تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/24 - 10:05
کد خبر: 247954

دانشگاه فرهنگیان در برزخ تغییر مدیریت

محمود مهرمحمدی از 24 شهریور سال 1392، به عنوان «سرپرست» در دانشگاه فرهنگیان منصوب شده است و اکنون حدود 49 ماه است که این دانشگاه توسط وی اداره می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حکایت انتخاب ریاست دانشگاه فرهنگیان، حکایتی عجیب و در عین حال منحصر به فرد در بین دانشگاها و مراکز آموزش عالی کشور است.

*دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی مأموریت‌گرا اما بدون رئیس
از چهارم مرداد ماه سال 90 که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع تمام مراکز تربیت معلم سراسر ایران، دانشگاه فرهنگیان تأسیس شد، تاکنون رئیس برای این دانشگاه انتخاب نشده و با سرپرستی 10 ماهه اسدالله اسدی گرمارودی، 15 ماهه جهانبخش محبی‌نیا و حدود 49 ماهه محمود مهرمحمدی، این دانشگاه مهم اداره شده است.

در ماده 10 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص رئیس این دانشگاه آمده است، وزیر آموزش و پرورش می‌تواند تا تعیین رئیس «دانشگاه» یکی از اعضای هیأت علمی واجد شرایط را پس از تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان سرپرست «دانشگاه» منصوب کند.

رئیس «دانشگاه» که نماینده قانونی «دانشگاه» نزد مراجع حقیقی و حقوقی است با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش، تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر آموزش و پرورش برای مدت چهار سال منصوب می‌شود.

*ماراتن 3 ساله ماندن یا رفتن مهر محمدی
مهر محمدی از 24 شهریور سال 1392، به عنوان « سرپرست » در دانشگاه فرهنگیان منصوب شده است و در این مدت نزدیک به 49 ماه، ماراتن جالبی در خصوص ماندن یا رفتن وی شکل گرفته است.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آذر ماه 93 گفت: «از لحاظ قانونی سرپرستی یک دانشگاه نباید بیش از 6 ماه طول بکشد و نیز با توجه به اخطارهای چندباره نهادهای نظارتی کشور نسبت به وجود این مسأله در دانشگاه‌های مختلف،‌ نامه‌هایی را برای وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و علوم نوشته‌ایم و نسبت به ضرورت تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها و معرفی آنها به شورا هشدار داده‌ایم».

وی افزود: «در رابطه با دانشگاه فرهنگیان نیز قرار بود پیش از این برای ریاست این دانشگاه رأی‌گیری شود، ‌اما چند بار با درخواست وزیر محترم آموزش و پرورش این موضوع به تعویق افتاد و در آخرین مورد نیز ایشان امروز با من تماس گرفت و در خواست کرد که یک بار دیگر دستور کار رأی‌گیری برای گزینه ریاست این دانشگاه به تأخیر بیفتد که فقط برای آخرین بار موافقت شد».

*3 وزیر جابجا شد، سرپرست دانشگاه فرهنگیان تغییری نکرد
نزدیک به 3 سال از مصاحبه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید وی بر تعیین تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان می گذرد و در این مدت تاکنون 3 وزیر آموزش و پرورش تغییر یافته، اما تکلیف دانشگاه فرهنگیان هنوز مشخص نشده است.

*رئیس کمیسیون آموزش مجلس: هرچه سریع تر موضوع ریاست دانشگاه فرهنگیان تعیین تکلیف شود
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دهم مهر سال جاری، با بیان اینکه یکی از مطالبات مجلس از وزیر علوم و آموزش و پرورش این است که هرچه سریع تر موضوع ریاست دانشگاه فرهنگیان تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: «ما باید بدانیم که آیا قرار است سرپرست دانشگاه به عنوان رئیس معرفی شود یا خیر. بنابراین تعیین تکلیف دانشگاه فرهنگیان برای ما یک ضرورت و مطالبه جدی است و آقای وزیر قول داده که تا پایان مهرماه برای ابقاب سرپرست به عنوان ریاست اقدام کرده و یا اگر لازم باشد تغییرات لازم را انجام دهد».

*وزیر آموزش و پروش : تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان مهرماه مشخص می‌شود
در این راستا، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اوایل مهرماه در جمع خبرنگاران درباره مشخص شدن تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: «اکنون تمام تمرکزمان برای شروع سال تحصیلی است و تمام توان وزارتخانه برای آغاز یک سال تحصیلی پرشور و نشاط و ان‌شاءالله با مشکلات کمتر است».

وی ادامه داد: «البته این به آن معنی نیست که همه مسائل را فراموش کرده باشیم تا مهر شروع شود و بعد درباره مسائل تصمیم‌گیری کنیم، اما تصمیم‌گیری‌ها را منوط کردیم به اینکه سال تحصیلی آغاز شود و در حال انجام رایزنی و مشورت هستیم اما تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان مهرماه مشخص می‌شود».

* سردرگمی و بلا تکلیفی دانشگاه فرهنگیان در خصوص تغییر یا عدم تغیر مدیریت
به گزارش فارس، اکنون با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از شروع سال تحصیلی جدید، زمزمه‌ها و صحبت های بیشتر کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بر جابجایی مدیریت در این دانشگاه معطوف شده است و یک برزخ و سردرگمی در این دانشگاه ایجاد شده است و فضای کنونی دانشگاه فرهنگیان از گمانه‌زنی‌ها و برشمردن اسامی برای ریاست این دانشگاه پر شده است که البته بیشتر نقل قول بوده و قطعیت ندارد.

در این میان، صحبت‌ها و نقل قول‌ها در خصوص سرپرست جدید بسیار است، برخی از مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نام می‌برند، برخی از علی خاکی معاون کنونی توسعه مدیریت منابع دانشگاه فرهنگیان، اسم می‌برند و برخی حسین خنیفر استاد دانشگاه تهران را فرد معرفی شونده توسط وزیر می‌دانند، موضوعی که شاید تا آخر مهرماه مشخص شود و شاید هم تغییری ایجاد نشده و رکورد زنی محمود مهر محمدی، افزایش یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top