تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/19 - 11:56
کد خبر: 245044

ایجاد کانون تحقق مفهوم “دیانت ما عین سیاست ما»

حجت الاسلام بصیرتی تأکید کرد: مسجد به عنوان پایگاه دینی و سیاسی مطرح می شود و نباید هیچگاه از هم جدا شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت الاسلام محمد بصیرتی، استاد حوزه و دانشگاه  مساجد را سنگر اجتماعی برای طرح مسائل مذهبی و ایمانی دانست و بیان داشت: حکومت هایی که براساس اسلام کار خود را آغاز می کنند اولین کارشان باید تقویت مسجد باشد. درواقع، مسجد سنگری است که می توان کارهای اعتقادی، اجتماعی و سیاسی را پیش برد، در حالی که بسیار نیز تأثیرگذار است. تأثیرگذاری در افراد در هر جایی شکل نمی گیرد. ولی مساجد می توانند تأثیرات عمیق و کاملی در افراد داشته باشند به گونه ای که در آینده بتوانند به جامعه اسلامی یاری برسانند.

کارشناس مسائل دینی، ساخت مسجد را از اهم وظایف دولت ها عنوان کرد و تصریح داشت: دولت ها باید مساجد را ایجاد کنند تا مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی شکل بگیرد. دین ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت ماست. هر جایی مسأله دینی مطرح شود باطبع باید مسائل سیاسی مطرح شود. اگر در مسجد تنها مسائل دینی و بدون مسائل سیاسی مطرح شود آن مطلب اساس و بنیان ندارد، همچنین اگر تنها مسائل سیاسی مطرح شود خالی از لطف است.

حجت الاسلام بصیرتی تأکید کرد: مسجد به عنوان پایگاه دینی و سیاسی مطرح می شود و نباید هیچگاه از هم جدا شوند. البته سیاست مبتنی بر دین باشد نه سیاستی که افراد کثیف دست به آن می زنند. مسجد باید مرجع مسائل دینی، اعتقادی و سیاسی باشد و از آن جا صادر شود. البته مساجد نباید از یک حزب و گروهی به صورت ناحق طرفدار کند تا منافع مسجد، هیأت امنا و افراد تأثیرگذار تأمین شود. حق و حقیقت را نباید پنهان کنند چرا که در این صورت مسجد گرفتار سیاست زدگی می شود.

این استاد حوزه، با اشاره به این که مساجد در پیشبرد مسائل دینی و عقیدتی و تربیت افراد مؤثر برای یاری حکومت اسلامی بسیار مهم هستند، خاطرنشان کرد: دولت چه وسط میدان باشد چه نباشد، کار مسجد نباید بخوابد. یعنی مردم صفر تا صد آن پیش ببرند. البته بدین معنا نیست که دولت وظیفه خود را انجام دهد.

وی همچنین با تأکید بر هماهنگی میان پایگاه بسیج مساجد و ائمه جماعت، اذعان نمود: در این صورت افزون بر این که ریزشی صورت نمی گیرد، مخاطب نیز جذب می شود. در حالی که متأسفانه اکنون میانگین سنی حاضران مسجد بالای ۴۰ سال است. چرا که جوانان مقداری از مسجد گریزان شده اند و علت آن عدم هماهنگی میان پایگاه بسیج و ائمه جماعت است. اکنون به جوانان اعتماد نکرده و کار را به آن ها نمی سپارند.

حجت الاسلام بصیرتی اضافه کرد: مسجد را باید جوانان ۱۵ تا ۲۵ ساله مدیریت کنند که این نیازمند یاری هیأت امنا و ائمه جماعت است. همچنین باید نوجوانان وارد فضای مسجد شده و هفته ای یکی یا دو بار در نماز جماعت شرکت کنند تا برای آن ها تشنگی ایجاد شود و به هر میزان سن بالا می رود آن ها را برای حضور بیشتر تشویق کنند.

وی افزود: نونهالان نیز باید هفته ای یک الی دو بار در مساجد حضور داشته باشند. ولی در فضای فرهنگی رشد کنند تا تفکرشان شکل گرفته و به بلوغ فکری برسند. به عنوان مسائل تشویقی نیز وارد مسجد شوند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top