تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/21 - 10:15
کد خبر: 245204

سکوت مرموز قوه قضائیه و جولان روزافزون متخلفین

قوه قضائیه در ابتدا به خوبی پیگیر مسئله گردید و در آخر هم با توجه به هجمه‌ای که علیه قوه قضائیه درست کرده بودند، سکوت کردند تا تبعات آن را کم‌تر نمایند. اما باید از این سکوت عبرت گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه فیروزکوه پیرامون حقوق‌های نجومی و تبرئه عجیب برخی متخلفین بیان داشت: اولین پیامد آن بی‌نظمی در نظام کلی کشور است. ناهنجار است که برای چه برخی حقوق‌های گزافی دریافت می‌کنند و کسی پاسخگوی این مشکلات نیست. ملت آن‌طور که از مسئولین توقع داشتند، عمل‌کرد خوبی از آن‌ها ندیدند و باعث بی‌اعتمادی مردم به آن‌ها شده است.

وی افزود: قوه قضائیه در ابتدا به خوبی پیگیر مسئله گردید و در آخر هم با توجه به هجمه‌ای که علیه قوه قضائیه درست کرده بودند، سکوت کردند تا تبعات آن را کم‌تر نمایند. اما باید از این سکوت عبرت گرفت. متأسفانه تعلیق، آن‌طور که باید می‌شد، پاسخ نداد و متخلفین را تا این حد گستاخ کرده که با صراحت از جرم خود دفاع نموده و این مبالغ را حق خود می‌دانند!

حجت الاسلام اسماعیلی در مورد برخورد مسئولین متخلف با قوه قضائیه، افزود: اساساً با این اقدام می‌خواهند قوه‌ قضائیه را زیر سؤال ببرند که چرا چیزی که ثابت نشده است را انتشار می‌دهند و رسانه‌ای می‌کنند. تا حدودی هم می‌خواهند مجلس را این‌گونه جلوه دهند که نباید در این مسائل دخالت نماید! به قول دکتر قالیباف، این‌ها همان افراد ۴درصدی هستند که خود را حاکم مملکت می‌دانند. علاوه بر حقوق‌های نجومی، در تمامی مسائل فرهنگی، نظامی و سیاسی، این افراد ورود پیدا کرده و فضا را متشنج نموده تا جریان را به سود خود تمام نمایند. حتی از رهبری هم می‌ترسند که فرمایشات و بیانات رهبری را تحت‌الشعاع برنامه‌های چهاردرصدی قرار دهند.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: قوه قضائیه از حمایت و پشتیبانی ویژه مردم برخوردار است. بنابراین نباید هیچ واهمه‌ای داشته باشد و در ادامه نیز با توجه به قانون اساسی، در بحث این‌گونه تخلفات ورود پیدا کند و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز احساس نکنند پشتیبانی ندارند. مردم پشتیبان آن‌ها هستند. سکوت این ارکان‌ها در نظام، سؤال ایجاد می‌کند که ممکن است خودشان در این موارد دستی داشته باشند.

وی در مورد نقش ائمه‌ جمعه در برخورد با چنین تخلفات و متخلفانی اذعان کرد: چون این پرونده زمان زیادی را به خود اختصاص داد، اگر بخواهد دوباره توسط ائمه جمعه مطرح شود، یقیناً ایجاد شبهه خواهد کرد که چرا در جمهوری اسلامی چنین تخلفی انجام شده و به سخن ائمه جمعه و روحانیت عمل نشده است. از طرفی، ورود روحانیت باید محتاطانه باشد و آن را به صورت تریبونی اعلام نکنند. از محافل خصوصی خود آن را مطرح نمایند. زیرا طولانی شدن آن قضیه، برای مسئولینی که باید پیگیر این مسائل باشند، شبهه ایجاد می‌کند. این موضوع تا کنون باید حل می‌شد. رفع نشدن آن تا الان باعث ایجاد شبهه شده است.

منبع: مساجد نیوز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top