تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/10/20 - 12:36
کد خبر: 255268

کنکوری‌های ۹۷ از ثبت‌نام جا نمانند؛

۶ شرط «پذیرش و تحصیل» در دانشگاه امام صادق(ع) +جدول رشته‌ها

ثبت‌نام و قبولی در این دانشگاه محدودیتی برای داوطلب در انتخاب رشته‌های آزمون سراسری ایجاد نمی‌کند و در صورت پذیرش در این دانشگاه، رشته قبولی داوطلب در آزمون سراسری نیز پا برجا بوده و داوطلب می‌تواند از میان آن دو رشته پذیرفته‌شده، رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه امام صادق(ع) از آن دست دانشگاه‌هایی است که در پذیرش دانشجو ضوابط خاص خود را دارند، با این حال داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارند، الزاما باید در کنکور سراسری سال 97 شرکت کنند و در غیر این صورت حضور آنها در این دانشگاه‌ها منتفی خواهد بود. ثبت‌نام برای پذیرش در این دانشگاه در حالی صورت می‌گیرد که هنوز دفترچه راهنمای ثبت‌نام در کنکور سراسری 97 آغاز نشده است و به همین دلیل قصد داریم در این گزارش اطلاعاتی پیرامون ضوابط و شرایط پذیرش در این دانشگاه به داوطلبان کنکوری ارائه کنیم.

آشنایی اجمالی با دانشگاه امام صادق(ع)

در جدول زیر اطلاعاتی مختصر پیرامون دانشگاه امام صادق(ع) ارائه شده است:

 ::برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید::

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع)

کلیه داوطلبان پذیرش در دانشگاه امام صادق(ع) می‌بایست علاوه بر داشتن شرایط عمومی شرکت در آزمون سراسری سال 1397، دارای شرایط زیر نیز باشند:

 ::برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید::

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع)

نحوه ثبت‌نام در دانشگاه امام صادق(ع)

ثبت نام در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) دو مرحله دارد که انجام هر دو مرحله ضروری است:

- ثبت نام در آزمون سراسری و انتخاب گزینه علاقمندی به دانشگاه امام صادق(ع) مندرج در آن

- مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه امام صادق(ع) به نشانی isu.ac.ir و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در آن

داوطلبان پس از ثبت‌نام در آزمون سراسری و دریافت شماره پرونده آزمون سراسری لازم است با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه امام صادق(ع)، قسمت گزینش دانشجو، حداکثر تا تاریخ 29 اسفند 1396 به شرح ذیل اقدام به ثبت‌نام نمایند.

- وارد نمودن کد ملی داوطلب در قسمت مربوط

- وارد نمودن مشخصات فردی، معدل‌های کتبی و کل دیپلم، آدرس دقیق منزل داوطلب، نام و کد مرکز پیش‌دانشگاهی و دبیرستان، مندرج در بالای کارنامه تحصیلی داوطلب و ...

- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام به مبلغ 160,000 ریال در سامانه ثبت‌نام

- دریافت رمز عبور و کد رهگیری در پایان ثبت‌نام

* تذکر: داوطلبانی که قبل از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه امام صادق(ع) می‌نمایند لازم است از تاریخ اول اسفند لغایت 29 اسفند 96 با وارد کردن کد ملی و رمز عبور مجددا وارد سامانه ثبت‌نام دانشگاه شده و شماره پرونده آزمون سراسری خود را ثبت نمایند.

* تذکر: ثبت‌نام و قبولی در این دانشگاه محدودیتی برای داوطلب در انتخاب رشته‌های آزمون سراسری ایجاد نمی‌کند و در صورت پذیرش در این دانشگاه، رشته قبولی داوطلب در آزمون سراسری نیز پا برجا بوده و داوطلب می‌تواند از میان آن دو رشته پذیرفته‌شده، رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

رشته‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع)

دانشگاه امام صادق(ع) در سال تحصیلی 98-97 در 8 رشته ویژه برادران و 4 رشته ویژه خواهران دانشجو می‌پذیرد. در جداول زیر اسامی رشته‌ها و ظرفیت پذیرش در هرکدام از آنها آمده است:

 ::برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید::

رشته‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع)

 ::برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید::

رشته‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع)

آزمون شفاهی(مصاحبه) چگونه برگزار می‌شود؟

پس از ثبت‌نام داوطلبان در آزمون سراسری 97 و سپس در سامانه ثبت‌نام گزینش دانشگاه امام صادق (ع)، گزینش دانشگاه از میان داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در «آزمون شفاهی» دعوت به عمل می‌آورد. در این مرحله صلاحیت‌های عمومی و علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین معیارهای علمی پذیرش که به صورت جدی در مرحله آزمون شفاهی مورد بررسی قرار می‌گیرند، عبارتند از معدل کتبی دیپلم و نمره کل آزمون سراسری. لذا بالاتر بودن این دو عامل به معنای کسب امتیاز بیشتر در صلاحیت‌های علمی داوطلب است که قدرت رقابت وی با دیگر داوطلبان را افزایش می‌دهد.

تذکر: داوطلبان معرفی شده سازمان سنجش به دانشگاه با ضرایب خاص مربوط به این دانشگاه تعیین می‌شوند. این ضرایب در دروس زبان و ادبیات فارسی(4)، معارف اسلامی(4)، زبان عربی(4)، زبان خارجی(2) و در سایر دروس همان ضرایب آزمون سراسری است.

نکاتی مهم درباره پذیرش در دانشگاه امام صادق(ع)

- انتخاب رشته این دانشگاه در مرحله آزمون شفاهی صورت می‌پذیرد، لذا نیازی به انتخاب رشته‌های این دانشگاه، هنگام انتخاب رشته‌ در آزمون سراسری نیست.

- نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان اواخر شهریورماه از طریق پایگاه اینترنتی isu.ac.ir (برادران) و www.isuw.ac.ir (خواهران) اعلام خواهد شد.

- طول دوره آموزشی کارشناسی‌ارشد پیوسته ویژه برادران حدود 7 سال و دوره آموزشی کارشناسی خواهران حدود 4/5 سال و به صورت تمام وقت روزانه است.

- واحدهای کارشناسی‌ارشد(فوق‌لیسانس) در دوره کارشناسی ارشد پیوسته برادران به دانشجویانی ارائه خواهد شد که حداقل معدل لازم را در دروس کارشناسی کسب نموده باشند یا از عهده امتحان جامع داخلی که از بعضی دروس کارشناسی صورت می‌گیرد، برآیند.

- با توجه به اینکه رشته‌های تحصیلی دانشگاه ماهیتاً تلفیقی است، لذا ضرورتاً تعداد زیادی از دروس حوزوی و علوم اسلامی همراه با دروس دانشگاهی و زبان‌های عربی و انگلیسی (یا فرانسه) در سطح مکالمه کامل و فهم متون به دانشجویان ارائه می‌شود.

- تشکیل گرایش‌های اعلام شده در رشته‌های تحصیلی، در صورتی ممکن خواهد بود که تعداد دانشجویان واجد شرایط هر گرایش، با توجه به ضوابط دانشگاه به حد نصاب لازم برسد.

- هزینه تحصیل از دانشجویانی که مطابق ضوابط دانشگاه فارغ‌التحصیل ‌شوند دریافت نمی‌شود و صرفاً دانشجو بطور رسمی متعهد می‌شود که پس از پایان دوره آموزشی به میزان نیمی از مدت تحصیل خود را با نظر دانشگاه در داخل یا خارج دانشگاه(در پاره‌ای از موسسات دولتی یا غیردولتی) خدمت نماید و فقط در مواردی از قبیل انصراف،‌ اخراج یا انتقال، هزینه‌های طول تحصیل خود را به دانشگاه پرداخت نماید.

- به برادران و خواهران دانشجوی واجد شرایط، اقامتگاه (خوابگاه)‌ تعلق می‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top