تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/22 - 13:52
کد خبر: 250059

۴۰ درصد کانالهای تلگرامی فارسی «شامد» گرفتند

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال از فعالیت ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی زبان در تلگرام خبر داد و گفت: ۷۵۰۰ کانال فعال هستند و ۴۰ درصد آنها شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) دریافت کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس مرکز رسانه های دیجیتال از فعالیت ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی زبان در تلگرام خبر داد و گفت: ۷۵۰۰ کانال فعال هستند و ۴۰ درصد آنها شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) دریافت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ مرتضی موسویان در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال، از ارائه مجوز شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتالی (شامد) به نرم‌افزارها و اپلیکیشن های موبایل خبر داد و گفت: ۱۳۰ هزار نرم‌افزار کاربردی موبایلی (اپلیکیشن)، شامد دریافت کردند و انتظار داریم این رقم به ۲۰۰ هزار نرم‌افزار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای اعطای شامد با فروشگاههای اپلیکیشن (اپ استورها) کار می‌کنیم و اعطای شامد به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، ادامه داد: در اجرای این طرح، هیچ نرم‌افزاری بدون مجوز شامد امکان ارائه در فروشگاههای اپلیکیشن را نخواهد داشت.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل این مرکز تاکنون، ۵۳ نرم‌افزار مجوز گرفته اند، گفت: امروز مجوزی که برای نرم‌افزارها ارائه می‌شود، مطابق با طرح شامد است.

وی افزود: با وجودی که ۲۰۰ هزار سایت اینترنتی در کشور فعال است اما از این تعداد، ۷۰ هزار سایت دارای مجوز شامد هستند و امیدواریم تا پایان سال، بتوانیم سه چهارم سایت‌های اینترنتی داخل کشور را شامددار کنیم.

موسویان اظهار کرد: ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی‌زبان در شبکه های اجتماعی داریم که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ کانال فعال هستند و ۴۰ درصد از این تعداد، شامد دریافت کرده‌اند. امیدواریم این رقم به ۷۰ درصد افزایش یابد.

به گفته وی، با آمدن وب ۳ در سال ۲۰۲۰ موضوع محرمانگی در فضای مجازی از بین می‌رود و به همین دلیل باید نحوه زندگی در فضای مجازی را یاد گرفته و به شناخت درست برسیم.

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال با تاکید براینکه براینکه رفتار سلبی در فضای مجازی نه تنها هزینه‌بر، بلکه امکان‌پذیر هم نیست، تصریح کرد: قدم بعدی‌ ما ارائه نشان‌های هوشمند بر بستر انتقال محتواست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top