تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/16 - 12:09
کد خبر: 249631

علی‌عسکری: همایش اربعین یک اردوی جهادی است

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی یک کار اردویی و جهادی و نمایانگر قدرت عظیم شیعیان است، گفت: موضوع فراگیر شدن پیاده‌روی اربعین حسینی یک اتفاق بی‌نظیر در عالم است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، عبدالعلی علی‌عسکری صبح امروز  در بازدید از موکب مشترک، اوقاف، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در سامرا اظهار کرد:  موضوع فراگیر شدن پیاده‌روی اربعین حسینی یک اتفاق بی‌نظیر در عالم است که با محوریت سیدالشهدا(ع) و با هدف وحدت و یکدلی امت اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آمدن 20 میلیون نفر به اربعین حسینی، بدون پیش‌بینی جا و میزبانی فوق‌العاده مردم عراق نشان از عشق و علاقه وافر مردم به امام حسین (ع) است، تصریح کرد: همایش اربعین حسینی از نظر کمیت و کیفیت در دنیا بی‌نظیر است.

رئیس سازمان صدا و سیما برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی یک کار اردویی و جهادی است و نمایانگر قدرت عظیم شیعیان است، اضافه کرد: وحدت، یگانگی و بلند کردن پرچم حسینی در سراسر عالم از دستاوردهای این رویداد بی‌نظیر است.

علی‌عسکری با بیان اینکه پیروان امام حسین(ع) با حضور در مراسم اربعین حسینی در واقع مسیری که حضرت زینب (س) انجام داد را ادامه می‌دهند، بیان کرد: در واقع ماجرای اربعین یک رویدادی است که هر روز رشد می‌کند و در بین جهانیان نیز این امر مطرح و بزرگترین تبلیغ برای حق همان است که امام حسین (ع) برای آن جنگید.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین در بین جهانیان موجبات گسترش دین اسلام و تبیین واقعه کربلا را فراهم ساخته است، تصریح کرد: امیدواریم جماعتی که به این منطقه می‌رسند در تاریخ نیز تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه با اشاره به مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها بیان کرد: در این روز  زنجانی‌ها برنامه عظیمی دارند که به صورت گسترده برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند که به عقیده بنده این امر یک پدیده بسیار جالب است.

علی‌عسکری با بیان اینکه نکته مهم این است که این برنامه الگویی برای بقیه شد و در استان‌های دیگر نیز این امر تکرار می‌شود، اضافه کرد: در اردبیل نیز به همین سبک عمل شده و در برخی از استان‌ها نیز مردم با گردهمایی در مراکز بزرگ شهرها عزاداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسم‌های باشکوهی فرهنگ‌ساز بوده و مردم را به سمت دین دعوت می‌کند، افزود: باید زمینه‌ساز برگزاری چنین حرکت‌هایی باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top