تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/05 - 16:46
کد خبر: 253805

باقری در دانشگاه صنعتی شریف:

تحریم‌ها هزینه سازش هسته‌ای بود

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تحریم‌ها بیش از آنکه بهای چالش مقاومت هسته‌ای ایران باشد، هزینه سازش هسته‌ای بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر سه شنبه در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد و در ششمین مراسم سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن که با حضور خانواده وی برگزار شد، گفت: اگر پرچم استقلال و آزادی در دست شهدای انقلاب اسلامی است و اگر افتخار عزت و مقاومت از آن شهدای جنگ تحمیلی است، پرچم پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی هم در دست شهدای هسته‌ای است.

باقری ادامه داد: هنر شهدای هسته‌ای این بود که با خون خود ثابت کردند تنها راه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نیز التزام به مبانی دینی و پای بندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و در یک کلام انقلابی گری است.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: شهدای هسته‌ای با خلق شگفتی در عرصه‌های دانش، فناوری و صنعت ثابت کردند که اگر ایمان باشد، تحریم هم نمی‌تواند در مسیر پیشرفت ملت ایران وقفه‌ای ایجاد کند.

وی گفت: سکولارها و دنباله‌های سیاسی و رسانه‌ای آنها در سال‌های گذشته تلاش زیادی کردند تا به افکار عمومی القا کنند که تنها هنر انقلابی‌ها ایستادگی در برابر دشمن است، اما شهدای هسته ای نشان دادند که انقلابی‌ها نه تنها پرچمدار عزت و مقاومت هستند، بلکه پرچم توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نیز به واسطه عزم، همت، تلاش، ابتکار، خلاقیت و مجاهدت آنها در اهتزاز است.
عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: شهدای هسته ای با خلق دستاوردهای شگرف هسته‌ای در عمل ثابت کردند که ادعای غربگرایان مبنی بر این که توسعه ی کشور در گرو فکر، اراده و اقدام روشنفکرنماها است، هیچ قرابتی با واقعیت ندارد.

باقری اظهار داشت: فکر شهید شهریاری و عمل شهید احمدی روشن برای طراحی و تولید اورانیوم با غنای 20 درصد بود که امریکایی‌ها را مجبور کرد تا خط قرمز خود در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران را از غنی سازی به ساخت سلاح عقب ببرند.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: هر چند برخی دستاوردهای هسته ای ملت ایران را با بتن منهدم کردند، اما خون شهدای هسته‌ای همچنان در رگ‌های جوانان مؤمن، خلاق و انقلابی ایران اسلامی در جریان است و هیچ بتن کاری نمی تواند شور و نشاط برای پیشرفت را از جوانان ایرانی سلب کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چند سال پیش برخی دولتمردان حل مشکلات کوچک و بزرگ کشور را وابسته به ورود سرمایه و فناوری خارجی می دانستند تا جایی که ادعا کردند حل مسئله اشتغال، رونق صنعت، احیای بانکها و حتی تأمین آب شُرب مردم در گرو توافق هسته ای و جلب رضایت بیگانگان است تا آنها با ورود سرمایه و فناوری به ایران موافقت کنند و حتی کسانی را که در مقابل این ادعا علامت سئوال می‌گذاشتند، تحقیر و مسخره می‌کردند، اما شهدای هسته‌ای ثابت کردند با خودباوری و اعتماد به نفس ملی در شرایطی که همه درها هم بسته باشد، می‌توان به پیشرفت حتی در مقیاس جهانی دست یافت.

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: حل مسایل و مشکلات کشور در گرو باور دولتمردان به اندیشه و عمل جوانان مؤمن و خلاق ایرانی است. زبان حال همه دانشجویان ایرانی این است: دولت محترم تدبیر و امید! آنچه خود داریم را از بیگانگان تمنا نکنید!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top