تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/10/27 - 20:47
کد خبر: 256068

برنامه دانشگاه آزاد برای جذب اساتید زن

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌به دنبال تقویت نقش زنان در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و می‌خواهیم مدیران فرهنگی و اعضای هیات علمی را بیشتر از میان زنان برگزینیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد، محمد قربانی گلشن‌آبادی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری تشکل‌های دانشگاهیان گفت: به فعالیت زنان باور داریم و باید به سمتی پیش رویم که فعالیت زنان را در تشکل‌ها تقویت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شمار دانشجویان دختر از دانشجویان پسر بیشتر است. به همین دلیل باید ظرفیت دانشجویان دختر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دختران در رشته‌های خدماتی و پزشکی و علوم پایه بیشتر از پسران هستند اما در رشته‌های علوم انسانی کمترند.

قربانی گلشن‌آبادی با انتقاد از شمار کم مقاله های علمی اعضای هیات علمی خانم، اذعان داشت:‌ درست است که زنان و مردان تفاوت‌های زیادی با هم دارند و شرایط‌شان با یکدیگر متفاوت است، چرا که زنان در کنار مسوولیت‌های بچه‌داری و خانه‌داری باید به فعالیت علمی نیز بپردازند. با این وجود باز هم ما توقع داریم که فعالیت‌های علمی زنان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شرایط کشور باید در حوزه زنان بیشتر کار کنیم. همچنین تصمیم داریم که معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را از میان خانم‌ها انتخاب کنیم.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: باید برای اینکه دانشجویان و استادان در تشکل‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند، برنامه‌ریزی کنیم.

قربانی گلشن‌آبادی اضافه کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید شخصیت‌هایی که در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی رشد و بروز یافته‌اند را به جامعه معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۷۰ واحد و ۵۰ مرکز با یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل، ۳۳ هزار عضو هیات علمی و ۴۰ هزار کارمند دارد. از ۷۰۰ هزار نفر دانشجویی که در تهران هستند ۳۰۰ هزار نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین ظرفیت را از دانشجویان، استادان و کارکنان دارد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که این دانشگاه باید در کشور الگو شود، می‌توانیم به این جایگاه برسیم.

قربانی گفت: همچنین ما به دنبال تبعیض مثبت در میان خانم‌ها هستیم و می‌خواهیم اعضای هیات علمی را از میان خانم‌ها جذب کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top