تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/03 - 18:50
کد خبر: 241815

اجتماع دانشجویی در محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی برگزار شد

اجتماع دانشجویی و مردمی در محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی، در تهران برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اجتماع دانشجویی و مردمی در محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی، در تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اجتماع دانشجویی و مردمی در محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی، در تهران برگزار شد.

نماینده دانشجویان فلسطینی در این تجمع با بیان اینکه مردم فلسطین انقلاب خشم را بر انگیخته اند، گفت:ع لمای اسلام و شهدای صدر اسلام کجا هستند که این فجایعی که در حق مردم مظلوم فلسطین می شود را ببینند.

وی افزود: اسرائیلی ها از خطوط قرمز عبور کرده اند و از ملت های عربی و مسلمان میخواهیم که متحد شوند تا قدس از دست صهیونیست ها ازاد شود.

نماینده دانشجویان فلسطینی در پایان با اشاره به اینکه قدس امروز محور جدایی حق و باطل است، اظهار داشت: حق تاریخی و عقیدتی فلسطینیان برای انها محفوظ است.

گفتنی است در روزهای گذشته، شهرک نشینان صهیونیست با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی حمله های خود را به مسجد الاقصی از سر گرفته و بار دیگر اقدام به هتک حرمت آن کردند. در این حمله ها که با همراهی نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شد، اشغالگران مانع ورود شهروندان قدس به مسجد الاقصی شدند.

در پایان این تجمع بیانیه ای به شرح زیر صادر شد:

سُبْحانَ الَّذی أَسْری‌ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ

مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و محل اسرا و معراج پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در خطر است و دشمن صهیونیستی به علت ضعف و تسلیم پذیری برخی از حکام کشورهای اسلامی در صدد اجرای توطئه خود در انهدام مسجد الاقصی و بر پایی معبد موهون صهیونیستی به جای آن است.

اسرائیل توطئه خود درباره مسجد الاقصی را آشکار ساخت و جامعه فلسطینی در دفاع از مقدسات اسلامی حماسه آفریدند. هر چند که جوامع اسلامی متاسفانه با این حماسه همراهی نکردند. این دفاع جانانه از مسجد الاقصی، دشمن را وادار ساخت تا گامی عقب نشیند اما توطئه همچنان ادامه دارد. صهیونیست ها حضور فیزیکی خود از طریق گیت های امنیتی را حذف کرد اما حضور خود را به صورت الکترونیک و از طریق دوربین های هوشمند امنیتی حفظ کرده است.

جامعه به پاخاسته فلسطین تاکید دارند که هر گونه تغییر در مسجد الاقصی قابل قبول نیست و دشمن باید به وضعیت قبل برگردد. کنوانسیون های چهارگانه ژنو نیز هر گونه تغییر در شرایط اماکن دینی و تاریخی را منع کرده است و یونسکو به عنوان یک سازمان بین المللی انحصار تعلق مسجد الاقصی به مسلمانان را مورد تاکید قرار داده است.

ما تشکل های مردمی حامی حریم مسجد الاقصی ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ایجاد محدودیت در اقامه نماز در این مسجد مقدس را شدیدا محکوم کرده و بر حمایت خود از مبارزات ملت فلسطین و حماسه بزرگ شان در صیانت از مسجد الاقصی به وقت غفلت جهان اسلام از خطر بزرگی قبله نخست اسلام را تهدید می کند، تاکید کرده و اعلام می داریم:

فلسطین و مسجد الاقصی یک سرزمین اسلامی است و بر پایه نص آشکار قرآن کریم «ولن یجعل الله للکافرین علی الله مومنین سبیلا» (یعنی خدا هرگز راهی برای سلطه کفار بر مسلمین قرار نداده است) خود را مکلف به تلاش برای آزادی فلسطین و قدس عزیز از اشغال صهیونیست ها می دانیم و در این راه آماده هر اقدامی هستیم.

از عموم جوامع اسلامی خواستاریم حمایت از فلسطین را در اولویت خود قرار دهند و بی تردید با رفع اشغال این سرزمین امنیت و توسعه و رفاه به جوامع اسلامی بازخواهد گشت زیرا اشغال فلسطین و استمرار حیات رژیم صهیونیستی ریشه همه ناامنی ها و عقب ماندگی ها در کشورهای اسلامی است.

از برادران فلسطینی خود مصرانه خواستاریم با پرهیز از اختلافات و جمع شدن بر محور وحدت در مبارزه با اشغالگران صهیونیست، پیروزی نهایی ملت فلسطین و جهان اسلام را نزدیک سازند و مطمئن باشند تا ملت فلسطین بر محور مقاومت حرکت می کند، حمایت جوامع اسلامی را نیز با خود خواهند داشت.

هر چند دشمن صهیونیستی به دلیل حماسه صیانت از مسجد الاقصی یک گام به عقب نشست اما خطر همچنان مسجد الاقصی را تهدید می کند. نصب دوربین های هوشمند امنیتی و مدیریت کاروان های صهیونیستی برای تجاوز به مسجدالاقصی نشان از اصرار صهیونیست ها برای انهدام قدس شریف و قبله نخست اسلام را دارد.

بر این اساس ضرورت دارد که ملت فلسطین هوشمندانه این حماسه را استمرار بخشد و انتفاضه بزرگ پایان اشغال را رقم زنند.

بی تردید امت اسلام در این قیام مقدس در کنار ملت رشید فلسطین که در صف اول صیانت از مقدسات اسلامی هستند، قرار خواهند داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top