تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/07/30 - 09:03
کد خبر: 248435

اعتماد به آمریکا و انزوای سپاه

حجت الاسلام تابش درباره عواقب نقض برجام از سوی آمریکا تأکید کرد: آمریکا هم اکنون نیز برجام را کاملاً نقض کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز،حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در رابطه با اظهارات ضد ایرانی ترامپ اظهار داشت: آقای ترامپ انسانی است که اختیارش دست خودش نیست، چون ساختار سیاسی آمریکا زیر نظر صهیونیست ها بوده و بدون مشورت “آی پک” هیچ کاری نمی کنند.

وی در ادامه با بیان این که صهیونیست ها از برجام رضایت دارند، تصریح کرد: البته معتقدند برجام برای کنترل ایران جامعیت ندارد. به همین دلیل به دنبال این هستند برجام را بهانه کرده و با فشار اقتصادی، ایران را به دادن امتیازهای بیشتر همانند محدودیت دائمی، کنترل موشک، حل مشکلش با اسرائیل و… وادار کنند. حتی دیوانه بازی ترامپ نیز شگردی در همین راستا است.

کارشناس مسائل دینی، موضع گیری مجلس و دولت در قبال سخنان ترامپ را بسیار ضعیف برشمرد و یادآور شد: اگر میان دولت و مجلس مطالب محرمانه ای درباره برجام وجود داشته باشد به ضرر ما است، چون تا زمانی که همدلی و همفکری افراد را تجمیع نکنیم، یعنی افکار عمومی را همراهی نکنیم فاقد اقتدار هستیم. اقتدار ما اقتدار مردمی است.

وی اضافه کرد: بهترین پاسخ به اظهارات آمریکایی ها و اروپایی ها این است که سیاست خارجی اقدامی عملی کند که متأسفانه چنین اقدامی را انجام نداد. عکس العمل باید همان گونه باشد که رهبر معظم انقلاب فرمودند. باید به همان میزان که آمریکا برجام را انجام نمی دهد ما نیز به تعهدات خود عمل نکرده یا متوقف کنیم. حتی برای نمونه سانتریفیوژها را بیشتر کرده و سطح غنی سازی را بالا ببریم، در این صورت آن ها عقب نشینی می کنند چون برجام برای آن مفید بی هزینه است.

وی درباره تمایل ایران برای همکاری با اروپا برای ادامه برجام نیز تصریح کرد: اروپا از جنگ جهانی دوم به بعد مستعمر آمریکا بوده و اکنون آمریکا در انگلیس و آلمان پایگاه نظامی دارد، اروپایی ها در ناتو و … همراه آمریکا هستند. اکنون نیز اظهار نظر رییس جمهور فرانسه و نماینده اروپا نشان می دهد آن ها معتقدند برجام چون برایشان منافع دارد باید حفظ و ادامه داشته باشد وگرنه در موارد دیگر با ترامپ همراه هستند.

حجت الاسلام تابش درباره عواقب نقض برجام از سوی آمریکا تأکید کرد: آمریکا هم اکنون نیز برجام را کاملاً نقض کرد. کشورهای دیگر مذاکره کننده نیز همراه ترامپ هستند و اکنون رییس جمهور آمریکا را محکوم نمی کنند، بلکه به او می گویند از برجام خارج نشود، چون در بقیه موارد با او هم عقیده هستند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) درباره مشکلات برجام نیز افزود: نفوذ جاسوسان آمریکایی در ساختار مذاکرات تأثیر گذاشت به همین دلیل گروه مذاکره کننده منحرف شدند و اکنون می بینیم یک نفر از آن ها دستگیر شده و سه نفر دیگر فرار کرده اند. همچنین گروه حقوقی مذاکره کنندگان در انتخاب عناوین و واژه های حقوقی سهل انگاری کرد و راه فریب را برای دشمن باز کرد. حتی در حال حاضر جریانی در دولت وجود دارد که خواهان مذاکره مجدد است و اگر بقیه قوا با مردم همراه شوند دولت زیر بار مذاکره مجدد نمی رود، در غیر این صورت ممکن است دوباره جریان خواهان مذاکره فعال شود. در صورتی می توانیم برجام را به نفع خودمان تغییر دهیم که خط مقاومت را انتخاب کنیم نه عقب نشینی تدریجی را.

حجت الاسلام تابش در پایان سخنان خود، حمایت دولت از سپاه را حداقل کار دولت دانست و بیان داشت: در حالت خوشبینانه می توانیم بگوییم دولت از سپاه حمایت کرد ولی در حقیقت باید گفت دولت موج سواری کرد چون در انتخابات به شدت آن را تضعیف کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top