تاریخ انتشار: شنبه 1396/10/02 - 15:50
کد خبر: 253474

در دانشگاه امیرکبیر مطرح شد؛

روایت صفارهرندی از بچه نُنُری که به دشمن پیام داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه 88 سیاست بازی نبود و نوعی کودتا برای براندازی نظام بود. به پشتوانه عناصر داخلی توانستند در کشور نفوذ کنند. خارجی‌ها چون پشتوانه ندارند، نمی‌توانند کاری را پیش ببرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم رونمایی از مستند گیلن باره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به میزبانی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: باید به نحو دیگری به فتنه بنگریم. در فتنه افرادی که جمهوری اسلامی آن‌ها را بزرگ کرده بود و از صدقه سر وجود نظام بالا آمده بودند همان حرف رسانه‌های بیگانه را می‌زدند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ سران فتنه کسانی را که به امام حسین توهین کردند خداجو خواندند افزود: فتنه گران می‌توانستند حق موهومی که برای خود قائل شده بودند از طریق قانون پیگیری کنند، اما وقتی که کار را به اعتراضات خیابانی کشاندند باید از آن‌ها پرسید که شما چه نیازی داشتید تا حق موهوم خود را از طریق لگد کوب کردن ارزش‌های مردم دنبال کنند سوال این است که آن‌ها به چه حقی آمدند و شعار استکبار ستیزی مردم ایران را در روز ۱۳ آبان تغییر دادند و جای جلاد را با مظلوم عوض کردند.

وی با بیان اینکه چرا آن‌ها به بهانه واهی خود به داخل مساجد کوکتل مولوتف انداختند واقعیت این است که مسیر قانونی در نظام الهی مشخص است و می‌توانستند آن‌ها برای رسیدگی به حقی که ادعای ان را داشتند از مبادی قانونی اقدام کنند تصریح کرد: حکومتی که در آن قدرت بین جریانات و جناح‌های سیاسی گوناگون دست به دست می‌شود مگر می‌شود که ساز و کارهای قانونی برای احقاق حق معترضین در انتخابات را نداشته باشد اینجاست که باید بگوییم داستان فتنه داستان ساده‌ای نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در اظهارات فتنه گران نیز می‌توان به این واقعیت رسید که انتخابات بهانه و اصل نظام نشانه بوده است تصریح کرد: جمهوری اسلامی نقطه متضاد موثر در برابر دشمنان بوده است با این وجود آن‌ها همواره برای سرنگونی این نظام تلاش کرده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان به این واقعیت دست یافته بودند که تلاش هایشان برای سرنگونی نظام کافی نبوده است به همین دلیل آن‌ها می‌دانستند بدون تیکه بر عناصر داخلی خود نمی‌توانند در فتنه ۸۸ موفق باشند با این وجود آن‌ها طی ۸ ماه کشور را با کمک عناصر داخلی خود به تعبیر کشتی گیر‌ها روی پل بردند و چیزی نمانده بود که کمر نظام را با خاک آشنا کنند و این سیاست ورزی نبود برای تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی بود که طراحی آن با الگوبرداری از انقلاب‌های رنگین صورت گرفته بود و در واقع نوعی کودتا بود.

وی با بیان اینکه اگر در جریان فتنه ۸۸ فقط پای دشمن بیرونی در میان بود آن‌ها نمی‌توانستند موفق شوند، چون جای پایی در داخل نداشتند، تصریح کرد: امروز هم با وجود مشکلات و شرارت‌های دشمنان و نسخه نویسی‌های غلط داخلی، اما دشمن نمی‌تواند به صورت مستقیم علیه کشورمان اقدامی کند و اگر این گونه شود ناکام می‌ماند به همین دلیل گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی به زیر میز منتقل شده است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده بود که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی باید به عناصر داخلی خود تکیه کند، تصریح کرد: البته آن‌ها می‌دانستند که برای این کار نمی‌توانند با کمک عناصر مارک دار به موفقیتی دست پیدا کنند، چون این گروهک‌ها از طرف مردم طرد شده بودند. به عنوان نمونه یکی از تحلیل گران خارجی نیز گفته بود که برای ایجاد تغییر در ایران نیاز به یک گروه واسطی است که از یک سو نظام ایران نسبت به آن‌ها نگاه بدی نداشته باشد و از سوی دیگر این گروه واسط نگاهی به آمریکا داشته باشد. بعد همین تحلیل گر به نهضت آزادی و جبهه ملی اشاره می‌کند و می‌گوید این‌ها تاریخ مصرف شان گذشته و دیگر نمی‌توانند میانجی باشند. با این وجود دشمن تمام همّ خود را مشروط این کرد تا جای پایش را از بین عناصری پیدا کند که برچسب ضد انقلاب بر روی آن‌ها نخورده بود.

وی با اشاره به اینکه انقلابیون پشیمان، دسته‌ای که چرب و شیرین‌های دنیا آن‌ها را گرفته بود و یا کسانی که از لحاظ استدلال کم آورده بودند و یا کمبود شخصیت پیدا کرده بودند مدنظر دشمن خارجی بود، تصریح کرد: دشمن برای تحقق اهداف خود به دنبال افراد سست عنصر می‌گشت به همین دلیل کسانی را مدنظر قرار داد که از گذشته خود پشیمان شده و یا از آن فاصله گرفته بودند.

وی افزود: سندی دال بر اینکه کسانی را که ما به عنوان سرانه فتنه می‌شناسیم وجود ندارند که آن‌ها پیش از وقوع فتنه قرار و مدار‌ها و توافقاتی را با دشمن خارجی کرده باشند البته هستند افرادی درجه دو و سه که نشست و برخاستی را با آن‌ها داشته اند. در هر حال برخی از دوستان شاید مستنداتی در این رابطه داشته باشند، ولی من این را نمی‌گویم و معتقدم همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: راس فتنه در بیرون از کشور بوده است، چون فتنه گران در داخل کوچک‌تر از آن هستند که در راس فتنه باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمن خارجی که کینه دیرینه با انقلاب اسلامی داشت در راس فتنه ۸۸ قرار گرفت و کار خود را می‌کرد، تصریح کرد: یک جریان داخلی هم که به دلیل برداشت‌های غلط خودش و آلودگی هایی که به دنیا پیدا کرده بود نسبت به سابقه خود متزلزل شده بود و اگرچه می‌گفتند که می‌خواهیم منجی نظام باشیم و آن را نجات دهیم، اما داشتند ریشه نظام را می‌زدند، اما همه ما می‌دانستیم که آن‌ها نسبت به گذشته خود تغییر کرده اند و می‌دانستیم که آنچه را که آن‌ها مطرح می‌کنند به خاطر اصلاح طلبی و قدرت طلبی است.

وی افزود: کسی که خود را مهیای تکیه زدن به مسند ریاست جمهوری می‌دانست جای پای خوبی در داخل برای دشمن بود. با این وجود می‌توان گفت که فتنه ۸۸ نقطه تلاقی اراده دشمن در خارج با کسانی بود که در داخل با حماقت، جاه طلبی، قدرت طلبی و توهمات بچه گانه به جدال برای کسب قدرت پرداختند و سر پیری یاد معرکه گیری افتادند.

وی افزود: نباید این فکر‌ها را نسبت به کسانی که شورای نگهبان سلامت آن‌ها را تایید کرده بود کرد که آن‌ها از قبل با دشمن نشست و برخاست هایی داشته اند البته دشمن به دنبال عناصری کم آورده، سست عنصر، دارای تحلیل‌های غلط، دچار خود شگفتی، جاه طلب و عناصری است که به خاطر منافع اطرافیان خود می‌گویند آن‌ها خط قرمز ما هستند و اگر به آن‌ها نزدیک شوید آشوب و جنگ راه می‌اندازیم که البته نتوانستند این غلط‌ها را هم بکنند در واقع این‌ها همان جای پای دشمن هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی فتنه داخلی پالس هایی را به فتنه خارجی می‌دهد آن وقت زمینه فتنه در کشور فراهم می‌شود، افزود: کسی که آشوب ایجاد می‌کند این پیام را به دشمن می‌دهد که زمینه فتنه را در کشور فراهم کنند.

وی تصریح کرد: زمانی آن بچه ننر آمد و به دشمن پیام داد که بهترین راه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران این است که آن را تحریم کنند و از سوی دیگر کسانی هم که آدرس درب‌های عقبی نظام را بلد بودند آمدند و به دشمن آدرس دادند این‌ها کسانی بودند که وابسته به همین نظام بودند.

وی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: اجازه ندهید که عناصر سست عنصر و کسانی که قدرت تمیز منافع ملی و منافع شخصی را ندارند در جایگاه‌های رفیع نظام بایستند و اجازه ندهید که محیط پیام رسانی به مردم توسط این افراد آلوده شود با این وجود اگر جامعه دچار اشتباه و توهم شود آن موقع فتنه قریب الوقوع و حتمی الوقوع است. نباید اجازه دهیم که دشمن با استفاده از فضای مبین اطلاع رسانی اهداف خود را پیش ببرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top