‌عامل ویندوزفون، لینوکس و ویندوز نسخه 7 به بالا نیز پشتیبانی می کند.


iusnews.ir

به روز رسانی های اخیر
تلگرام به گذشته خود بسنده نکرد و برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی به طور مرتب و در فاصله زمانی کوتاه ویژگی های خود را به روز رسانی می کند از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

1- ارسال متون bold و italic  در پیام های متنی.
2- دریافت لینک اشتراک برای پست‌های ابر گروه‌های عمومی.
3- اشتراک گذاری پست‌های کانال‌ها و پیام‌هاى رسانه اى ربات ها.
4- جست و جوی اعضای ابر گروه‌ها فقط با نام.
5- امکانات جدید براى مدیران گروه و کانال:
    - امکان جست وجوی اعضای کانال‌ها فقط با نام اعضا.
    - امکان جستجو در قسمت گزارش روادید.
    - مسدود کردن اعضاء ابر گروه‌ها با استفاده از کلیک راست در قسمت گزارش روادید.
6- ساخت و ارسال تصاویر متحرک GIF را توسط کاربران.
7- اظافه کردن قابلیت بیوگرافی در قسمت پروفایل

امنیت یا عدم امنیت
عده ای از کارشناسان تلگرام را به دلایلی چون مسدود کردن کاربران، محدود کردن اطلاع دیگران از وضعیت آخرین بازدید،امکان رمزگزاری برای ورود به نرم افزار، امکان گفت و گوی محرمانه(secret chat) که بعد از مدت زمان تایین شده حذف می شوند و... را یکی از امن ترین شبکه های اجتماعی می دانند اما مخالفان وجود دفتر تلگرام در آلکمان و استقرار سرور آن در یکی از مراکز دولتی را عامل مهمی در جهت جاسوسی اطلاعات شخصی کاربران می دانند، دولت ایران تا به حال تا به حال چندین بار تلگرام را تهدید کرده که اگر سرور های خود را به ایران منتقل نکند آن را فیلتر می کند اما همیشه مدیران تلگرام از آن سرباز زده اند، وابستگی سازمان ها و نهاد مختلف به کانال های تلگرام و عدم مدیریت یکپارچه سبب شده هم سبب شده تلگرام فیلتر نشود و راه و عرصه برای شبکه های اجتماعی ای چون سروش و بیسفون که صد در صد بومی هستند هر روز تنگ تر شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ شهرداری تهران برای خرید خارجی/ دلیل تبلیغات نسنجیده چیست؟
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top