تاریخ انتشار: شنبه 1396/11/28 - 14:52
کد خبر: 259124

دلایلی برای نخریدن لپ‌تاپ تاچ؛

لمس دیجیتال را خیلی جدی نگیرید

لمس دیجیتال را خیلی جدی نگیرید

وقتی تمام روز خود را به کار با گوشی‌های هوشمند اختصاص می‌دهیم، ناخودآگاه به این فکر می‌کنیم که چه خوب می‌شد اگر همه نمایشگرهایی که در اطراف‌مان داریم از جمله تلویزیون، لپ‌تاپ، تبلت و... از قابلیت تاچ یا همان قابلیت لمسی برخوردار بودند. این قابلیت حتی در صفحه‌های نمایشگر بزرگی مانند کامپیوترهای خانگی کاربرد دارد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با وجود این، بعد از چند سالی که از تولید لپ‌تاپ‌های لمسی و ورود آنها به بازار می‌گذرد، هنوز برخی معتقدند خرید لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایشگر لمسی اشتباه است. در این میان، سایت laptopmag به بیان دلایل قانع‌کننده برای نخریدن لپ‌تاپ‌های لمسی می‌پردازد که اگر قصد خرید چنین محصولاتی را دارید، پیش از اقدام حتما این مطلب را مطالعه کنید.

قیمت‌های بالا
در حالی که برخی لپ‌تاپ‌ها تنها به یک صفحه نمایشگر لمسی مجهزند، انواعی موجود هستند که مقوله لمسی بودن نمایشگر یا به عبارتی «تاچ» بودن آن را به‌عنوان یک قابلیت برای فروش گران‌تر محصول خود ملاک قرار داده‌اند. به‌عنوان مثال، لپ‌تاپ مدل ThinkPad T460s لنوو به خاطر نمایشگر لمسی‌ای که دارد نسبت به مدل غیرلمسی آن 75 دلار (330 هزار تومان) گران‌تر به فروش می‌رسد. این در حالی است که لپ‌تاپ Dell به قیمت نسخه لمسی XPS 13 خود 350 دلار (‌یک میلیون و 540 هزار تومان) افزوده است.

طول عمر باتری ضعیف
صرف‌نظر از اینکه قصد چه استفاده‌ای از لپ‌تاپ‌های لمسی را دارید، صرف تاچ بودن یک لپ‌تاپ به خودی خود توان زیادی از سیستم می‌گیرد و شارژ باتری را تا حد 15 تا 25 درصد کاهش می‌دهد. به عنون مثال، در مقایسه‌ای که محققان روی دو نسخه لپ‌تاپ تاچ ThinkPad T460 و مدل غیرلمسی آن انجام داده‌اند دریافته‌اند که شارژ باتری در نسخه غیرلمسی تا 17 ساعت و چهار دقیقه دوام می‌آورد؛ در حالی که نسخه لمسی تنها 13 ساعت و 12 دقیقه شارژ را نگه می‌دارد که حدود 22 درصد تفاوت در این میان وجود دارد. در لپ‌تاپ HP EliteBook Folio G1 نیز، نسخه غیرلمسی آن را هفت ساعت و 22 دقیقه و مدل لمسی آن تنها چهار ساعت و 35 دقیقه شارژ باتری را نگه می‌دارد. اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم، لپ‌تاپ‌های لمسی رزولوشن 4K و بالایی دارند که همین عامل باعث مصرف شارژ بیشتر نسبت به لپ‌تاپ‌های غیرلمسی می‌شود. پس اگر قصد خرید لپ‌تاپ‌های لمسی را دارید، این گزینه را مدنظر داشته باشید؛ چون راه برگشتی ندارد و حتی با از کار انداختن گزینه تاچ در قسمت تنظیمات Windows Device Manager، نیز نتیجه مانند قبل خواهد بود و همچنان افت شارژ ادامه می‌یابد.

سیستمی سنگین‌تر
اگر لپ‌تاپی لمسی را برای خرید انتخاب کرده‌اید، باید همیشه بار سنگین‌تر آن را بر دوش بکشید. به‌طور معمول، افزودن گزینه تاچ به لپ‌تاپ معمولا وزنی معادل 90 تا 180 گرم بر وزن سیستم اضافه می‌کند. به‌عنوان مثال، EliteBook Folio G1 اچ‌پی بدون قابلیت لمس حدود 971 گرم وزن دارد ولی در مدل تاچ، این وزن به یک کیلو و 25 گرم می‌رسد.

دسترسی به کیبورد
وقتی گوشی هوشمند یا لپ‌تاپی را لمس می‌کنید، معمولا آن را به صورت‌تان نزدیک‌تر نگه می‌دارید. با وجود این، با لپ‌تاپ کشویی می‌توانید از کیبورد دستگاه هم استفاده کنید که شما را حین کار در بهترین حالت ممکن قرار می‌دهد. اگر قرار باشد با صفحه تاچ لپ‌تاپ کار کنید، دسترسی به نقاط مختلف صفحه نمایشگر دشوارتر است و دست باید حرکاتی با دامنه وسیع‌تر انجام دهد که همین امر در برخی کاربران باعث ایجاد دردهایی در نواحی سرشانه و دست‌ها می‌شود. اگر قصد خرید لپ‌تاپی سنتی را دارید که قابلیت تبدیل به تبلت را ندارد، احتمالا به دنبال ابزار و دستگاهی راحت هستید که مجهز به قابلیت‌های کامل کیبور باشد تا بتوانید تجربه شیرینی از کار با یک لپ‌تاپ را داشته باشید. بسیاری از محققان بر این باورند که یک تاچ‌پد قدرتمند معمولا بسیار مفیدتر از یک صفحه لمسی عمل می‌کند چرا که حرکات انگشت و دست راحت‌تر و با قدرت مانور بالاتری روی تاچ‌پد جا‌به‌جا می‌شود.

زاویه‌دید ضعیف
لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایشگر لمسی و تاچ مانند آینه عمل می‌کنند. این نمایشگرها از مواد شیشه‌ای ساخته‌ شده‌اند که زاویه‌دید کاربر را محدود می‌کند و انعکاس‌های شدیدی را نشان می‌دهد. در نمایشگرهای لمسی معمولا فردی که مستقیم روبه‌روی صفحه می‌نشیند به راحتی می‌تواند نمایی روشن و شفاف از تصویر را مشاهده کند اما افرادی که در کناره‌های نمایشگر قرار می‌گیرند، نمایی تار را مشاهده می‌کنند به‌طوری که تصویر چهره کاربر روی تصویر می‌افتد. البته در بین لپ‌تاپ‌ها، انواعی از لپ‌تاپ‌های تجاری لمسی غیرانعکاسی نیز مانند لنوو ThinkPad T460s و T460 یافت می‌شود اما بیشتر این سیستم‌ها پنل‌های ضدتابش خیره‌کننده و بسیار براق دارند. لپ‌تاپ‌های هیبریدی دو در یک که خم شده و قابلیت تبدیل به تبلت را دارند، باید مجهز به نمایشگرهای تاچ باشند تا بعد از خمیده شدن بتوان به راحتی با صفحه تاچ آن کار کرد. تولیدکنندگان سیستم‌های PC همچنان به ساخت لپ‌تاپ‌های لمسی ادامه می‌دهند چون تصور می‌کنند ویژگی قابل‌ملاحظه‌ای دارند‌؛ در صورتی که برای بسیاری از کاربران آنقدرها هم که تصور می‌شود، کاربردی و مفید نیستند. شاید در آینده، تفاوت در عمر باتری، قابلیت مشاهده تصاویر و تفاوت بین وزن سیستم‌های تاچ یا لمسی با نمایشگرهای غیرلمسی آنقدر کم و نامحسوس شود که دیگر هیچ‌کس به بود یا نبود آن اهمیت ندهد. اما در حال حاضر این تفاوت‌ها به حدی قابل توجه است که بتوان هنگام خرید لپ‌تاپ به آنها توجه کرد.

قلم لپ‌تاپ
لپ‌تاپ دو در یک Surface Pro نمونه‌ای لپ‌تاپ‌های لمسی است که مجهز به قلم است. این مدل نوعی لپ‌تاپ استاندارد و کاربردی است اما در کنار سایر کارهای معمولی که انجام می‌دهد، قلمی دارد که با کمک آن کاربر می‌تواند روی نمایشگر طراحی کند و خطوطی را بنویسد. به گزارش windowscentral، بسیاری از لپ‌تاپ‌های لنوو دارای چنین قلم فعالی هستند که قلم تکامل‌یافته‌ای محسوب می‌شود و این حس را در کاربر ایجاد می‌کند که گویی روی کاغذ واقعی می‌نویسد یا طراحی می‌کند. اگر کارتان طراحی است یا بسیار اهل نوشتن هستید و دوست دارید نگارش یا طراحی دیجیتال را تجربه کنید، خرید لپ‌تاپی با این ویژگی که مجهز به قلم باشد، تجربه دلنشینی برایتان محسوب می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top