تاریخ انتشار: جمعه 1396/11/06 - 07:39
کد خبر: 256987

ایران در لیست سیاه FATF قرار گیرد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواست که برای اطمینان از باقی ماندن ایران در لیست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی»(FATF) تلاش کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در ادامه اظهارنظرهای ضد ایرانی مقامات آمریکایی حالا یک عضو ارشد کنگره ایالات متحده خواستار لزوم فشار دولت ترامپ برای قرار دادن ایران در لیست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی» شد.

رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خاریج مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار تلاش دولت برای قرار گرفتن ایران در لیست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی»(FATF) شد.

«اد رویس» در این نامه از دولت آمریکا خواسته به هیات گروه ویژه اقدام مالی پول‌شویی فشار بیاورد تا ایران در لیست سیاه این سازمان بین دولتی قرار گیرد.

گروه ویژه اقدام مالی یک لیست سیاه از کشورهایی که مقررات مالی و پولشویی نگران کننده‌ای دارند منتشر می‌کنند. در لیست منتشر شده تا سال 2015 کشورهای ایران و کره شمالی به عنوان کشورهای خطرناک شناخته می‌شد اما بنا به تعهد تهران به اجرای «برنامه اقدام»، اقدامات متقابل علیه ایران به تعلیق درآمد.

این عضو ارشد کنگره آمریکا در نامه خود به «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی اساس به ایران، این کشور را به پولشویی و تامین مالی تروریسم متهم کرد.

در نامه آمده است: «اطمینان از باقی ماندن ایران به عنوان کشوری با ریسک بالا و عضو غیر همکار و اعمال مجدد اقدامات متقابل علیه این کشور، از منافع ملی آمریکا و تمامیت سیستم مالی بین‌المللی حمایت خواهد کرد».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با تکرار اعلام حمایت مقامات واشنگتن از آشوب‌های اواخر دی ماه در چند شهر ایران، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی را «پیامی قدرتمند» در حمایت از آشوبگران خواند.

این قانونگذار ارشد کنگره همچنین اتهام‌های بی اساسی آمریکایی‌ها درباره مواضع منطقه‌ای ایران و ادعای حمایت این کشور از تروریسم را تکرار کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top