تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/15 - 10:52
کد خبر: 249548

قدیری‌ابیانه: ایران جزء تنبل‌ترین و مصرفی‌ترین کشورهای جهان است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: اگر کشورهای جهان اسلام با توجه به منابع نفتی، موقعیت و جغرافیایی که دارند با هم متحد شوند، هیچ ابرقدرتی در برابر جهان اسلامی رنگی نخواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از  خبرگزاری تسنیم، محمدحسن قدیری‌ابیانه بعدازظهر امروز در مراسم سخنرانی با موضوع "مرگ بر آمریکا آری یا نه"؟ در دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه عده‌ای معتقدند به جای دشمنی با آمریکا باید با این کشور به تعامل برسیم، اظهار داشت: آن‌ها بر این اندیشه‌اند که با این تعاملات تحریم‌ها برداشته و مشکلات نیز حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای عباراتی نظیر تعامل با آمریکا سبب لغو تحریم می‌شود را بیان کردند، افزود: وقتی عده‌ای چنین سخنانی به زبان می‌آوردند و معتقدند که در مذاکره با آمریکا می‌شود تحریم‌ها را لغو کرد در بین قشر عظیمی از جامعه شک و شبهه ایجاد می‌شود.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه رئیس‌ جمهور منتخب در انتخابات سال 92 پس از رأی آوردن در حضور مقام معظم رهبری درخواست ایجاد مذاکراتی با آمریکا را کردند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری اجازه مذاکره را دادند اما این مذاکرات را نرمش قهرمانانه نامیدند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با علم به این موضوع که مذاکرات به جایی نرسیده و هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، تأکید کرد: این نرمش قهرمانانه سبب شد تا مردم متوجه شوند که با مذاکرات مشکلی حل نشده و تفکرات مردم اصلاح و شناخت آن‌ها نسبت به آمریکا تغییر می‌کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دیپلمات‌های کشور و به‌ویژه دیپلمات حرفه‌ای و شیخ دیپلمات آقای رئیس‌جمهور در مذاکرات با خوش‌رویی، لبخند و بسیاری از اقدامات دیگر برجام به امضا رسید، گفت: درحالی‌که ایران به تمامی وعده‌ها عمل کرد، آمریکا تمامی تعهدات خود را نادیده گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در مدت‌های گذشته ریاست جمهوری معتقد بودند که با برجام تمامی تحریم‌های نفتی، بانکی، کشتی‌سازی و قطع‌نامه‌های علیه ایران لغو می‌شود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه تأکید کردند که باید ضمانت‌نامه‌ای از طرف مقابل در امضای برجام گرفته شود که دیپلمات‌های کشور قول جان کری را ضمانت برجام دانستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: آمریکایی‌ها با عمل نکردن به وعده‌های خود در برجام نشان دادند که آمریکا کشوری است که برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود دست به هر جنایتی می‌زند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها قدرت انجام جنایات در سطح جهان را دارند، بیان کرد: این قدرت سبب شده که از عربستان برای کشتار مردم یمن و از صهیونیست‌ها برای کشتار مردم لبنان، سوریه و عراق حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا و رفع تحریم‌ها همراه با حفظ عزت و منافع ملی و در حین دسترسی و دست‌یابی به فنّاوری‌های پیشرفته آمریکا اقدامی مؤثر و مفید است، عنوان کرد: اما چنین چیزی ممکن نیست که در این صورت اگر قرار است با کشوری مذاکراتی انجام شود باید نقاط قوت و ضعف کشور مقابل و خود را شناسایی کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: ارزیابی ما از نقاط ضعف و قوت طرف مقابل در مذاکرات باید دقیق‌تر باشد که در غیر این صورت با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه در امریکا جدولی طراحی شده که دقیقه‌ به‌ دقیقه و ثانیه به ثانیه میزان بدهی این کشور در آن جدول بیان شده و به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: کاش در ایران نیز چنین شفافیتی در آمار اقتصادی کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بدهی امریکا بیش از 20 هزار میلیارد دلار است، بیان کرد: امریکا به اندازه 500 سال درآمد نفتی ایران بدهی دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه سالانه حدود 2 هزار میلیارد دلار به بدهی رسمی دولت آمریکا اضافه می‌شود، عنوان کرد: آمریکا رو به افول بوده و دارای وضعیت وخیمی است و در این کشور بیش از 50 میلیون نفر از افراد زیرخط فقر هستند.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه زمانی اقتصاد آمریکا به تنهایی بیش از 40 درصد از اقتصاد ملی جهان را تشکیل می‌داد، اظهار داشت: اما امروز تولید ناخالصی در چین بیش از آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه مردم و شرکت‌های آمریکا نیز 55 هزار میلیارد دلار بدهکارند، ابراز کرد: آمریکا رسماً 75 هزار میلیارد دلار بدهکار است که این امر سبب شده هر فردی که در این کشور با یک میلیارد تومان بدهی به دنیا می‌آید.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه آمریکا در حال افول است، عنوان کرد: دنیا دیگر دنیای تک‌قطبی نیست و بر خلاف خواسته امریکا دنیا به سمت چندقطبی شدن است و هند، ژاپن، روسیه، چین از قطب‌های جدید دنیا است.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه اقتصاد آمریکا از 40 درصد اقتصاد جهان به زیر 20 درصد رسیده است، ابراز کرد: یکی از قطب‌های درحال شکل‌گیری، جهان اسلام و به رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد: اگر کشورهای جهان اسلام با توجه به منابع نفتی و غیره، موقعیت و جغرافیا با هم متحد شوند هیچ ابرقدرتی در برابر جهان اسلامی رنگی نخواهد داشت.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر اینکه تمدن و قطب اسلامی به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در حال شکل‌گیری است، بیان کرد: امروز آنها نگران این  هستند که ایران در کنار مرزهای اسرائیل و در کشور فلسطین پایگاه‌هایی ایجاد کند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا در حال سقوط است، تأکید کرد: اما این کشور به سقوط خود راضی نبوده و به هر شکلی برای جلوگیری از سقوط دست به هر جنایتی میزند.

وی اظهار داشت: امروز امریکا برای حفظ قدرت خود باید در مقابل کشورهایی نظیر چین، هند، روسیه و کشورهای اروپایی بایستد اما این ممکن نیست چرا که این کشورها نیز به صلاح‌های هسته‌ای مجهز هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه اقتصاد آمریکا امروز دیگر در حال فروریختگی است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلات و تحریم‌ها که در طول این 40 سال توانست روی پای خود بایستد.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه تصاحب منابع نفتی جهان تنها راهی است که آمریکا بتواند کشورهایی نظیر هند، چین، ژاپن و کره را مطیع خود کند، بیان کرد: منابع نفتی جهان در دریای خزر، خلیج‌فارس و در دست کشورهای اسلامی است و تنها راه و هدف آمریکا برای جلوگیری از سقوط به دست‌گیری منابع نفتی ایران است.

وی با اشاره به اینکه اشغال منابع نفتی و تصاحب آن‌ها هدف نهایی آمریکا است، بیان کرد: آمریکا تا منابع نفتی کشور ایران وجود دارد به سراغ کشورهای دیگر نمی‌رود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه کسانی که فکر می‌کنند سرنگونی جمهوری اسلامی ایران هدف آمریکاست در اشتباه هستند، گفت: سرنگونی جمهوری اسلامی ایران مقدمه اهداف آمریکا است.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه به دست‌گیری منابع نفتی و تجزیه ایران جز اهداف قطعی و پیش نهایی آمریکا است، اظهار داشت: بسیار مهم است که ما بدانیم دشمن چه هدفی دارد.

وی بااشاره به اینکه ما باید اهداف و نیازهای دشمن را شناسایی کنیم، بیان کرد: با مذاکرات و کوتاه آمدن تحریم‌ها لغو نشده و مشکلات رفع نمی‌شود و مقاومت در برابر آمریکا تنها راه مؤثر است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: دشمن را نشناختن هنر نیست بلکه نشناختن دشمن حماقت است که در این خصوص ما باید وضعیت اقتصادی آمریکا را بشناسیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه بعد از بدقولی‌های آمریکا در مذاکرات برخی به فکر مذاکره با اروپا هستند، تصریح کرد: اروپا از برجام با وجود و حفظ همه تحریم‌ها مالی، شخصی و بانکی حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دشمنی خبیث است، اظهار داشت: باید تمام نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی و بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با دشمن انجام شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه‌ها ایران کشوری ضعیف است، تأکید کرد: دولت ما دولتی اشرافی، ولخرج و مصرف‌گراست و بزرگ‌ترین مشکل این است که در دولت اختلاس فراوان است درحالی که این اختلاس‌ها و برداشت‌ها از بودجه‌های مردم و جاهایی نظیر صندوق فرهنگیان صورت گرفته است که این هزینه‌ها به مردم تعلق دارد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تا اوایل امسال بدهی دولت 700 هزار میلیارد تومان بود، اظهار داشت: اگر درآمد نفتی کشور مصرف نشود تنها در طول 10 سال می‌شود این بدهی را پرداخت کرد که این امر ممکن نیست.

وی با تأکید بر اینکه برخی افکار و باورها سبب شده است مردم ایران را با مشکلاتی مواجه می‌کند، افزود: یکی از باورهای اشتباه مردم ایران این است که معتقدند باید دولت نیازهای مردم را برطرف کند که همین امر سبب تنبلی اجتماعی ایرانیان در جهان شده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه ایران جزء  تنبل ترین، کم‌کارترین و مصرفی‌ترین کشورهای جهان است، گفت: دانشجویان در کشور ما به جای ایجاد خلاقیت و کارآفرینی به دنبال کار هستند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دستگاه‌های دیپلماسی کشور باید به دنبال لغو تحریم‌ها باشند و مذاکرات با آمریکا مشکلی را رفع نمی‌کند، تأکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اقدام در لغو تحریم‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اجرای اقتصاد مقاومتی با دولت و مسئولان است، تأکید کرد: اجرای بخش بزرگی از اقتصاد مقاومتی به عهده مردم است که دانشجویان به عنوان قشر مؤثر در جامعه باید به دنبال راه‌ حل مشکلات و کارآفرینی در کشور باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top