تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/05/12 - 09:01
کد خبر: 242490

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی‌ وعلوم دریایی چابهار به مرگ دختر جوان در خاش

تاکی باید شاهد مرگ و میر محرومین و این اتفاقات دردناکی باشیم که به دلیل سهل انگاری ها و بی توجهی مسئولین است؟‌ تا کی باید صدای مظلومین در بین وعده‌ها خاموش شود؟ چرا باید وزیر شدن یا نشدن یک خانم دغدغه مسئولین و رسانه‌ها باشد و صدای مظلومیت مظلومین جایی نداشته باشد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در پی مرگ درگذشت دختری جوان در خاش به علت نبود امکانات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی‌ وعلوم دریایی چابهار طی بیانیه ای واکنش نشان داد. متن بیانیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

مهم‌ترین مسأله‌ى دستگاه ما و نظام جمهورى اسلامى کوشش براى رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم است. واقعا باید صحت برنامه‌ها را به این سنجید و دنبال این قضیه رفت و کارهاى دیگر را در اولویتهاى بعد قرار داد. کارهاى مربوط به طبقات محروم و مستضعفان جامعه که تعدادشان هم زیاد است؛ حقا و انصافا یک حرکت اساسى را مى‌طلبد.    

(مقام معظم رهبری 1370/6/3)

یقینا شنیدن و باور این خبر برای همه ما سخت باشد که در قرن 21ام و در اوج پیشرفت علمی جهان دختری به خاطر نبود امکانات درمانی و فقط برای گزیدگی نیش زنبور فوت کند؛ اما این حقیقتی است که چند روز پیش خانواده‌ ایرندگانی را داغدار دختر 19‌ساله اش کرد!!! سمانه قربانی نبودامکانات درمانی وسکوت رسانه هاشد

انتشارونشر خبر دردناک درگذشت دختری 19 ساله در شهرستان ایرندگان از توابع شهرستان خاش در اثر گزیدگی نیش زنبور خبری بود که در میانه سیل اخبار سیاسی این روزها دیده نشد. خبری ناراحت‌کننده و دردناک که عمق محرومیت مردم این شهرستان را نشان می‌دهد. خبری که شاید دوست داشتند دیده نشود وصدایی که شنیده نشود. صدای ازکمبود امکانات رفاهی وبهداشتی وپزشکی وامکانات حداقلی حتی برای یک زندگی ساده.

محرومیت ها وکمبودهای که در استان سیتان وبلوچستان واستان‌ها و شهرهای وحتی روستاهای که اسمشان راهم نشنیده ایم وجوددارد. پس از گذشت چندین سال از انقلاب مستضعفین و مظلومین؛ تاکی بایدحاشیه نشینان وروستایان کمبودهاراتحمل کنند؟

تاکی بایدبااین رنج هادست وپنچه نرم کنند؟؟؟
تاکی باید شاهد مرگ و میر محرومین و این اتفاقات دردناکی باشیم که به دلیل سهل انگاری ها،ناکارامدی وبی توجهی مسئولین است؟‌ چرا باید وزیر شدن یا نشدن یک خانم دغدغه مسئولین و رسانه‌ها باشد و صدای مظلومیت مظلومین جایی نداشته باشد؟ توسعه نامتوازن و در جهت رفاه مرفهین بی‌درد تا کجا ادامه دارد؟ آیا در تهران نیز شاهد این اتفاقات هستیم؟

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی‌ وعلوم دریایی چابهار انتظار دارد که مسئولین به جای سهم خواهی و قدرت طلبی به فکر رفع این محرومیت هاباشندبرای مردم مظلوم مناطق محروم سیستان و بلوچستان ودیگرمناطق که نیازبه توجه دارند ابتدایی ترین امکانات رفاهی و درمانی را تهیه کنند. انتظار داریم دولت به جای نشست و برخاست با کدخداهای جهان سری هم به مناطق محروم کشور بزند!!!

ما خواستار این هستیم تاعزت وغرور ملی همه ایرانیان حفظ شود.
خبردرگذشت سمانه ی ۱۹ساله چنان سنگین وجانسوزاست که به دشواری به باورمی نشیند، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار این واقعه ی دردناک راخدمت خانواده‌ی محترمشان تسلیت کرده وازدرگاه‌‌ خداوند متعال برای خانواده ی گرامیشان صبرجزیل مسالت دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top