تاریخ انتشار: جمعه 1396/06/03 - 19:58
کد خبر: 244039

۷ دلیل برای آن‌که گوشی اندرویدی خود را روت کنید

۷ دلیل برای آن‌که گوشی اندرویدی خود را روت کنید

روت کردن، کاری است که هر کسی جرات انجام دادنش را ندارد، البته حق هم دارند. بالاخره با روت کردن است که حق شامل شدن در گارانتی را از خود می‌گیریم و ممکن است به دستگاه خود آسیب هم بزنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: روت کردن، کاری است که هر کسی جرات انجام دادنش را ندارد، البته حق هم دارند. بالاخره با روت کردن است که حق شامل شدن در گارانتی را از خود می‌گیریم و ممکن است به دستگاه خود آسیب هم بزنیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ البته مثل باقی کارها، روت کردن هم مزایایی دارد که اتفاقا کم هم نیستند. فقط کمی جرات می‌خواهد که اگر دارید می‌توانید این کار را انجام دهید و از خوبی‌های بسیاری که دارد، بهره‌مند شوید. با مقاله زیر همراه باشید تا با بهترین مزایای روت کردن آشنا شوید.

توجه: پیش از اقدام به انجام این‌کار، جستجوهای لازم را انجام دهید و بدانید که روت کردن، گارانتی شما را باطل می‌کند و ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. مسئولیت کاری که انجام می‌دهید به عهده خودتان است.

خلاص شدن از دست اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مزاحم
اولین مزیت، بدست آوردن اختیار تام در اندروید است، اختیاری که می‌توانید با آن کنترل کاملی روی اپلیکیشن‌ها داشته باشید. دیگر نیازی نیست از پر شدن کشوی برنامه‌ها و حافظه‌ای که اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اشغال می‌کنند، ناراحت باشید. وقتی دستگاه روت می‌شود، می‌توانید با خیال راحت برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید پاک کنید و فقط آن‌هایی را که نیاز است نگه دارید.

حتی اگر از کاربران اندروید 4.1 به بالا هم هستید، می‌توانید علاوه‌بر اختیار غیر فعال کردن برنامه‌ها که توسط خود سیستم عامل داده شده است، آن‌ها را به‌طور دائمی پاک کنید تا هیچ اثری باقی نماند. فقط حواس‌تان باشد که موارد لازم و اساسی را پاک نکنید که به مشکل می‌خورید.

برنامه‌هایی مثل Titanium Backup می‌توانند گزینه خوبی برای سر و سامان بخشیدن به اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده باشند.

بک‌آپ واقعی
با روت می‌توانید یک بک‌آپ واقعی داشته باشید و Restore کردن را هم از پایه و اساس انجام دهید. بک‌آپ‌های معمولی اغلب به تهیه نسخه پشتیبان از برخی از تنظیمات و دانلودها بسنده می‌کنند اما کاربران هندست‌های روت شده می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Titanium Backup که پیش از این هم به آن اشاره کردیم، نسخه پشتیبان مناسبی تهیه کنند.

گزینه بهتر این است که پس از روت، یک بک‌آپ کامل از هندست بگیرید و این‌کار را با ClockworkMod Recovery انجام دهید. با وجود این گزینه، در صورت خرابی وسط کار از دستگاه شما حفاظت بیشتری خواهد شد. با دسترسی به این قابلیت پیش از بوت شدن اندروید، چندین گزینه بک‌آپ پیش روی‌تان خواهید داشت تا اگر سیستم عامل در بوت شدن مشکل پیدا کرد بتوانید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همین توانایی‌ها از ClockworkMod Recovery یک ابزار مفید برای آن‌هایی می‌سازد که از نسخه‌های سفارشی اندروید استفاده می‌کنند.

نیازی نیست منتظر آپدیت سازندگان یا اپراتورها بمانید
همه می‌دانیم که سازندگان اغلب در ارایه به‌روزرسانی‌ها حتی برای پرچمداران‌شان هم بسیار کند عمل می‌کنند. اگر از کاربران نکسوس یا پیکسل‌های گوگل نیستید، می‌توانید با روت کردن با سرعت بیش‌تری از به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند شوید.

تقریبا هر دستگاه اندرویدی توسط گروهی از توسعه‌دهندگان همیشه تحت بررسی است و آخرین نسخه‌های این سیستم عامل برایش مهیا می‌شود. بیشتر این نسخه‌ها در فروم XDA قابل دسترس هستند. تنها مشکل قضیه این است که نسخه رسمی به دست‌تان نمی‌رسد و نمی‌توانید از تمام ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید.

استفاده از کاستوم رام‌های متنوع
اگر اندروید خالص مورد علاقه‌تان نیست، کاستوم رام‌های متنوع دیگری هم هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها قابلیت‌های بیش‌تری را به اندروید بیاورید.

حتما نام‌های بزرگی چون Lineage OS ،Paranoid Android و MIUI را شنیده‌اید. بسیاری از کاستوم رام‌ها از نظر نوآوری جلوتر از اندروید قرار می‌گیرند و ویژگی‌هایی را ارایه می‌دهند که هیچ جای دیگر قابل دسترس نیست.

غیر از این نام‌های بزرگ، می‌توانید به توسعه‌دهندگان کمتر مشهور هم دسترسی داشته باشید و رام‌هایی را نصب کنید که با عمر باتری بیش‌تر و پردازنده اورکلاک شده، قدرت عمل شما را افزایش می‌دهند.

افزون بر این، بیش‌تر کاستوم رام‌ها خیلی زود به آخرین نسخه اندروید به‌روزرسانی می‌شوند.

اورکلاک و آندرکلاک
یکی از راه‌های وادار کردن هندست به سرعت بیشتر، روت کردن و پس از آن اورکلاک پردازنده است. هم‌اکنون حتی هندست‌های میان‌رده هم سریع هستند، اما شاید بخواهید این سرعت را تا آن‌جایی که می‌شود افزایش دهید.

اگر سرعت دستگاه برایتان کافی است و نمی‌خواهید آن را افزایش دهید، شاید بهتر باشد برای کم‌تر کردن مصرف باتری، سی‌پی‌یو را آندرکلاک کنید. بعضی وقت‌ها واقعا نیازی به تمام قوای پردازنده نداریم و می‌توانیم با کم‌تر کردن سرعت، علاوه بر مصرف، دما را هم کاهش دهیم.

افزایش توان و کارایی برنامه‌ها
وقتی روت می‌کنید، می‌توانید به تمام فایل‌های اصلی دستگاه دسترسی داشته باشید. این دسترسی برای برنامه‌های مرور فایل‌ها بسیار مفید واقع می‌شود زیرا به شما اجازه می‌دهد که چیزهایی را که می‌خواهید در حافظه داخلی جابجا کنید.

پیش از این از Titanium Backup گفتیم، اما اپلیکیشن‌های فراوان دیگری هم وجود دارند که می‌توانید در دستگاه روت شده از آن‌ها استفاده کنید. طرفداران کاستوم رام در ضمن قادرند از یک منیجر رام برای نصب و به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاه بدون آن‌که نیازی به فلش فایل‌های فشرده ریکاوری باشد، بهره ببرند.

روت کردن برخی از مواقع به این دلیل که می‌تواند هندست را از نظر امنیتی در خطر بی‌اندازد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما برای برطرف کردن این مشکل می‌توان از برنامه‌های امنیتی چون Cerberus و Avast استفاده کرد.

این دو برنامه در ضمن قابلیت‌هایی دارند که در هندست‌های روت نشده قابل دسترس نیستند. مثلا می‌توانید به اطلاعات GPS حتی هنگامی که دستگاه قفل است، دسترسی داشه باشید.

زیبایی بیشتر
آخرین دلیل خوب برای روت کردن دستگاه، امکان بیش‌تر برای سفارشی کردن رابط کاربری است. با این‌که بدون روت کردن هم می‌توان دستی به سر و روی هندست کشید اما با کمک روت کردن دسترسی به فایل‌های مهم بیشتر می‌شود، فایل‌هایی که به آن‌ها برای تغییر پوشه‌ها نیاز است. دسترسی به پوشه system/fonts به کاربر اجازه می‌دهد فونت‌های دلخواهش را نصب و جایگزین کند. به‌علاوه می‌توانید برای نصب تم،  فایل‌های فشرده از ریکاوری را فلش کنید. اما اگر حوصله انجام این کارها را ندارید، تنها کافی است از برنامه‌های مختص تغییر تم بهره ببرید.

منبع androidauthority

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top