تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/11/10 - 21:49
کد خبر: 257547

گزارشی از حضور بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر؛

ماراتن آکتورها برای سیمرغ سی و ششم

ماراتن آکتورها برای سیمرغ سی و ششم

در بین عوامل ساخت یک فیلم، بازیگران جزو آن دسته از هنرمندانی به حساب می‌آیند که بیشتر از بقیه به چشم می‌آیند و به‌دلیل میزان زمانی که در اختیار یک پروژه هستند، بعضاً در یک سال، بیش از برخی دیگر از عوامل سینما، امکان فعالیت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌های داوری جشنواره فیلم فجر که همیشه برای  مخاطبان جذاب بوده است؛ سیمرغ بهترین بازیگر زن و مرد در جشنواره است و طبیعی‌ست اگر بازیگری تعداد فیلم بیشتری در جشنواره داشته باشد، شانس بالاتری هم برای کسب سیمرغ دارد.

در میان بازیگران مرد، بابک حمیدیان با ۴ فیلم و هادی حجازی‌فر با ۳ فیلم و از میان بازیگران زن، نیز سحر دولتشاهی با ۳ فیلم بیشترین فیلم را در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر دارد. سپس محسن کیایی، نیکی کریمی، سعید آقاخانی، امین حیایی، مینا ساداتی، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، جواد عزتی و فرخ نعمتی هرکدام با دو فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور‌دارند.

اسامی بازیگران به‌همراه نام فیلم‌هایی که در آنها حضور دارند، به شرح زیر است: بابک حمیدیان: به وقت شام، سرو زیر آب، جشن دل‌تنگی، مصادره. هادی حجازی‌فر: لاتاری، دارکوب، به وقت شام. سحر دولتشاهی: چهارراه استانبول، عرق سرد، امیر. محسن کیایی: چهارراه استانبول، جشن دل تنگی. نیکی کریمی: کامیون. سعید آقاخانی: کامیون، ماهورا. امین حیایی: دارکوب، شعله ور. مینا ساداتی: جشن دل‌تنگی، سرو زیر آب. ساعد سهیلی: اتاق تاریک، لاتاری. فرخ نعمتی: امپراطور جهنم، سرو زیر آب. امیر جدیدی: تنگه ابوغریب، عرق سرد و جواد عزتی: تنگه ابوغریب، لاتاری.

بابک حمیدیان؛ یار ثابت ابراهیم
بابک حمیدیان پس از «چ» و «بادیگارد» برای سومین‌بار به‌صورت متوالی، با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری کرده است. حمیدیان در «به وقت شام» در فیلم پرخرج حاتمی‌کیا حضور پیدا کرده تا در فیلم متفاوتی با موضوع داعش حضور داشته باشد. «سرو‌ زیر آب» دومین فیلم امسال حمیدیان در جشنواره امسال است که باز هم به سفارش سازمان هنری اوج و به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر ساخته شده است. این فیلم با موضوع دفاع مقدس است. «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، فیلمی در ژانر اجتماعی است که بابک حمیدیان در آن حضور پیدا کرده است و نهایتاً فیلم سینمایی «مصادره» با موضوعی طنز، چهارمین فیلم بازیگر رکورددار جشنواره امسال است. فیلمی به کارگردانی مهران احمدی که نخستین فیلم این بازیگر به حساب می‌آید.

هادی حجازی‌فر؛ شرور جدید سینما!
هادی حجازی‌فر بازیگر میانسال سینمای ایران است که از دوسال پیش و با «ایستاده درغبار» به سینما به‌طور جدی معرفی و سال گذشته با «ماجرای نیمروز» تثبیت شد. برخی معتقدند سال گذشته سیمرغ حق این بازیگر بود ولی برخی مسائل پشت پرده سرنوشت را طور دیگری رقم زد. حجازی‌فر در فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا، «به وقت شام» بازی کرده و فیلم دیگرش هم «دارکوب» بهروز شعیبی است. فیلم‌هایی که ظاهراً متفاوت با نقش‌های قبلی این بازیگر هستند. اما فیلم سوم و شاید مهم‌ترین فیلم این بازیگر در جشنواره امسال، «لاتاری» محمدحسین مهدویان است. فیلمی که سومین اثر سینمایی فیلمساز به حساب می‌آید و مهدویان و حجازی‌فر، با این فیلم، برای سومین سال متوالی در جشنواره حضور خواهند داشت و به قول فوتبالی‌ها هتریک خواهند کرد. نقش حجازی‌فر در لاتاری، خاص، بکر و جذاب است؛ نقشی که ظاهراً حجازی‌فر را به حقش خواهند رساند؛ حقی جامانده از سال قبل.

امین حیایی؛ صعود دوباره
آقای امین حیایی بازیگر مشهور و میانسال سینمای ایران است که در دهه 80 به‌عنوان یکی از ستاره‌های این صنعت در کشور به حساب می‌آمد. به مرور و از اواخر دهه 80، به‌دلیل برخی از فیلم‌های این بازیگر محبوب که مورد پسند منتقدان و مخاطبان حرفه‌ای قرار نگرفته بود، روند نزولی در مسیر حرفه‌ای‌اش ثبت شد. کار به جایی رسید که برخی عمر هنری حیایی را تمام شده قلمداد می‌کردند. اما از دوسال پیش و با انتخاب‌های سنجیده‌تر امین حیایی، امید دوباره‌ای برای بازگشت این بازیگر به دوران اوج شکل گرفت. دیگر از فیلم‌های کمدی و درجه سه خبری نیست و انگار باید نام حیایی را در تیتراژ فیلم‌های جدی‌تر دنبال کنیم. «شعله‌ور» به کارگردانی آقای حمید نعمت‌الله که به جشنواره سال قبل نرسید بود، امسال وارد رقابت جشنواره شد تا فیلمی متفاوت از فیلمساز کاربلد سینمای ایران شاهد باشیم. «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی هم دومین فیلم امین حیایی در جشنواره امسال خواهد بود.

سحردولتشاهی؛ خوش‌شانس جوان!
سحر دولتشاهی بازیگری است که برخلاف روند معمول سینمای ایران رشد کرده است. نه از ابتدای جوانی دیده شده و نه برخی از پارامترهای غیرهنری مرسوم را دارد. این بازیگر که پس از برخی از اتفاقات زندگی شخصی‌اش، گویا سینما را جدی‌تر دنبال می‌کند، در دو سال اخیر در فیلم‌های نسبتاً موفقی حضور داشته و البته دراین راه کمی خوش‌شانس هم بوده است. «چهار‌راه استانبول» دیگر همکاری دولتشاهی با مصطفی کیایی است که به حادثه تلخ پلاسکو اشاره می‌کند. «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی دومین فیلم جشنواره‌ای سحر دولتشاهی است که ظاهراً تمی زنانه دارد. فیلم سوم این بازیگر «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما است که یک فیلم اولی است و باید برای دیدنش تا جشنواره صبر کرد.

مینا ساداتی؛ بی‌حاشیه
دومین زن پرکار جشنواره امسال، خانم مینا ساداتی است. این بازیگر متشخص و بی‌حاشیه و همسر بابک‌حمیدیان دیگر بازیگر پرکار جشنواره امسال است؛ گویا باید نام حمیدیان و ساداتی را، «زوج رکورددار» جشنواره سی‌وششم نامید! «جشن دلتنگی» فیلمی است که مینا ساداتی به همراه همسرش در آن بازی کرده است. این فیلم به کارگردانی آقای پوریا آذربایجانی به‌عنوان یکی از آثار کم‌خبر جشنواره به حساب می‌آید. و اما فیلم دوم ساداتی، «سرو زیرآب» به کارگردانی آقای محمد علی باشه‌آهنگر است. زوج ساداتی و حمیدیان در این فیلم هم پارتنر هم هستند و امید است که در این فیلم دفاع مقدسی خوش بدرخشند.

* گزارش از میلاد نجفی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top