تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/29 - 12:07
کد خبر: 245961

علت ولایت گریزی جوانان

حجت الاسلام ناصحی با بیان این که امام جماعت باید با جوانان رفاقت داشته باشد، اظهار داشت: در صورتی مساجد پویا می شوند که اداره آن ها به جوانان سپرده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از حجت الاسلام ابوالقاسم ناصحی، امام جماعت مسجد سیدالشهدای منطقه ۱۸ تهران در گفت وگو با خبرنگار مساجدنیوز، وظیفه دولت را حمایت و معرفی جایگاه مساجد برای افراد عنوان کرد و اظهار داشت: دولت باید پایگاه، موقعیت و وظایف مسجد را به وسیله امکاناتش معرفی کند.

وی ادامه داد: مساجد نیز در قبال دولت وظایفی دارند. اگر دولت کریمه بوده و بر خط مسجد باشد باید ائمه جماعت از او حمایت کند ولی اگر در خط مسجد نباشد، مسجد باید به صورت مستقل عمل کرده و وظیفه دینی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام ناصحی اطاعت از ولایت را یکی از وظایف مساجد دانست و اذعان نمود: مساجد پایگاه حقیقی حکومت اسلامی هستند. یکی از وظایف مساجد بصیرت افزایی در قبال حکومت اسلامی است. درواقع، امام جماعت باید به مردم آگاهی دهد که برکات و وظایف حکومت اسلامی چیست. چرا که آگاهی بر احکام و مسائل روز از وظایف فرد مسلمان بوده و امام جماعت باید آن را تشریح کند.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع)، دنباله روی مساجد از یک خط را سیاست زدگی آن ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حمایت مساجد از افراد، گروه ها و احزاب مسأله دار مساجد را سیاست زده می کند. چرا که این ها اعتقادی به اسلام هم ندارند و دفاعی بی هدف از این ها افزون بر آسیب زدن به مسجد، به افراد نیز آسیب وارد می کند. مساجد باید در خط ولایت باشند.

وی همچنین وجود پایگاه بسیج مساجد در برخی مناطق را ضروری برشمرد و یادآور شد: مردم به ویژه جوانان از این مراکز حمایت می کنند. برای نمونه مسجد ما پایگاه فرهنگی دارد و بارها جوانان تأکید کرده اند چرا پایگاه نظامی یعنی بسیج نداریم؟ پایگاه فرهنگی و نظامی مساجد مورد استقبال مردم است.

حجت الاسلام ناصحی، با بیان این که اگر فرهنگسراها و مؤسسات فرهنگی همه در یک خط باشند یک دیگر را تقویت می کنند، تأکید کرد: متأسفانه بعضی از فرهنگسراها کارهایی انجام می دهند که با کارهای مسجد همخوانی ندارد.

وی خواستار دعوت افراد از پیش دبستانی به مساجد شد و اضافه کرد: افراد را باید از سن پیش دبستانی با مسجد آشنا کنیم. البته تحت نظر مربیانی آموزش ببینند تا دین زدگی صورت نگیرد و به هر میزان سنشان بالا می رود برایشان برنامه فرهنگی داشته باشند. رها کردن افراد سبب دین زدگی آن ها می شود.

کارشناس مسائل دینی، با تأکید بر مردمی بودن مساجد افزود: اداره مساجد باید به وسیله روحانی و مردم صورت گیرد. این گونه کارها به دولت سپرده نشود تا همانند کارهای اداری برای آن ساعت تعیین کند.

حجت الاسلام ناصحی با بیان این که امام جماعت باید با جوانان رفاقت داشته باشد، اظهار داشت: در صورتی مساجد پویا می شوند که اداره آن ها به جوانان سپرده شود.

وی ارکان مسجد را شامل امام جماعت، هیأت امنا و انجمن اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اگر پایگاه بسیج هم وجود داشته باشد، فرمانده آن به عنوان رکن به حساب می آید.

امام جماعت مسجد سیدالشهدای منطقه ۱۸ تهران در پایان درباره بازنشستگی ائمه جماعت کهنسال عنوان کرد: امام جماعت جوان باید از تجربیات امام جماعت گذشته بهره ببرد. چرا که طلاب جوانان تجربیات کمی در زمینه مسجد دارند.

منبع: مساجد نیوز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top