تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/07 - 10:16
کد خبر: 244307

برگزاری دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی

مدیر مرکز ارتقاء سواد فضای مجازی سازمان سراج استان فارس از برگزاری دومین دوره کشوری تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی از هفتم الی دهم شهریورماه خبر داد.

علیرضا فتاحی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس در شیراز از برگزاری دومین دوره کشوری تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: این دوره از 7 الی 10 شهریورماه با همکاری سپاه ناحیه ثارالله و دانشگاه علمی کاربردی استان فارس با حضور اساتید برتر استانی و کشوری در سالن شهید طهمورثی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز ارتقاء سواد فضای مجازی سازمان فضای مجازی سراج استان فارس ادامه داد: از اهداف برگزاری این دوره، آشنایی فراگیران با مبانی سواد فضای مجازی و رژیم مصرف رسانه، سواد شبکه‌های اجتماعی، امنیت کاربری، سواد بازی‌های رایانه‌ای، خانواده و رسانه‌های دیجیتال، تفکر خلاق و انتقادی، فن اقناعی در فضای مجازی، تعامل سازنده در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء مهارت استفاده مناسب و مؤثر از رسانه در خانواده به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌ها، توانمندسازی مخاطبان از طریق آموزش است.

فتاحی با اشاره به‌ضرورت پرورش مربیان و تجهیز آنان به دانش فضای مجازی، تأکید کرد: تقویت تفکر انتقادی و پرسشگری در مخاطب با توجه به گسترش جدی رسانه‌ها و فضای مجازی در دوره اخیر، ضروری به‌نظر می‌رسد؛ چراکه این مخاطب است که باید رسانه و فضای مجازی را مدیریت کند.

این پژوهشگر حوزه فضای مجازی افزود: برای گسترش و ارتقاء فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی، باید مربیانی تربیت کنیم که با جامعه ارتباط مستقیم داشته و بتوانند مطالب منطقی و علمی را به شکلی دقیق، صحیح و منسجم به مردم منتقل کنند.

به گفته وی اولین دوره استانی تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی با محوریت آگاه‌سازی و پیشگیری، اسفندماه سال گذشته با همکاری سازمان بسیج اساتید استان فارس و دانشگاه علمی کاربردی استان فارس اجرا شد.

فتاحی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و مجموعه‌های مختلف می‌توانند جهت برگزاری دوره و یا حضور در این دوره‌ها به دفتر سازمان فضای مجازی سراج واقع در شیراز، خیابان خیام، کوچه 12، انتهای فرعی اول مراجعه و یا با شماره‌های 09173010687-07132358313 تماس حاصل کنند؛ همچنین آیدی تلگرامی سراج فارس نیز به نشانی seraj_fars @ است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top