تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/02 - 19:00
کد خبر: 248651

محمدعلی رحیمی‌نژاد

فاصله گرفتن دانشجویان از دولت

فاصله گرفتن دانشجویان از دولت

برایم جالب بود که چرا ما باید از دولت محبوبمان انتقاد کنیم؟ چه ضرورتی دارد؟ اصلا چرا بخاطر یک وزیر؟ چرا مخالفان این کار را انجام نمی دهند؟ همراه با این سوالات می شنیدم حرفهای آخر را که ما به اعتراضات خود تا تحقق وعده ها ادامه می دهیم! برای اینکه خون فعالین دانشجویی هدر نشود!!

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدعلی رحیمی‌نژاد// دیروز در دانشگاه علامه با پوستری جالب مبنی بر «برگزاری تجمع دانشجویى دانشگاه علامه در اعتراض به معرفى وزیر ناهمسو با نظر دانشگاهیان» مواجه شدم! تعجب بیشترم از بانیان برگزاری این تجمع یعنی«انجمن اسلامی آزاد اندیش» یعنی طرفداران دولت بود.

ابتدا اندیشیدم حتما کار آمریکاست! لامصب تو دانشگاه علامه هم نفوذ کرده. حوالی ظهر و بعد از نماز به محل مقرر رفتم تا ببینم این دانشگاهیان مخالف با معرفی وزیر ناهمسو چه کسانی هستند؟ و از حضور در جمعی باشکوه نهایت استفاده را ببرم. ابتدا یک حلقه حدودا 20 نفری در اطراف مقبره شهدای دانشگاه ایجاد شد، حلقه ای دیگر که وانمود می کرد تنها برای مشاهده تجمع بود با تعدادی 15 نفره تشکیل شد.

فارغ از جریان مجوز داشتن، برخورد مسئولین و... همه چیز طبیعی بود به جز زمان! تجمعی که قرار بود ساعت 11:20 برگزار شود، از 12 هم گذشته بود که تازه نوای شروع را بانیان آغاز کردند: یار دبستانی من، با من و همراه همیم // چوب الف بر سرما بغض منو آه منی و ...

خوب صحبت شروع شد و یکی از عزیزان جلوی دانشجویان بی شمار که بر تعدادشان هر چند دقیقه یکی افزوده میشد، قرار گرفت. خود را به حلقه اول رساندم که صدا را نیز خوب بشنوم؛ ما اینجا جمع شده ایم که بگوییم آقای روحانی ما به شما رای دادیم که مسیر فرجی دانا نیلی منفردها ادامه یابد؛ وزارت علوم برای ما بسیار مهم است. قرار بود رحمانی فضلی را کنار بگذارید نگذاشتید، قرار بود کارهای دیگری انجام دهید.

در عمق کلمات این دوستان محو بودم که یکی اومد و گفت چرا دست نمیزنی؟ مث بقیه دست بزن! گفتم: با دست زدنم مگه حل میشه چیزی؟ من محتوایی همراهی میکنم یعنی تک تک حرفا رو میفهمم و به بقیه انتقال میدم! اینا که دست میزنن نمی فهمن شما چی میگی! گفت: از این زاویه نگاه نکرده بودم، درسته.

برایم جالب بود که چرا ما باید از دولت محبوبمان انتقاد کنیم؟ چه ضرورتی دارد؟ اصلا چرا بخاطر یک وزیر؟ چرا مخالفان این کار را انجام نمی دهند؟ همراه با این سوالات می شنیدم حرفهای آخر را که ما به اعتراضات خود تا تحقق وعده ها ادامه می دهیم! برای اینکه خون فعالین دانشجویی هدر نشود!!

خوب با خودم گفتم لابد شهیدان دانشجو برای به قدرت رسیدن برادران اصلاح طلب و ضد فتنه در دانشگاه جان فشانی کرده اند! شاید این دوستان فراموش کرده اند که فقط 8 سال قدرت در دست گروه رقیب خودشان بوده و الباقی 40 سال بعد انقلاب را همین نیلی ها در وزارت علوم اداره کرده اند؛ شاید مشکل بیکاری امروز دانشجویان و جوانان همین وزارت علوم و تنها عاملش وزیر معرفی شده است؛ شاید دیگر اگر ما جمع سی-چهل نفره در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور به رئیس جمهور عزیز خود اعتراض نکنیم دیگر قانونی که وجود ندارد و مجلس هم که خودمان انتخابشان کردیم، حواسشان نیست!

همه این ماجرا تمام شد و هم اکنون در فضای مجازی سوژه ای پرآب و تاب برای رسانه های بیگانه شده است! می اندیشم چرا در این تجمع شرکت کردم؟ چرا به این وعده خاص اعتراض شد؟ مگر اقتصاد و شکم اهمیت کمتری از فلانی یا فلانی دارد که گلی به دامن دانشجو نزده اند؟ چرا باید خود را بازیچه احزاب –خواسته یا ناخواسته- قرار دهیم؟

کشور همان کشور است، انقلاب همان انقلاب، شهیدان همان قهرمانان جاوید. دوست دارم ما نیز به عنوان دانشجو همان جویندگان علم و مطالبه گر خواسته های جامعه و نه احزاب باشیم. در حین خروج از دانشگاه یاد حرف استاد طباطبایی افتادم که گفت: فقط در کشور ایران است که به «انقلاب فرانسه»،«انقلاب کبیر فرانسه» می گوید، حتی خود فرانسوی ها هم قبول ندارند، انقلاب فرانسه شورشی برای شکم های گرسنه بود(من 20 سال فرانسه زندگی کرده ام). مشکل ما در کشور شاید حرف و اندیشه غربی است که با اعتماد به غربزدگان آنها را به قدرت می رسانیم و خود منتقد آنها می شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top