تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/26 - 18:08
کد خبر: 255951

مهلت ۲ هفته‌ای مجلس به وزیر علوم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از ارائه مهلت های دو هفته ای تا یک ماهه به وزیر علوم برای پاسخ به ۴ سوال نمایندگان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیدحمایت میرزاده در گفتگویی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، از حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سؤالات جمعی از نمایندگان خبر داد و اظهار داشت: سؤال آقای محمود صادقی نماینده تهران از وزیر علوم درباره آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این رابطه بود که پس از توضیحات وزیر، یک ماه به وی مهلت داده شد تا این مسئله را به صورت جزئی به کمیسیون و نماینده سؤال‌کننده گزارش دهد.

وی افزود: همچنین سؤال آقای نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر علوم درباره علت کاهش شتاب رشد علمی کشور مطرح شد که پس از توضیحات وزیر، دو هفته به وی مهلت داده شد تا این مسئله را به صورت مکتوب به کمیسیون توضیح دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به مطرح شدن سؤال محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق از وزیر علوم درباره علت رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها عنوان کرد: در این رابطه نیز یک ماه به وزیر مهلت داده شد تا به صورت مکتوب پاسخ نماینده سؤال‌کننده را بدهد.

میرزاده افزود: همچنین سؤال آقای جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد درباره وضعیت نامطلوب رفاهی و عمرانی واحدهای دانشگاه پیام‌نور و آزاد مطرح شد و در این رابطه نیز قرار شد طی یک ماه آینده وزیر پاسخ مکتوب بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در این چهار مورد پس از اتمام مهلت‌های تعیین شده و ارائه پاسخ، نمایندگان سؤال‌کننده نظرشان را درباره قانع شدن یا نشدن از توضیحات وزیر اعلام خواهند کرد؛ تعدادی دیگر از نمایندگان نیز از وزیر علوم سؤال داشتند که منصرف شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به در دست بررسی بودن نحوه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو گفت: در این زمینه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، سرفصل‌های دغدغه‌ها و نظرات نمایندگان مطرح شد و قرار شد در جلسه یکشنبه هفته آینده به طور مفصل در این رابطه بحث شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top