تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/09/12 - 15:20
کد خبر: 251640

ایجاد ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری

پیری گفت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در کشور، در سال جاری۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری ایجاد شده است.

به‌‌ گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو پیری مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده استان یزد، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در کشور، در سال جاری۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این وزارت در حوزه علم و فناوری پرداخت و جدی‌تر شدن حرکت‌های علمی در کشور و پرداختن به برنامه‌های کیفی به جای برنامه‌های کمی را از مزیت برنامه‌ها و سیاست‌های جدید وزارت علوم دانست.

وی برضرورت توجه کافی به بخش فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره و تأکید کرد: پژوهش‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بایستی با هدف رفع نیازهای جامعه، بازار کار و صنعت انجام شوند.

خسرو پیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف ایجاد دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، ایجاد مراکز فناوری تخصصی به منظور ارتباط بیشتر با صنعت را یکی از ماموریت‌های این دفتر دانست و توسعه تعداد پارک‌های علم و فناوری از تعداد ۳۶ پارک در سال ۱۳۹۳ به ۴۲ پارک علم و فناوری در سال ۱۳۹۶ را بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پارک‌های علم و فناوری تخصصی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی از دیگر ماموریت های این دفتر بود، گفت: در این راستا مراکز نوآوری و مراکز رشد واحدهای فناور از تعداد ۱۵۴ مرکز در سال ۹۳ به ۱۸۶ مرکز در سال جاری رسیده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، همچنین ایجاد دانشگاه کارآفرین، آمایش فناوری و برنامه راهبردی پنج ساله را از برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های ملی فناوری در این دفتر عنوان کرد و افزود: تهیه شاخص‌های کلان ارزیابی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، تدوین سند آمایش فناوری و تهیه نقشه راه فناوری از اقدامات مدنظر این دفتر در برنامه آمایش فناوری است.

وی بر ضرورت همکاری بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد و ارائه شاخص‌های ورودی فرآیندی و خروجی مربوط به دانشگاه کارآفرین و تدوین مدل همکاری پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها را از سرفصل‌های برنامه ایجاد دانشگاه کارآفرین در کشور برشمرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top