تاریخ انتشار: جمعه 1396/12/04 - 01:21
کد خبر: 259698

نوبخت: دولت با هماهنگی با اصلاحات تشکیل شد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: از نیروهای زبده دیگر نیز برای کابینه دعوت کردیم ولی این واقعیت است که بین هماهنگی که با اصلاحات و اعتدال وجود داشت این دولت شکل گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمّدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه عصر امروز(پنجشنبه ۳ اسفند) در همایش کانون فرهنگیان و همایش سالانه استان تهران اعتدال و توسعه خطاب به حاضرین اظهار داشت: امروز این جا هستم تا مشکلات شما را بشنوم و از شما توقع دارم که من را کمک کنید.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، افزود: اگر آن پیگیری و مقاومت شما نبود مشخص نبود که ما امروز مسئولیت قوه مجریه را بر عهده بگیری. دولت در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نیست و ما از کسانی که در سپهر سیاسی ایران ستاره بودند دعوت کردیم، دولت با همکاری جریان اصلاحات و اعتدال شکل گرفت.

نوبخت با بیان اینکه دولت با عقبه مردمی شکل گرفته است و در۲۹ اردیبهشت ماه مردم در صفوف طولانی قرار گرفتند و رای دادند گفت: در دیگر کشورهای جهان که رأی گیری بود همه دیدند همان فردی از صندوق بیرون آمد که داخل کشور انتخاب شده بود لذا هیچ شائبه‌ای در انتخابات وجود نداشت.

وی ضمن اشاره به اینکه در مواردی با رفتارهای پوپولیستی توانستند رای مردم کسب کنند گفت: یک اتاق فکر لازم است و باید عقبه تشکیلاتی داشته باشیم.

نوبخت تاکید کرد: این دولت از حمایت مردمی برخوردار است و من به عنوان جزئی از دولت از تشکیلات حزبی برای کمک به دولت استفاده می کنم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه از ما توقع دارند که کمک شان کنیم و به حق است تصریح کرد: مطالبات زیاد است و مثلا در مورد خشکسالی سال آینده انتظار است که ما راه حل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: من به عنوان یک فرد مگر چقدر توانایی فکری دارم؟ درست است که سمت سازمانی دارم اما این حزب است که به دولت کمک می‌کند.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به روند بررسی بودجه سال ۹۷در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۹۲ که ما دولت را تحویل گرفتیم بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومان است. بودجه در طی این سال‌ها ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده‌ است.

نوبخت افزود: درآمد نفتی ما تقلیل کرده است و بودجه در مقایسه با چهار سال قبل نصف شده است اما بودجه آموزش و پروش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه خاطر نشان کرد: دو برابر کردن حقوق فرهنگیان عدد بسیار ناچیزی است ما هم خودمان می دانیم. ما رشد منفی ۷ درصدی اقتصاد داریم را امروز به اعتقاد تمام جهان به ۶ درصد رساندیم اما کجا رفاه تامین کرده‌ایم؟ هنوز ما بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم چه باید انجام داد؟

وی افزود: متأسفانه نتوانسته‌ام برای اعضای حزب وقت بگذارم زیرا زیر آوار کارها و مشکلات مانده‌ام لذا از شما عزیزان می‌خواهم من را کمک کنید.

نوبخت افزود: این دولت با تفکر اعتدالی و اصلاحات به وجود آمد، خوشبختانه در مجلس یک کانون اعتدالی داریم که ما را کمک می کنند همچنین احزاب باید ما را کمک کنند حتی احزاب منتقد به ما کمک کنند و نظرشان را بگویند. ما باید انتقاد احزاب منتقد را به رسمیت بشناسیم.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: درست است که احزاب منتقد می‌خواستند که این دولت سر کار نیاید و می‌خواستند دولت مورد نظرشان سرکار بیاید. این‌ها جای خودش، اما کمک کردن به دولت جای خود را دارد.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه، گفت: تصمیم داریم سال آینده سیاستی که ریاست محترم جمهور برای کاهش فقر مطلق اعلام کردند را اجرایی کنیم؛ قصد داریم یک میلیون و ۳۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و ۸۴۶ هزار نفر را وارد بازار کار کنیم و قصد داریم بافت‌های فرسوده و ناوگان شهری را نوسازی کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top