تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/16 - 12:22
کد خبر: 242747

نامه ۱۰ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به رئیس‌جمهور

بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند: توصیه میکنیم در دولت جدید از وزرایی که حداقل متخلق به اخلاق اسلامی و آگاه به رعایت حداقل آداب در کردار هستند و درک صحیحی از مشکلات دارند استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار معرفی کابینه ای شدند که درک صحیحی از مشکلات مردم داشته باشند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال امیر المومنین:

و إن عملک لیس لک بطعمة، ولکنه فی عنقک أمانة
همانا این مسولیت وسیله آب و نان برای تو نیست ،بلکه امانتی است برگردن تو.

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر حسن روحانی
سلام علیکم

نظر به تنفیذ حکم ریاست جمهوری شما توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و پس از طی مراسم تحلیف و شروع به کار رسمی دولت دوازهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ماحصل خون های پاک ریخته شده شهدای عظیم الشان از صدر اسلام تا کنون بوده است توجه شما را به مسائل و دغدغه های ذیل الذکر جلب مینماییم .

تبعیت از ولایت مطلقه فقیه آنچنان مورد توجه است که بنیانگذار عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه را ضامن مصونیت کشور از آسیب و گزند های دشمنان قسم خورده که در راس آن آمریکا خبیث و انگلیس ملعون قرار دارد، دانسته اند .

اکنون که در مهمترین برهه یعنی انتخاب و معرفی وزرا پیشنهادی خود به مجلس محترم شورای اسلامی قرار دارید با توجه به تجربه عملکرد  برخی از وزرای سابق در آن دولت که متاسفانه به جهت کهولت سن و مشغله های دوران بازنشستگی شان نتوانستند آنچنان که باید و شاید در رفع مشکلات اساسی کشور گام بردارند ، صمیمانه توصیه میکنیم در دولت جدید از وزرایی که حداقل متخلق به اخلاق اسلامی و آگاه به رعایت حداقل آداب در کردار، با برنامه، انقلابی در عملکرد و اشخاصی که درک صحیحی از مشکلات مردم دارند استفاده فرمایید.

پرهیز از توجه به سهم خواهی های جریانات سیاسی و حفظ حدود و خطوط قرمز انقلاب همچون فتنه گران و حامیان آن اوباش در چیدمان هیات دولت آتی می تواند متضمن حفظ حقوق از دست رفته خیل عظیمی از مردم در آن سالها و حفظ آسایش وآرامش آتی در امور اجرایی کشور باشد .قطعا اعضای کابینه دولت جمهوری اسلامی نباید از کسانی باشند که در  فتنه مقابل انقلاب و نظام صف آرایی کردند و میدان داری میکردند و به تعبیر مقام معظم رهبری هشت ماه کشور را به لبه پرتگاه بردند.

مستحضر می باشید که اجرای سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در قالب اختیارات رهبری در اصل ۱۱۰ قانون اساسی به عنوان تکلیفی بر دوش شما به عنوان مجری قانون اساسی کشور قرار داده شده است. اقدامات عملیاتی و به دور از شعارزدگی در حوزه اقتصاد مقاومتی کلید و راه حل برون رفت از معضلات اقتصادی که گاها تبعات اجتماعی خطرناک تری را نیز بدنبال خود دارد از جمله دغدغه ها و مطالبات جدی مردم است.

نظام سلطه به معنای واقعی کلمه و مکررا عداوت و بدعهدی خود را با ملت شریف ایران اسلامی نشان داده است. تجربه مذاکره با گروه ۱+۵ که حاصلش دستیابی به سندی  موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک بود به دفعات توسط دولت سابق و فعلی ایالت متحده آمریکا بنا به تعبیر حضرتعالی در جلسه هیات دولت نقض فاحش  شده است . به حکم آیه شریفه یکصد و هجدهم سوره مبارکه آل عمران:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ [۱۱۸]

اى کسانى که ایمان آورده‌اید، دوست همرازى جز از همکیشان خود مگیرید، که دیگران از هیچ فسادى در حق شما کوتاهى نمى‌کنند و خواستار رنج و مشقت شمایند. و کینه‌توزى از گفتارشان آشکار است و آن کینه که در دل دارند بیشتر است از آنچه به زبان مى‌آورند. آیات را برایتان آشکار ساختیم، اگر به عقل دریابید. (118)
مومنین را به احتزار از اعتماد به دشمنان سفارش می نماید .

امید است برابر این آیه شریفه و نص صریح اصل ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام اقدامات متقابل و عدم تعهد در برابر قدرتهای سلطه گر با توجه به دلایل عقلی و نقلی مبادرت فرمایید.

در پایان همچون همیشه آمادگی کامل خود را برای مساعدت در جهت حل مشکلات کشور به حضورتان اعلام میداریم.

از طرف این دانشگاه ها:

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برادران

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین ع

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر

بسیج دانشجویی دانشکده فنی نقشه برداری وزارت دفاع

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بسیج دانشجویی دانشگاه صدرا

بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شمسی پور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top