تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/22 - 03:06
کد خبر: 245274

پناهیان: شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور تا لحظه آخر انقلابی ماندند

استاد حوزه و دانشگاه شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور را افرادی مومن و انقلابی دانست و گفت: این دو شهید که از یادگاران دفاع مقدس بودند تا لحظه آخر انقلابی باقی ماندند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان امشب در مراسم گرامیداشت دومین بزرگداشت سفیران مقاومت شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور اظهار کرد: این دو شهید بزرگوار از یادگاران دفاع مقدس بودند و تا لحظه‌آخر انقلابی باقی ماندند.

وی ادامه داد: شهیدان آقایی‌پور و رکن‌آبادی افرادی مومن و بسیجی بودند که حتی نماز شب آنها نیز ترک نمی‌شد و عاشقانه به عبادت و تذهیب نفس می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه به تبیین انقلابی بودن در کشور پرداخت و تصریح کرد: بحث انقلابی بودن ربطی به مسائل سیاسی ندارد و فراتر از این سخن‌ها محسوب می‌شود؛ انقلابی بودن می‌خواست ما آزادی در زندگی ارائه دهد اما برخی از انقلابیون ما که انقلاب را فهم نکرده بودند دچار اسارت‌های فراوان شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متاسفانه شاهدیم در قوانین خانواده که بعد از انقلاب اضافه شده با انقلابی‌ ماندن یک خانواده مغایرت دارد، آنها که این قوانین را تصویب کردن نیز تاکید داشتند که از قوانین کشور فرانسه الگو برداری را انجام دادند.

وی با مطرح کردن این پرسش که مگر انقلابی بودن به شعار دادن است، گفت: انقلابی بودن اگر خوب فهم می‌شد انقدر ایران نیاز به قانون نداشت؛ انقلابی بودن خوب فهم نشده که ما اینگونه زندگی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور کسانی بودند که انقلابی زیست کردند و نیازی به نظارت نداشتند، چرا که هرجایی مشغول به فعالیت بودند همه افراد خیالشان از آنها راحت بود؛ این افراد کسانی بودند که 10 برابر وظایف خود فعالیت داشتند و نیازی به توصیه و بخشنامه نیز نداشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امان از برخی مدیران میانی که وقتی می‌خواهند کار کنند قدرت توجیه و زیرپا گذاشتن قوانین و حیف و میل کردن بودجه‌ها را دارند و البته در مقام سندسازی هم دقیقاً فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور در کار، فعالیت و زندگی خود نیز انقلابی بودند، خاطر نشان کرد: وقتی می‌گوییم این شهیدان انقلابی بودند یعنی با تقوا زندگی می‌کردند و اینگونه زیست کردن نیاز به توصیه و نظارت ندارد.

حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد: به عنوان نمونه هیچ کس به شهید رکن‌آبادی نگفته بود که در بین مردم لبنان و طوایف این کشور محبوب شود، بلکه فعالیت و عملکرد او باعث این گونه محبوبیت شده بود.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان این که شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور یادگاری ارزشمند از مدیران انقلابی در عرصه دیپلماسی بودند گفت: باید بر روی شخصیت چنین افرادی پژوهش صورت گیرد و الگویی برای جوان‌ها و سایر مردم باشند.

وی تاکید کرد: ساختارها و نظامات ما باید انقلابی باشند و وجود افراد انقلابی نیز همانند گوهری محسوب می‌شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تبیین رفتار اداری و انقلابی تصریح کرد: رفتار اداری و انقلابی با یکدیگر متفاوت است و مردم نیز باید بین اداریون و انقلابیون فرق بگذارند؛ نمونه بارز انقلابیگری شهید رجایی بود که هیچگاه رفتاری اداری نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: انقلابیگری باید به کارآمدی تبدیل شود و این کارآمدی نیز می‌تواند وضعیت ما را بهبود بخشد.

وی یاد و خاطره شهدای فاجعه منا را گرامیداشت و اظهار کرد: شهیدان رکن‌آبادی و آقایی‌پور جزو شهدای شاخصی هستند که باعث می‌شود منا فراموش نشود و یاد و خاطره همین شهیدان را گرامی‌ میداریم.

در پایان این مراسم از مستند سفیر منا که به یاد شهید رکن‌آبادی تهیه و تولید شده رونمایی شد و جمعی از هنرمندان و مستندسازان در عرصه مقاومت مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top