تاریخ انتشار: جمعه 1396/06/24 - 22:43
کد خبر: 245526

ابراز امیدواری قاضی عسکر برای از سرگیری عمره

سرپرست حجاج ایرانی گفت: برگزاری مطلوب حج امسال زمینه را برای سفر عمره و حج تمتع در سال آینده فراهم سازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جمع زائران ایرانی اظهار کرد: شعار حج امسال مبنی بر«حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» تحقق یافت و حجاج ایرانی با رفتار و عملکردشان در حج، رشد و بالندگی خود را جلوه‌گر ساختند و بحمدالله انتظار مقام معظم رهبری مبنی بر حجی متقدرانه و عزتمندانه و معنوی تحقق یافت.

وی در تبیین تحقق شعار حج گفت: یکی از محورهای شعار حج امسال ‌معنویت بود که این مهم با حضور عاشقانه زائران کشورمان در حرمین شریفین، نمازهای جماعت، تلاوت قرآن و دعای روحبخش عرفه در سرزمین عرفات متجلی شد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: بحمدالله امسال یک فضای معنوی خاصی در بین زائران کشورمان حاکم بود و استقبال زائران از محافل انس با قرآن و معارف اهل بیت و شب زنده داری و تهجد حجاج در مسجدالحرام و مسجد النبی کاملا مشهود است.

حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر درباره ‌اقتدار ملی در حج امسال توضیح داد:بحمدالله بیشتر توافقات انجام شده با وزارت حج کشور میزبان، تحقق یافت و در دیدار با وزیر حج عربستان، وی از نظم و انضباط  و معنویت حجاج کشورمان ابراز رضایت و تشکر کرد.

وی ابرازامیدواری کرد، برگزاری مطلوب حج امسال زمینه را برای سفر عمره و حج تمتع در سال آینده فراهم سازد.

سرپرست حجاج ایرانی درخصوص موضوع " همبستگی اسلامی "‌که در شعار امسال گنجانده شده بود، گفت : حجاج ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند که طرفدار وحدت هستند و در حج به‌دنبال طرح مسائل فرقه‌ای و قومی نیستند .

حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر، حج را به مثابه بیرق اسلام توصیف کرد وگفت : ما خواستار برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر جهان هستیم و هرکاری که ما را در دستیابی به این هدف کمک کند انجام خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که ‌(اسلام، دین صلح و رحمت و عقلانیت و تفکر است) خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام برای اداره زندگی بشر برنامه دارد و تفکر اسلام عقلانی و رحمانی در حال گسترش و اوج گرفتن در جهان است.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی در ایران را تحسین برانگیز دانست و گفت : امسال 15 هزار نفر از زائران ایرانی اهل تسنن به حج مشرف شدند و زندگی جمعی شیعیان و اهل تسنن ایران در کنار یکدیگر نمونه‌ای از وحدت و اتحاد و همبستگی اسلامی بود.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنانش همچنین از همکاری و تعامل بسیار خوب حجاج کشورمان با خدمتگزاران خود در حوزه حج و زیارت تشکر و قدردانی کرد و گفت : رعایت برنامه زمانبندی اعلام شده برای ایام تشریق، باعث شد یک حج مطلوب و روان رقم بخورد .

وی همچنین از ادامه پیگیریها برای شناسایی پیکر 11 تن از شهدای منا خبر داد و گفت: در مذاکرات اخیر با وزیر حج عربستان در خصوص پیگیری امور مربوط به حوادث مسجدالحرام و منا رایزنی و تبادل نظر کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درعین حال به برخی کمبودها و کاستیها در عملیات بزرگ حج امسال اشاره کرد و از زائران خواست تا دست به قلم شده و هرگونه پیشنهاد و انتقاد برای خدمت گزاری بهتر به ضیوف الرحمن را مکتوب و در اختیار کارگزاران حج قرار دهند.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین با اشاره به آثار و برکات حج گفت : سفر حج، سفر پربار و ارزشمندی است و بر اساس روایات، حج مقبول حجی است که رفتار و  کردار فرد حاجی بین قبل و بعد از سفر حج تغییر یافته باشد.

وی خطاب به حجاج کشورمان گفت: نورانیت حج را حفظ و سعی کنیم حضور در نمازهای جماعت، جلسات قرآن و مراقبت از چشم و گوش و زبان خویش را در پس از حج نیز حفظ کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top