تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/23 - 08:45
کد خبر: 243218

ایجاد طرح رویش حسینی در دانشگاه علم‌وصنعت

هیأت شهدای‌گمنام دانشگاهیان علم و صنعت ایران و مرکز نوآوری «یاس» با اجرای یک طرح در مراسم عزاداری محرم امسال دانشگاه علم وصنعت تهران، مدل آزمایشی کارکرد هیأت در حل معضلات اجتماعی جامعه را عملیاتی و اجرائی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، هیأت شهدای گمنام دانشگاهیان علم و صنعت ایران و مرکز نوآوری "یاس" با همکاری مردم متمدن و شریف کشور ، با اجرای روشی نوین قصد دارند با برگزاری اولین رویداد حسینی در دهه اول ماه محرم امسال دانشگاه علم وصنعت ایران ، در مسیر حل معضلات اجتماعی_فرهنگی جامعه  گام بردارند.

مرتضی شورکشتی مسئول هیات شهدای گمنام دانشگاهیان دانشگاه علم وصنعت در رابطه با روش اجرای این طرح، گفت: روش کار به این صورت است که با تبلیغات میدانی و جذب ایده‌های مردمی در محورهای مشخص شده، پالایش و چکش‌کاری ایده‌ها توسط متخصصین و کارشناسان و بزرگان آن حوزه آغاز و هشت ایده برای ارایه در مراسم دهه محرم انتخاب می‌شود.

ایجاد طرح رویش حسینی در دانشگاه علم‌وصنعت

وی ادامه داد: سپس ارزیابی و انتخاب چند ایده‌ی برتر، توسط رای مردم و کارشناسان، پس از اجرا و ارایه‌ تیم‌های منتخب در مراسم محرم و محل مسجد دانشگاه علم وصنعت انجام خواهد گرفت. درانتها برای پیاده سازی و اجرای آن ایده از کمک‌های مردمی استفاده خواهد شد و پس از مراسم محرم نیز با نظارت و هماهنگی تیم رویش حسینی ایده‌ دو تیم منتخب عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های مختلفی که مردم با آن‌ها سروکار دارند و با مشکلات و معضلات آن آشنا هستند به عنوان محور‌های طرح انتخاب می‌شوند و شرکت‌کنندگان در طرح باید در این محور ها، ایده‌های خود را ارسال کنند.

مرتضی شورکشتی اضافه کرد: کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی و دین در حل مسایل روز جامعه؛ مردم‌محوری در حل مسائل اجتماعی و دغدغه‌مندی همگانی برای حل مشکلات؛ استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه برای حل مسائل اجتماعی فرهنگی؛ فعال‌سازی پتانسیل مراکز مذهبی (هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها) و نقش آفرینی آن‌ها در جامعه؛ شناسایی افراد مستعد و خلاق از دل مردم و الگوسازی طرح رویش حسینی و ارایه‌ی مدلی کارآمد برای پیاده سازی در سطح کل کشور؛ به عنوان اهداف این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گفتمان‌سازی حل معضلات اجتماعی- فرهنگی توسط ظرفیت‌های مذهبی؛ تشکیل یک بنگاه اطلاعات ایده‌ها و راه حل‌های معضلات اجتماعی؛ گسترش طرح در سطح هیأت‌ها و مساجد و پایگاه‌های کشوری و اثرگذاری کلان فرهنگی در حل مشکلات کشور (همانند اردوهای جهادی در زمینه‌ی عمران و آبادانی) و ایجاد مراکز دانش بنیان و تشکیل تشکل‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی و علمی و اجتماعی هم چشم‌انداز این طرح است.

لذا از تمامی دلسوزان ایران عزیز، دانشگاهیان،فرهنگیان،شاغلین بازار کار و کسب ، بانوان خانه دار و همه ی عزیزانی که در بطن جامعه زندگی می کنند و دغدغه ی حل مشکلات را دارند، تقاضا می شود محور‌های پیشنهادی خود را حداکثر تا تاریخ ۲۷ام مرداد ماه ۱۳۹۶ از طریق روبات "رویش حسینی"  به آدرس:

@rooyesh_hosseini_bot برای ما ارسال نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top