تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/11 - 13:04
کد خبر: 244547

راهکار روسیه برای پایان بحران کره

نماینده روسیه در سازمان ملل بر این باور است که شورای امنیت باید یک چارچوب دیپلماتیک را ارائه دهد تا بتوان درباره راهکاری برای حل و فصل بحران هسته‌ای کره شمالی، مذاکره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید یک چارچوب دیپلماتیک را در بین طرف های مربوط ارائه دهد که این کشورها بتوانند برای دستیابی به یک راهکار با هدف حل و فصل بحران هسته‌ای کره شمالی، مذاکره کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاقمند هستیم که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در خصوص کره شمالی تصویب کند که راهنمایی روشنی را برای حل بحران فراهم نماید. این قطعنامه باید اقداماتی را برای احضار طرفین به میز مذاکره، پیش بینی کند.

نبنزیا افزود: این برای شورای امنیت کافی نیست که صرفا به اوضاع کنونی امور مربوط به کره شمالی توجه کرده و نسبت به نتایج مثبت و صلح آمیز ابراز امیدواری نماید. چنین قطعنامه‌ای باید به عنوان یک برنامه عملی برای رسیدن به چیز خاصی عمل کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت: معرفی تحریم های بیشتر همان طور که برخی اعضای شورای امنیت پیشنهاد داده‌اند، کمکی به کاهش تنش های موجود نخواهد کرد. بر عکس، این واقعیت که کره شمالی پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت اقدام به شلیک موشک های بیشتری کرده، نشان می دهد که این اقدامات دیگر موثر نیست.

وی گفت: تنها طرح پیشنهادی از سوی روسیه و چین برای دستیابی به راهکار سیاسی و دیپلماتیک، شامل گام های مشخصی برای دستیابی به این هدف خواهد بود و مسکو به تعامل خود با سایر کشورها برای یافتن بهترین راه ها ادامه خواهد داد.

در ماه ژوئن، چین و روسیه نقشه راهی را موسوم به "توقف دوگانه" ارائه کردند که بر اساس آن از کره شمالی خواسته شده بود تا فعالیت های اتمی اش را در قبال پایان مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، متوقف کند. این طرح با موافقت آلمان و مخالفت آمریکا روبرو شده است.

کره شمالی نیز هیچ پاسخی به این طرح ابتکاری روسیه و چین نداده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top