تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/14 - 10:51
کد خبر: 251840

برگزاری سیزدهمین چالش فناوری نانو

سیزدهمین چالش فناوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با حمایت انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل دانشجو؛ سیزدهمین چالش فناوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با حمایت انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران برگزار می‌شود.

چالش بهبود خواص مهندسی کامپوزیت های پلیمری با استفاده ار فناوری نانو
در پی تجربیات موفق برگزاری چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، سیزدهمین دوره از چالش‌های فناوری نانو در پلتفرم نانوچلنج (www.nanochallenge.ir) آغاز گردید.

چالش فناوری «بهبود خواص مهندسی کامپوزیت های پلیمری با استفاده ار فناوری نانو» که از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، به‌دنبال ایجاد تحول اساسی در تولید کامپوزیت های پلیمری با خواص مهندسی بهبودیافته و کاربردی است. لازم به ذکر است که این رویداد مورد حمایت انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران است و برگزیدگان مرحله اول چالش در جریان سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری فرصت خواهند داشت تا به ارائه و معرفی طرح خود نزد سرمایه‌گذران و حامیان بپردازند.

امروزه ساختارهای کامپوزیت پلیمری با فرآیندپذیری و سازگاری بالای خود نقش مهمی در غلبه بر چالش تامین مواد با کارایی بالا در صنایع مختلف ایفا کرده‌اند و تحت تاثیر نفوذ فناوری نانو در صنعت پلیمر و کامپوزیت، چشم‌انداز بسیار روشنی در این حوزه ترسیم شده‌ است. در میان انواع نانوکامپوزیت‌های پایه سرامیکی، پایه فلزی و پایه پلیمری، هم‌اکنون بیشترین توجه معطوف به پایه پلیمری‌هاست. نانوکامپوزیت‌های پلیمری عموماً دارای استحکام بالا، وزن کم، پایداری حرارتی و مقاومت شیمیایی بالا و در برخی موارد، رسانایی الکتریکی بالا هستند. لازم به ذکر است که تقویت‌کننده‌های نانوکامپوزیت‌ها برخلاف تقویت‌کننده‌های مرسوم مورد استفاده در بستر پلیمری، ساختارهایی در ابعاد نانومتری هستند که با افزودن درصد کمی از آن‌ها به یک پلیمر خالص، خواصی مکانیکی مانند استحکام کششی، استحکام تسلیم و مدول یانگ به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به دنبال راهکارهای عملیاتی برای «بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری با استفاده از فناوری نانو» از سوی شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فناوران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از داخل و خارج کشور می باشد.

با توجه به موارد یادشده و بنابر اعلام فراخوان دبیرخانه چالش های فناوری نانو، کلیه علاقمندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش شرکت نموده و از تسهیلات 50 میلیون ریالی، شامل کمک‌هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی فناوری نانو برای ساخت نمونه آزمایشگاهی در مرحله اول چالش و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی به همراه تسهیلات تجاری‌سازی برای 3 طرح برگزیده نهایی بهره‌‌مند شوند. همچنین طرح‌های برتر مرحله اول این چالش نوآوری در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری که بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، به‌منظور جلب حمایت و سرمایه نزد حامیان و سرمایه‌گذاران بالقوه ارائه و معرفی خواهند شد.

گفتنی است چالش نوآوری «بهبود خواص مهندسی کامپوزیت های پلیمری با استفاده ار فناوری نانو»، سیزدهمین چالش نوآوری و فناوری نانو برگزار شده است که در جریان این چالش‌ها، در مجموع قریب به 600 طرح مفهومی ثبت گردید و در این میان بیش از 50 طرح برگزیده در راستای تجاری‌سازی آن‌ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته و در مراحل مختلف توسعه و تجاری‌سازی فناوری قرار گرفته‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت نام و پذیرش، دریافت راهنما، دریافت، تکمیل و ثبت فرم پیش نویس طرح و کسب اطلاعات بیشتر) به نشانی nanochallenge.ir مراجعه نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top