تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/30 - 18:15
کد خبر: 243786

بازی‌های تیراندازی اول شخص به مغز شما آسیب می‌زنند

مقاله‌ای در زمینه روانشناسی مولکولی وجود دارد که می‌گوید: "بازی‌های تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) می‌توانند باعث کاهش " ماده خاکستری بافت عصبی داخل هیپوکمپوس (قسمتی از دستگاه کناره‌ای مغز که مرکز یادگیری است) شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مقاله‌ای در زمینه روانشناسی مولکولی وجود دارد که می‌گوید: "بازی‌های تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) می‌توانند باعث کاهش " ماده خاکستری بافت عصبی داخل هیپوکمپوس (قسمتی از دستگاه کناره‌ای مغز که مرکز یادگیری است) شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تحقیقی که اخیراً در خصوص روانپزشکی مولکولی منتشر شده نشان می‌دهد که بین بازهای اکشن اول شخص و از دست رفتن ماده خاکستری از مرکز حافظه مغز شما، ارتباط وجود دارد. این مطالعه چهار ساله که بر روی گروه‌ سنی 18 تا 30 سال صورت گرفت، نشان داد کسانی که بازی‌های اول شخص را برای بیش از شش ساعت در هفته انجام می‌دهند دچار کاهش ماده خاکستری در هیپوکمپوس می‌شوند. هیپوکمپوس بخشی از مغز است که نقش مهمی را در تلفیق اطلاعات از خاطرات کوتاه و بلند مدت و همچنین حافظه فضایی ایفا می‌کند، که برای هدایت و جهت‌گیری فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مقدمه این گزارش آمده " هیپوکمپوس برای شناخت سالم لازم است، نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مقدار ماده خاکستری در هیپوکمپوس کسانی که بازی‌های ویدیویی اکشن انجام می‌دهند، به طور چشمگیری کاهش می‌یابد". این تحقیق که توسط دکتر گرگوری وست، دانشیار روانشناسی دانشگاه مونترال و ورونیک بوهبات دانشیار در دانشگاه مک گیل صورت گرفته، نشان داد 85 درصد افراد مورد مطالعه آن‌ها که بازی‌های FPS را بیشتر از 90 ساعت انجام داده‌ بودند، کاهش آماری قابل توجهی در ماده هیپوکمپوس خود داشتند. خبر خوبی نیست، بخصوص اگر شما بازی‌های FPS را از زمان اختراعشان بازی کرده‌اید. افرادی که دچار کاهش ماده خاکستری در هیپوکمپوس خود هستند بیشتر در معرض خطراتی همچون افسردگی و آلزایمر قرار می‌گیرند. اگر بازی‌های دیگری انجام می‌دهید، این تحقیق خبرهای بهتری برای شما دارد و آن هم " رشد هیپوکمپوس و قشر انتورینال (entorhinal cortex)"  در یک گروه کنترل است که افراد آن بازی‌های سه بعدی انجام می‌دهند.

با این حال، بازیکنان بازی‌های FPS ناراحت و عصبانی نشوند. دکتر وست می‌گوید که این تحقیق مستلزم مطالعات بیشتری در آینده است تا به قطعیت بتوان چنین ارتباطی را تایید کرد، حتی اگر ماده خاکستری خود را بخاطر این نوع بازی‌ها از دست داده باشید، ضرورتاً به این معنی نیست که شما در معرض خطر هستید. برای مثال، پرفسور اندرو پرزیبیلسکی از دانشگاه آکسفورد، در مورد این تحقیق تردید دارد. فقط به این خاطر که اندازه هیپوکمپوس را می‌توان با برخی چیزهایی که ما نگران آن‌ها در سایر جمعیت‌ها هستیم، ارتباط  داد. البته این بدان معنا نیست که ارتباط بی‌ربطی بین اندازه هیپوکمپوس و زاول عقل وجود داشته باشد.

منبع: pcgamer

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top