تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/12/03 - 17:31
کد خبر: 259684

رضا معیری؛

مرگ و زندگی آنکارا در عفرین

مرگ و زندگی آنکارا در عفرین

گزارش‌ها از توافق بین ارتش و کردهای سوریه در حالی مخابره می‌شد که هیچ‌یک از طرفین این مذاکرات را تایید یا رد نکردند. اما هنوز اخبار پیرامون مساله توافق دولت و کردها می‌گشت که برخی رسانه‌های روسی خبر از حضور ارتش سوریه در عفرین دادند و اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه از یک هفته قبل در عفرین حضور پیدا کرده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رضا معیری// بیش از یک ماه از آغاز عملیات «شاخه زیتون» و تجاوز نیروهای ارتش ترکیه می‌گذرد؛ این تجاوز به همراه تروریست‌های ارتش آزاد سوریه با عنوان بیرون راندن نیروهای مسلح کرد به منطقه عفرین در سوریه صورت گرفته است. این در حالی است که بحث در رابطه با ورود یا عدم ورود نیروهای مردمی و ارتش سوریه به عفرین بالا گرفته که در پی درخواست کردها از دولت سوریه صورت گرفته است.

با وجود اینکه در آغاز مناقشه کردها در بیانیه‌ای اعلام کردند که به‌تنهایی می‌توانند از خودشان در برابر حملات ارتش ترکیه دفاع کنند، با گذشت یک ماه از حملات ترک‌ها و تروریست‌های ارتش آزاد کردها از دولت سوریه خواستند که در برابر این حملات از آنها دفاع کند. به گفته برخی رسانه‌ها سه‌شنبه کردها و دولت سوریه با یکدیگر بر سر حضور نیروهای ارتش و نیروهای مردمی سوریه به توافق رسیدند.

گزارش‌ها از توافق بین ارتش و کردهای سوریه در حالی مخابره می‌شد که هیچ‌یک از طرفین این مذاکرات را تایید یا رد نکردند. اما هنوز اخبار پیرامون مساله توافق دولت و کردها می‌گشت که برخی رسانه‌های روسی خبر از حضور ارتش سوریه در عفرین دادند و اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه از یک هفته قبل در عفرین حضور پیدا کرده‌اند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شد که رجب طیب اردوغان در مصاحبه با روزنامه «حریت» ترکیه مدعی شد که کاروان حامل کمک‌ها و نیروهای مردمی ارتش سوریه را در راه عفرین هدف قرار داده و مانع از رسیدن آنها به عفرین شده است. فرآیند تکذیب و تایید حضور نیروهای ارتش سوریه در عفرین همچنان ادامه دارد و این در حالی است که خبرگزاری دولتی سوریه، «سانا» با انتشار ویدئوهایی از حضور نیروهای مردمی ارتش سوریه در عفرین خبر داد. اما چرا مساله حضور یا عدم حضور ارتش سوریه در عفرین تا این اندازه مهم است؟ لازم به ذکر است که حضور ارتش در هر بخشی از کشور امری طبیعی محسوب می‌شود اما با وجود شرایطی که در حال حاضر سوریه با آن مواجه است حضور ارتش و دولت سوریه در عفرین معانی زیادی دارد که هر کدام تبعات خاص خودش را به دنبال دارد.

اما اینکه چرا ترک‌ها اصرار دارند ارتش هنوز وارد عفرین نشده یا نتوانسته وارد آنجا شود به این دلیل است که می‌دانند در صورتی که ارتش در عفرین حاضر باشد ادامه حملات به عفرین عملا غیرممکن خواهد بود، چراکه پیش از این بهانه ترکیه برای بمباران عفرین حضور کردهایی بود که آنکارا آنها را تروریست‌های حامی حزب کاگران کردستان معرفی می‌کرد اما با ورود ارتش دیگر ترکیه با دولت سوریه تقابل خواهد داشت و تقابل با ارتش رسمی یک کشور به معنی اعلان جنگ علیه آن کشور است.

از سوی دیگر تقابل با ارتش سوریه در بحران فعلی این کشور یعنی تقابل غیرمستقیم با روسیه و ایران و حزب‌ا... که در محور مقاومت و در کنار دولت و مردم سوریه قرار دارند. اما اعلان حضور ارتش و نیروهای مردمی از سوی رسانه‌های روس نیز در راستای موارد یادشده صورت می‌گیرد. در واقع این رسانه‌ها با اعلام حضور ارتش و نیروهای مردمی در عفرین تلاش می‌کنند که جلوی حملات بیشتر ترک‌ها را به عفرین بگیرند؛ حملاتی که بعد از گذشت یک ماه عملا بی‌نتیجه بوده و ارتش ترکیه نتوانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به اهداف خود دست یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top