تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 11:20
کد خبر: 252415

دانشجویان آرمان‌های انقلاب را به‌درستی درک کنند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس هفتم، هشتم و نهم شورای اسلامی که به‌عنوان سخنران برنامه «از آرمان‌های 57 تا واقعیت‌های 96» به دانشگاه شیراز دعوت‌ شده بود، با اشاره به سخنان امام (ره) و رهبری به تبیین آرمان‌ها و واقعیت‌ها پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شامگاه یکشنبه مهدی کوچک‌زاده در برنامه «از آرمان‌های 57 تا واقعیت‌های 96» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به فرموده امام علی (ع) که از هواپرستی و آرزوهای طولانی مردم نگران بودند، اظهار داشت: این دو هیچ نسبتی با آرمان‌خواهی ندارد و پیروی از هوای نفس انسان را از حقیقت باز می‌دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی یکی از منابعی است که برای شناخت آرمان‌های انقلاب باید به آن مراجعه کرد، ایشان در سخنانی متذکر می‌شوند که جوانان هرچه که در روزنامه‌ها گفته شد قبول نکنند، یعنی قبول هر حرفی بدون سؤال از فطرت انسانی به دور است، فطرت الهی و انسانی برای هر حرفی دلیل طلب می‌کند.

نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: مبارزه با آمریکا یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است اما برخی‌ها مدعی می‌شوند که این‌طور نبوده و ضدیت با آمریکا در انقلاب اسلامی تزریق‌ شده و آزادی آرمان انقلاب اسلامی است، حرف‌های مختلفی زده می‌شود که نباید بی‌دلیل تائید یا رد کرد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه اکراه دارم از عناوین دستمالی‌شده اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و جریان سوم استفاده کنم، تأکید کرد: هرکسی یک ادعایی دارد و از آرمان‌های انقلاب می‌گوید؛ شما به‌عنوان دانشجویانی که می‌خواهید جامعه را راهبری کنید، چقدر صحیفه امام، پیام قطعنامه و وصیت‌نامه ایشان را خواندید؟

وی یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شعار دسته‌های مارکسیستی «نان و مسکن و آزادی» بود، گروه دیگری می‌گفتند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و امام از اسلام ناب محمدی (ص) می‌گفت که مستقل از شرق و غرب است و آمریکا و شوروی را به خاک مذلت می‌کشاند، اسلامی که پرچم‌داران آن پابرهنگان و مظلومین جهان هستند.

نماینده مردم تهران در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 60 هزار شهید پیش از انقلاب و بیش از 200 هزار شهید پس از انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس برای آرمان‌های انقلاب جان خود را فدا کردند، گفت: شما دانشجویان باید آرمان‌ها را به‌درستی فهم کنید تا بتوانید حرکت روبه‌جلو یا رو به عقب کشور را متوجه شوید.

کوچک‌زاده به یکی از سخنان امام اشاره کرد که ایشان به این مضمون می‌فرمایند در این نهضت مطالعه کنید که برای چه بود، چرا پیروز شد و چگونه تا آخر پابرجا خواهد بود، انقلاب در شوروی هم اتفاق افتاد اما انقلاب اسلامی ایران چه فرقی با دیگر انقلاب‌ها داشت؛ نه متعصبانه و نه احمقانه بلکه باید علمی به انقلاب نگاه کرد.

وی تأکید کرد: امام بر مردم تحمیل نشد، همه مردم به پشت سر ایشان آمدند و هزاران جوان جان خود را فدا کردند، به قول امام این جان‌فشانی مثل دیگر انقلاب‌ها فقط برای شکم و خواسته‌های دنیوی نبوده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: من از حرف‌های شعاری خوشم نمی‌آید اما به نظرم فاصله آرمان‌های 57 تا واقعیت‌های 96 از فاصله بیت امام با دیوارهای کاه‌گلی در جماران تا حرم ایشان است.
وی ادامه داد: آیا واقعیت این است که در برخی رسانه‌ها که به قول رهبری شارلاتانیزم رسانه‌ای است، از افشای اسامی مفسدین اقتصادی می‌گویند؟ به نظر من دانسته یا ندانسته این‌ یک روش گمراه‌کننده است، این روشی برنامه‌ریزی‌ شده است که شما را مشغول کنند؛ ما به‌ عنوان افراد اصولی البته نه به معنای اصول‌گرا، پایبند به مرام، معتقدیم که برای هر عملی باید توجیهی داشته باشیم؛ رهبری می‌فرمایند که حتی اگر کسی هم مجرم بود معلوم نیست ضرورتی داشته باشد که همه‌جا گفته شود.

کوچک‌زاده افزود: من که به‌عنوان فردی تند معروف هستم، این رفتارها را قبول ندارم؛ این کجایش اسلامی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چرا فکر می‌کنیم برای اینکه مخالف خود را از میدان به دور کنیم، باید هر تهمت و فسادی را به او نسبت دهیم، بگوییم فلان شخص آن‌قدر سکته گرفت، بر تابوت کافر بوسه زد و... .

وی یادآور شد: واقعیت‌های 96 نجومی‌بگیرها بودند یا شهید حججی‌ها؟ کدامشان بیشتر طرفدار داشتند؟ مردمی که به‌حق از بی‌عدالتی‌ها آزرده شدند از آرمان‌ها گلایه می‌کنند یا از واقعیت‌هایی که شما درست کردید؛ با پول‌های حرام روزنامه اداره می‌کنید و از آقا استفاده ابزاری می‌کنید درحالی‌که همه‌ شما دعوایتان با آقا است.

کوچک‌زاده در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه از دیگر منابع مراجعه برای شناخت آرمان‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی است، با طرح چند سؤال بر توجه به پاسخ‌های آن تأکید کرد و گفت: آیا واقعیت‌ها همان‌طور که در رسانه‌ها اعلام می‌شود، سیاه است؟ آیا واقعیت‌های امروز زاییده آرمان‌های 57 است؟ تأثیر دولت‌هایی که به آرمان‌ها باور نداشتند به آن باورها چه بود؟ رابطه آرمان‌ها با فطرت انسانی چه بوده و بر غرایض انسانی تأثیر داشته است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top