تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/30 - 11:00
کد خبر: 253328

اصلاح ساختار واحدهای دانشگاهی متناسب با سازمان مرکزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساختار واحدهای دانشگاهی متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، فرهاد رهبر در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌ها هدف از تشکیل این جلسه را اتخاذ شیوه‌هایی برای مدیریت هزینه‌ها متناسب با کاهش درآمدها عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک برند در سطح ملی و بین المللی است که باید ضمن حفظ این جایگاه بر ارتقاء آن بیفزایم.

وی با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی ادغام یا تعطیل نمی‌شود،گفت: باید واحدها و مراکز دانشگاهی را ابتدا در استان‌ها مدیریت کنیم، به این معنا که در سطح استان با رعایت ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی استان، واحدهای دانشگاهی را به جهت فاصله جغرافیایی، ناحیه‌بندی کنیم.

فرهاد رهبر با تأکید بر یکپارچه‌سازی ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه و هماهنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مرزی بین دانشگاه‌های کشورهای اروپایی برای گذراندن واحدهای درسی نیست، خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد و رعایت یک استاندارد واحد به دانشجویان مجوز می‌دهند که واحدهای درسی خود را در صورت تمایل و نیاز در دانشگاه‌های مختلف بگذرانند.

وی اولین و مهمترین گام برای یکپارچه‌سازی دانشجویی را استاندارد‌سازی دانست و افزود: با استانداردسازی تمامی واحدهای دانشگاهی، دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، واحدهای درسی خود را در یک یا چند واحد دانشگاهی سپری کنند.

رهبر درخصوص امکان بهره‌برداری و جابجایی امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی در سطح استان، گفت: باید تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی نامگذاری شود تا برای نقل و انتقال و بهره‌برداری از آنها، واحد استفاده کننده دچار مشکل نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ناحیه‌بندی واحدها و مراکز دانشگاهی به معنای برتری و تفوق یک واحد بر دیگری نیست، بلکه به معنای یکپارچه‌سازی است.

وی به اصلاح ساختار سازمان‌مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود.

فرهاد رهبر درباره ایجاد معاونت پزشکی در استانهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورتی که مصوبه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها اجرا شود، مجاز به ایجاد پست معاونت پزشکی هستند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top