تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/08/24 - 13:47
کد خبر: 250270

با این سه روش، دست کامپیوترتان را رو کنید؛

چگونه اتصال مخفیانه کامپیوتر به وبسایت‌های مختلف را پیدا کنیم؟

چگونه اتصال مخفیانه کامپیوتر به وبسایت‌های مختلف را پیدا کنیم؟

پی‌سی شما در یک روز کاری، به سایت‌های زیادی متصل می‌شود، اما نکته این‌جاست که شما از خیلی از این سایت‌ها بی‌خبر هستید و نمی‌دانید که پی‌سی به آن‌ها وصل شده است. البته، خیلی از این اتصالات مشکلی به‌وجود نمی‌آورند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که گرفتار بدافزارها، اسپای‌ورها و یا تبلیغات ناخواسته شوید. این‌ها مواردی هستند که بدون اطلاع شما در پشت زمینه از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند. بهتر است ببینیم که چگونه می‌توان از این اتفاقات باخبر شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پی‌سی شما در یک روز کاری، به سایت‌های زیادی متصل می‌شود، اما نکته این‌جاست که شما از خیلی از این سایت‌ها بی‌خبر هستید و نمی‌دانید که پی‌سی به آن‌ها وصل شده است. البته، خیلی از این اتصالات مشکلی به‌وجود نمی‌آورند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که گرفتار بدافزارها، اسپای‌ورها و یا تبلیغات ناخواسته شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این‌ها مواردی هستند که بدون اطلاع شما در پشت زمینه از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند. بهتر است ببینیم که چگونه می‌توان از این اتفاقات باخبر شد.

1- استفاده از PowerShell
در این حالت از فرمان netstat استفاده می‌شود تا لیستی از تمام چیزهایی که در یک بازه زمانی مشخص از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند تولید شود. این روش روی هر پی‌سی مجهز به ویندوز، از ویندوز XP Service Pack 2 گرفته تا ویندوز 10، قابل انجام است.

برای این کار، در حالت administrator کلیدهای Windows+X را بگیرید تا PowerShell باز شود. از منوی Power User گزینه "(PowerShell (Admin" را انتخاب کنید. اگر به‌جای آن، از Command Prompt استفاده می‌کنید حتما در حالت administrator آن‌را اجرا کنید.

در بخش اعلان فرمان، دستور زیر را وارد کنید:

netstat -abf 5 > activity.txt

دز این دستور، گزینه a- باعث نمایش تمام پورت‌های اتصال می‌شود گزینه b- نشان می‌دهد که کدام اپلیکیشن‌ها در حال استفاده از اتصال اینترنت هستند. گزینه f- نام کامل DNS برای هر اتصال را نشان می‌دهد تا شما متوجه شوید که هر اتصال در چه جایی ساخته شده است. گزینه 5 باعث می‌شود تا این دستور هر 5 ثانیه یک‌بار جزئیات را نشان دهد. در انتها کاراکتر "<" برای ذخیره نتایج نمایش داده شده در یک فایل تکست با نام "activity.txt" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از اجرای دستور چند دقیقه صبر کنید و سپس، با کلیدهای Ctrl+C فرآیند ذخیره دیتا را متوقف کنید.

برای دیدن نتایج فایل "activity.txt" را باز کنید. این کار را مستقیما از داخل PowerShell انجام دهید.

این فایل در مسیر WindowsSystem32 ذخیره می‌شود.

در این فایل لیست تمام فرآیندهای در حال اجرا بر روی کامپیوتر که از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند، را می‌بینید. حتی، می‌توانید متوجه شوید که هر فرآیند به‌کدام وبسایت وصل شده است.

اگر نام فرآیندها یا آدرس وبسایت‌هایی را می‌بینید که برای‌تان آشنا نیست، عبارت "what is" و در ادامه نام فرآیند ناشناخته را در گوگل جستجو کنید.

گزینه دوم: استفاده از TCPView
ابزار TCPView یکی از بهترین روش‌های مشاهده سریع اتصالات اشغال شده توسط فرآیندهای در حال اجراست. با استفاده از این ابزار می‌توانید یک فرآیند را خاتمه دهید، ببندید یا با استفاده از Whois اطلاعات بیشتری از آن به‌دست بیاورید.

وقتی برای اولین بار این برنامه را باز می‌کنید، ممکن است با تعداد بسیار زیادی اتصال به انواع آدرس‌های اینترنتی برخورد کنید. اما معمولا مشکلی وجود ندارد. اگر تمام اتصالات در حالت TIME_WAIT قرار دارند به‌این معنی است که اتصال بسته شده و هیچ فرآیند دیگری برای آن در دسترس نیست.

گزینه سوم: استفاده از CurrPorts
ابزار رایگان CurrPorts یکی دیگر از روش‌های تولید لیست از پورت‌های UDP و TCP/IP باز بر روی کامپیوتر است.

این ابزار، برای هر پورت موجود نام فرآیندی که آن‌را باز کرده نشان می‌دهد. می‌توانید اتصال را ببندید، اطلاعات پورت را داخل کلیپ‌بورد کپی کنید یا اطلاعات را در قالب فرمت‌های مختلف ذخیره کنید.

ابزار CurrPorts روی همه سیستم‌های عامل از ویندوز NT گرفته تا ویندوز 10 اجرا می‌شود. فقط توجه داشته باشید که نسخه مجزایی برای ویندوزهای 64 بیت وجود دارد.

منبع: howtogeek

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top