تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/24 - 09:58
کد خبر: 243283

تولید نرم‌افزار تبدیل عکس و صوت به متن

نرم افزار نوشت یار با قابلیت تایپ صوتی آنلاین و تبدیل عکس کتاب به متن تایپ شده، توسط یکی از شرکتهای وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و در دسترس قرار گرفت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران این نرم افزار،  این اطمینان را به کاربران خود می دهد که دقت بالای ۹۵ درصد در تایپ صوتی و نیز دقت بالای ۹۷ درصد در تبدیل عکس به متن را با آموزش‌ کامل گام به گام ، به زبان ساده و قابل فهم و قابل اجرا حتی برای افراد مبتدی به مخاطبان خود بیاموزد.

حجت الاسلام چکانی، مجری پروژه تشریح کرد: نرم‌افزارهای رایانه‌ای در بسیاری موارد به نیازهای کاربران پاسخ داده و انجام کارها را راحت‌تر کرده‌اند، اما متاسفانه یکی از نیازهای همیشگی کاربران فارسی زبان بی‌پاسخ مانده بود یا برای رفع آن ‌باید هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از این نیازها، تایپ گفتاری است، افزود: تایپ کردن برای بسیاری از کاربران آن‌قدر دردسرساز و وقتگیر است که بسیاری از کاربران آرزو دارند یک نرم‌افزار صحبت‌هایشان را به ‌صورت مکتوب در نرم‌افزارهای ویرایشگر متنی کامپیوتر تایپ کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش منابع الکترونیک و اینترنتی، بسیاری از مولفان و محققان برای تحقیقات خود از منابع الکترونیک استفاده می‌کنند اما به علت اینکه قادر نیستند با سرعت یک تایپیست مطالب را تایپ کنند مجبور می‌شوند یک بار از منابع الکترونیک به صورت دستی فیش برداری کنند و تمامی مطالب کتاب یا پایان نامه را با دست خود بنویسند و تدوین کنند و در نهایت تمام مطالبی را که با دست خود نوشته‌اند جهت تایپ به تایپیست بدهند که مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری خواهد بود.

چکانی توضیح داد: با کمک تایپ صوتی چون محققان می‌توانند خودشان مطالب را تایپ کنند، بنابراین از فیش برداری دستی خلاص می‌شوند و می توانند تمامی فیش برداری‌ها را مستقیما به صورت الکترونیک وارد تحقیق کرده و مورد استناد قرار دهند یا نقد و بررسی کنند، همچنین اگر منابع تحقیق به صورت الکترونیکی موجود نباشد و فقط به صورت چاپی موجود باشند، می‌توانند از کتاب یا مقاله چاپ شده ( فارسی یا عربی ) عکس بگیرند یا اسکن تهیه کنند، سپس با کمک آموزش ارائه شده در نرم‌افزار « نوشت یار» آن را به متن تایپ شده تبدیل و در نرم‌افزار word ویرایش کنند.

مدیر این پروژه ادامه داد: استفاده از یک نرم افزار مشابه حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد اما با نرم افزار « نوشت یار» با کمترین هزینه می توان از امکانات تایپ گفتاری بهره‌مند شد.

وی اظهارداشت: این نرم افزار مستلزم در اختیار داشتن یک میکروفن معمولی و اینترنت پرسرعت است و کاربران می‌توانند بدون خسته کردن انگشتان خود، با سرعت یک تایپیست بلکه بالاتر از آن، صحبت‌های خود را تایپ کنند، همچنین می‌توانند از کتاب یا مقاله چاپ شده عکس بگیرند یا اسکن تهیه کنند سپس آن را به متن تایپ شده تبدیل کنند.

تولید نرم افزار تبدیل عکس و صوت به متن
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top